Pár hónappal ezelőtt az AMD Xbox 360-minőségű grafikát ígért a hordozható gépekre, ma pedig nyilvánosságra került a koncepció. A gyártó egy Open GL 2.0-ás eszközt képzel el, aminek a hardvere ugyanazt az AMD Unified Shader Architecture-t kapja meg, amivel a Microsoft konzoljában is találkozunk. Elvileg tehát hasonlóan látványos játékokat láthatnánk, csak sokkal kisebb kijelzőn.
Az új grafikus szabvány nyilvánvaló módon válasz az Nvidia Tegra platformjára, ami szintén jelentős képminőség-javulást ígér. A kaliforniai központú cég pár hete jelentette be új processzorcsaládját, amit laptopokba, ultrakompakt notebookokba, umpc-kbe, és hasonló hordozható számítógépekbe szán. A Tegra 600 és 650 nevű processzorok a célnak megfelelően extrém alacsony fogyasztásúak, viszont a teljesítményük elég akár a legújabb játékok futtatásához, vagy HD felbontású videók lejátszásához.
A Tegra technológiája az okostelefonokban használt APX2500 processzorra épül, és az Intel szintén alacsony fogyasztással hódító Atom processzorának lesz várhatóan a konkurense.
Az AMD persze szert tehet némi marketingelőnyre a Microsoft konzoljának emlegetésével, de egyelőre még nem lehet tudni, hogy milyen minőségű grafikára számíthatunk az új csipek megjelenése után. Az nagyjából biztosnak látszik, hogy a fejlesztések ellenére sem lesz hordozható Xbox 360, a Tegra és az AMD gyorsítója inkább valamelyik mobilban vagy umpc-ben végezheti majd.