Egyre népszerűbb kutatási terület a bővített valóság (Augmented Reality, AR). Ugyan a gyakorlatban is használatos rendszerek általában csak egy egyszerű képernyőn jelenítenek meg az adott helyhez, vagy a környezet más tárgyaihoz kapcsolódó információkat, de sokan úgy gondolják, hogy az immerzívebb alkalmazások is hamarosan megjelennek majd a hétköznapokban.
A bővített valóság - a virtuális valósághoz hasonlóan - egy nagyon hatékony oktatási eszköz bizonyos nagy felelősséggel, vagy kockázattal járó tevékenységek elsajátításában. A német Fraunhofer Intézetben egy olyan víz alatt használható AR rendszert fejlesztettek ki, ami a jövőben a búvároknak nyújthat segítséget a vízalatti veszélyes munkálatok begyakorlásában.
Mivel az ilyen rendszerekben általában a felhasználó helyzetét, és tekintetének irányát igen pontosan kell meghatározni, és valós időben kell számára megjeleníteni az extra információt egy féligáteresztő szemüvegen, ezért a német kutatóknak komoly kihívásokkal kellett megküzdeniük a fejlesztés során. Fontos szempont volt, hogy a hardver kis helyen elférjen, természetesen vízállóak legyenek a berendezések, és a nagy nyomást is jól bírják.
A demó-rendszerben egy olyan játékot hoztak létre, melyben az UMPC-ken futó alkalmazás a búvárszemüveg elé helyezett vízálló, féligáteresztő képernyőre vetíti egy korallzátony képét. A búvár egy uszoda medencéjében mozog, melyben előzetesen markereket helyeztek el. Ezekhez és a búvár tekintetének irányához igazítja a program a vetített képet. A játékban úszkálás közben különböző virtuális kagylókat és egyéb tárgyakat kell megtalálni, és az azokban elrejtett számok alapján kell egy kincses ládát kinyitni.
A Fraunhofer Intézet kutatói szerint az alkalmazás segítségével a veszélyes körülmények között dolgozó ipari búvárok jól be tudják majd gyakorolni a különböző műveleteket, melyeket az olajfúrótornyok, vagy hidak javítási munkálatinál kell elvégezniük.