11℃ / 22
Budapest
HOAX

Jobbos vagy balos az agya?

2007.10.10. 16:10 - |

Címkék

A Daily Telegraph publikált egy egyszerű tesztet, amellyel a fenti csinos női sziluettet bambulva bárki megállapíthatja, hogy agyának inkább jobb-, vagy inkább bal féltekéjét használja. Az érdekes tudományos teszt hamar felkeltette a magyar internetezők figyelmét, körlevélben indult útjára.

A teszt itt található. A Daily Telegraph cikke szerint, aki a forgó női alakot óramutató járásával egyező irányban látja mozogni, jobboldali agyféltekéjét dolgoztatja jobban. Aki az óra járásával ellentétesen, az pedig a balt. A szöveg szerint legtöbben az óramutató járásával ellentétes irányban látják mozogni a női alakot, vagyis bal agyi féltekéjüket használják jobban.

A bal félteke tulajdonságait is leírja, kulcsszavakban: logikus, részletekre figyelő, tényszerű, szavak és nyelv, jelen és jövő, matematika és tudományok, megértés, tudás, ismeretek, valóság alapú, praktikus.

A jobb félteke tulajdonságai: érzelmes, részleteket nélkülöző figyelem, képzelőerő, szimbólumok és képek, filozófia és vallás, hit, fantázia alapú, heves, kreatív.

Hámori József agykutató, a Magyar Tudományos Akadémia alelnöke az Indexnek elmondta, bár a jellemzők leírása helyes a cikkben és a grafikus teszt látványos ugyan, nem alkalmas arra, hogy eldöntse, melyik agyfélteke domináns. „Ráadásul ezek a tulajdonságok nagyban keverednek. Természetesen vannak alapvető jellemzők, hogy a domináns bal agyféltekéjű ember logikusabban gondolkozik, a jobbos pedig kreatívabb. A domináns jobbos egyébként igen ritka” – magyarázott.

Az interneten rengeteg szöveges teszt található, amelyek állítják, a kérdéssor kitöltőjéről meg tudják állapítani, melyik agyféltekéje a domináns. Hámori József szerint a biztos megállapításhoz komolyabb vizsgálat szükséges. „A kísérleti alany magasra tett kézzel, folyamatosan beszél. Ekkor a kísérletvezető kis mennyiségű, speciális altatót fecskendez az agyi artériába, ami a bal féltekét pár percre elaltatja. Ha abbahagyja a beszédet az alany, és jobb keze lehanyatlik, akkor bal féltekéje a domináns. Ha továbbra is beszél, akkor a jobb” – mondta a neurobiológus agykutató. A jobb félteke ugyanis az esetek 95 százalékában nem tud beszélni, nem érti a beszédet. Ezért nevezik néma vagy kisebb féltekének. Kérdésünkre, hogy akkor miért látják néhány óramutató járásával egyező irányban, mások ellentétesen mozogni az alakot, azt válaszolta, hogy látásbeli különbözőség áll a háttérben.

Önnek merre mozog?

Hozzászólások

  • 2007.10.11 15:39:31Corwin

    Technika:
    Nézzétek meg Photoshopban.
    A lófarok szemmel tartása komoly segítséget jelent.
    a fej jobbra forog (óramutató járásával megegyező), de a lábak csak egy ideig forognak jobbra, amint a kinyújtott láb eléri a legmagasabb pozíciót a kép jobb oldalán, onnantól NEM folytatja a forgást, hanem ellenkező irányba indul (óramutató járásával ellenkezően), visszafelé.
    :-)
    Hogy viszont miért látja ki így, ki úgy...

  • 2007.10.11 15:45:53kgerry

    Hát halljátok...
    velem gond van....nálam egyértelműen csak az óramutató járásával megegyezően forog. Akár hogy próbálom nem változik. Pedig minden általatok módszert kipróbáltam....ezek szerint az egyik agyféltekém halott? vagy mi a tököm van?

  • 2007.10.11 16:12:21ascella

    Nahát, megfordult, végre! :) Viszont csak úgy megy ha két ablakban bambulom eccerre, úgy is jobban szeretnek óra szerint menni, de egy nőcit végképp nem tudok visszaforgatni. Kis öröm is öröm :)

  • 2007.10.11 16:18:23Ysu

    Ami számomra a legérdekesebb a dologban: a cikk szerint az emberek túlnyomó többsége óramutató járásával ellentétesen látja forogni a hölgyet. Ehhez képest itt két csoportot látok elkülönülni: akik csakis az óramutatóval egyezőnek látják a mozgását, illetve, akiknek sikerült megfordítani a forgást (és még ez utóbbiak közt is többségben vannak, akik eredetileg az óra járásával megegyezően látták a mozgást). Vajon az Index, vagy a Hoax olvasása a jobb féltekéjüket használó embereket vonzza jobban??? :-))))))

  • 2007.10.11 16:19:56Ysu

    Én eredetileg csak balra láttam forogni, el sem tudtam képzelni, hogy is változhatna meg, aztán egyszercsak megfordult, azóta mindkét irányban látom.

  • 2007.10.11 16:24:39Avarelli

    Új szempont: ha a lábát nézem, azonnal meg tudom fordítani bármikor, ha a fejét, akkor soha.

  • 2007.10.11 16:25:57Avarelli

    Mégegyszer tehát: körmozgás esetén nincs értelme sem annak, hogy "balra" sem annak, hogy "jobbra". Ne beszéljünk hülyeségeket.

  • 2007.10.11 17:31:35Zoltheska

    Csak a lábát néztem,és kis idő múlva megfordult.Majd néztem a fejét is,és úgy is megfordult,úgyhogy meg vagyok győződve arról,amit fentebb írtam.Be van programozva,hogy egyszer balra,aztán jobbra forog és váltakozik a program szerint.Jó kis teszt...:-DDD

  • 2007.10.11 17:42:18roobi

    Jó trükkösen programozhatták, mert én akkor fordítom meg amikor akarom..

  • 2007.10.11 18:29:42brabus

    jobbra (óramutató járásável megegyezően) forog, aki nem így látja, az hülye fasz!

  • 2007.10.11 18:44:38Lambda

    Jobb, tehát ezek elvileg nem jellemzőek rám:
    "logikus, részletekre figyelő, tényszerű, szavak és nyelv, jelen és jövő, matematika és tudományok, megértés, tudás, ismeretek, valóság alapú, praktikus"
    Amúgy fizikushallgató vagyok, de asszem most ennek hatására el kell mennem bölcsésznek. :(
    Akárhogy koncentrálok soha nem látom órajárással ellentétesen mozogni.

  • 2007.10.11 21:47:30p8r

    Mondom a tutit. Addig gyakorolj, amig folyamatosan tudod forgatni egy kört jobbra egy kört balra, körönként felváltva, és jó sokáig. Persze Firefoxban, mert ott gyorsabb ezért nehezebb. És persze ne csak a jobb szélén tudj váltani, hanem tetszőleges pontján a körnek ahol csak akarod!

  • 2007.10.11 22:01:30nukleotid

    de ez hokiság. ha jobbra forog akkor csak a hülye hiszi azt, hogy balra forog

  • 2007.10.11 22:22:12Vidal2

    Szórakoztató nézni az ábrát, aztán a sok véleményt is olvasni.
    Nekem csakis jobbra, az óramutató járásával megegyezően. Bárhogy erőltettem, nem sikerült fordítani.
    Aztán gondoltam egyet, és fogtam egy tükröt. A tökörben elvileg pont fordítva kellett volna forognia. De nem, az irány ugyanaz !!!
    Vagyis nem csalás, hanem tényleg érzéki csalódás (ill. az agyféltekék dominanciája). Aztán egy idő után a tükörben megfordult, aztán az eredeti is.
    Ajánlom mindenkinek a módszert, akinek eddig csak az egyik irányban forgott !

  • 2007.10.11 23:07:34tris

    Zoltheska - minden trükk nélkül hol egyik hol másik irányba mozog, ez a te elméletedet támaszthatja alá.

  • 2007.10.11 23:35:48mothertiger

    mi itt ketten ülünk a gép előtt, én jobbra, kedvesem balra látja forogni a nőcit egyazon időben. Na erre mit léptek? :) Mégsem manipuláció. Nekem össze-vissza forog, hol jobbra, hol balra látom, ő sokáig csak balra látta forogni, aztán megfordult neki is... Ugyanazt a monitort bámuljuk, mégis máshogy forog :)) Ez engem is meggyőzött, délután még azt gondoltam egy előre elkészített program...

  • 2007.10.12 09:08:10Ortisz

    "Szóval egyszer balra forog,majd vált kis idő múlva,mikor a csaj oldalt van a másik irányba"
    Zoltheska, ez mégis hogy férne el 34 kockában? Nincs igazad.

  • 2007.10.12 09:54:04stika

    Ez csak is jobbr aforog, ez nem kétséges :) Azonban ahogy az elménk (agyi funkcióink) váltakoznak éppúgy váltakozik a működésük is. éppen ezért hol erre, hol meg arra forog, kinek hogy. Ez igazából nem is kérdés egy valamire való "agykutatónak", sokkal inkább az hogy vajon tudja egy saját maga akaratlagosan befolyásolni a saját agyi mechanizmusát!

  • 2007.10.12 09:58:40Bodzaviraglany

    Basszus...nekem ez csak jobbra forog...!!! Én is kipróbáltam azokat a módszereket amiket mondtatok, de csak az óramutatóval megegyezően forog..!!!

  • 2007.10.12 10:28:43Zoltheska

    Ok,lehet,hogy nincs igazam,már összezavarodtam.:-DDDD .De az azért érdekes,hogy mindig csak egy bizonyos pózban tud irányt váltani,mikor minden irányból egyformának tűnik a sziluettje,neem?Innen már csak egy lépés,az hogy egy program segítségével több kevesebb ideig hol jobbra,hol balra forog.

  • 2007.10.12 15:16:36Bodzaviraglany

    most 15.oo-kor már hol jobbra, hol balra fordul...reggel másképp működött a program... :)

  • 2007.10.12 17:06:57Penya

    Én most akkor különleges vagyok hogy az óramutató irányába látom forogni?????????? DEJÓ!!!!!!!! Örülök neki xdxdxd Am akármit is csinálok nekem nem forog a másik irányba. Ha rákoncentrálok akkor se!!!! MOST MI VA??? Hát az van hogy Különleges vok :D:D:D:D:D:D

  • 2007.10.12 21:57:09tris

    Zoltheska - sajnos nincs igazad... pedig jó lett volna :) mi ketten néztük egyszerre eleinte mindkettőnknek egy irányba forgott, de aztán nekem váltott - barátomnak nem...

  • 2007.10.12 22:24:08tris

    elnézést de ez a "vok" annyira béna............

  • 2007.10.13 07:54:38Bodzaviraglany

    Visszatérő vendég vagyok... :-)
    Ma reggel hol jobbra, hol balra, kb. a 3 óránál vált.

  • 2007.10.13 12:58:10muci

    A kérdés: programozottan válthat-e.

    Látom, hogy Zoltheska is erre tippelt.
    Tris ellenpróbaként: mi is ketten néztük és nekünk egyszerre váltott.
    A másik nem tudta, mirôl van szó, mert csak azt kértem, hogy szóljon, ha változik az irány. Abból indult ki, hogy váltakozik, és éppen akkor jelzett, amikor én is másik irányba láttam forogni.

  • 2007.10.13 16:33:32ninj4tune

    emberek. kicsit alapossabban nezzetek meg HOL van ez a cikk. index-->tech --> HOAX... szoval ez egy jo kis szivatas, ne doljetek be neki.

  • 2007.10.13 16:42:57diana1027

    én nem tudom úgy nézni hogy az óramutató járásával ellentétesen forogjon. Ez van

  • 2007.10.13 17:23:52Setsuna

    Hát nem is tudom mit mondjak. Én elkezdtem nézni a képet és először balra mozgott, aztán pedig jobbra, aztán pedig ahogy egyre inkább néztem már nem láttam sem jobbra, sem balra forogni, csak egy helyben állni, úgy, hogy a lába előre hátra himbálózott és a két keze is előre hátra himbálódzott. Nem tudom más is látta így a képet. Aztán elkezdtem vele játszani, úgy, hogy néztem elsőnek jobbra forgott, aztán előre-hátra mozgott, aztán balra forgott, majd jobbra kettőt, balra hármat, aztán 10-15-ször csak előre és hátra stb...
    Aki tud erre válaszolni, hogy ez miért van, az megírhatja e-mail címemre(csepi84@mailbox.hu).

  • 2007.10.15 11:27:06forog

    Valóságban a bal lábán ugrálva forog. De először szinte mindenki fordítva látja-illúzió. Az egész alakra figyelsz. De ha ránézel a lábfejére akkor helyreáll a kép. Utána nagyon nehéz megint óram. ellentétesen látni, de ha csak a lábszárakat nézed akkor sikerül megfordítani. Egyébként mindenki óramutatóval ellentétesen akkar táncolni és köröket futni, szerintetek miért? Szerintem köze van ehhez az illúzióhoz is.

  • 2007.10.15 11:29:35forog

    Nem programozott, nem csalás. Ez egy illúzió. Rosszul méri fel a sötét egyszínű, kontúrok nélküli 3D-os test mozgását az agyunk.

  • 2007.10.15 17:57:04Méhenkívüli

    hoax?

  • 2007.10.15 17:57:53Méhenkívüli

    amúgy fejjel lefelé nézve megfordul! :D

  • 2007.10.15 20:13:24szjmn

    gergot elfogultsag miatt kizarom a vitabol, mert rogton azzal jott hogy pina

  • 2007.10.15 22:58:30jezebel

    jé, de fura:D még ha nem is dönti el, melyik agyfélteke, akkor is érdekes, mennyire másképp látjuk:D nekem csak az óramutató járása szerint forog, legalábbis én úgy látom:)

  • 2007.10.16 19:08:08BéLóg

    Ez marha jó!!!!

    Sikerült mindkét irányban megforgatnom a csajt!!!

    Ha "alapból" ránézek, balról jobbra látom. De ha rákoncentrálok a lábfej (!) árnyékára, akkor hirtelen megfordul a forgás!!!

    Ez nagyon nehezten ment, az első esetekben a csaj egy fél balróljobbra-fordulat után azonnal visszament az alapforgásba. De ahogy erősen koncentráltam, sikerült többször óra ellenében forgatni!!!

    Tény, hogy csak rövid időre.

  • 2007.10.16 20:56:15Ingyen Online TV

    Emberek, nekem fel-le forog!!!!!!! :D

  • 2007.10.16 20:57:20Ingyen Online TV

    Ja, megvan, valaki elfordította amonitor :D

  • 2007.10.16 22:00:07cserje

    Ez egy átverés!!! Ha jól megnézitek nem is forog, csak jobbra, balra mozog...Vicces, hogy mindenki forgónak látja. Üdv.

  • 2007.10.16 23:00:09cukijomi

    Nem tudom. Nekem semerre sem forog. És egyáltalán, nem is mozog. Akkor most nagyon különleges vagyok?!:)

  • 2007.10.17 15:33:56Tajboo

    Na kérem.A válasz egyértelmű és világos.A csajszi az óramutató járásával ellentétesen forog, mivel ha nem igy lenne, akkor kellene látnuk a lábával leirt teljes kört az árnyékon:)Amikor megjelenik az árnyék akkor a csajszi háttal van nekünk, ezt az is bizonyitjya hogy a láb árnyéktükörképe egyezik a csajéval amikor háttal áll nekünk.Ellenkező esetben a csajnak a lába ki lenne lenne tekeredve:)

  • 2007.10.18 15:22:53Zoltheska

    Jajj,most néztem megint!Csak igazam lesz,mert forog az mindkét irányba,de NEM ÉN irányítom,hogy mikor váltson!Hiába koncentrálok.Ti is azt hiszitek,hogy ha erősen koncentráltok,akkor megfordul.Ami igaz is,megfordul,de nem azért,mert koncentrálsz,hanem azért,mert a program szerint akkor kell fordulnia.Jah,és mindig csak ugyanannál a póznál tud,mikor mindkét oldalról egyforma a sziluettje,ezért mondom,hogy programozva van.

  • 2007.10.18 15:25:45Zoltheska

    Az meg hogy néha rövidebb,néha hosszabb időt forog egy-egy irányba,az senkit ne zavarjon,mert azt nem lehet tudni,hogy mekkora a periódusa az ismétlődésnek.Lehet,hogy még most is tart az 1.,de lehet hogy óránként ismétlődik,de az is lehet,hogy naponként,hetenként.

  • 2007.10.18 15:43:50Perillustris

    Zoltheska: az elméleted ott bukik meg, hogy többen nézve ugyanazt a képet nem ugyanúgy láttuk.

  • 2007.10.20 23:09:50LordVidra

    Aha, elöszőr én is szentül meg voltam győződve, hogy ez csak egy buherált gif kép, ami megfordul időként, de ez tényleg csak optikai csalódás. Ahogy már leírták, ha erősen a lábra kncentrálunk és nem a csaj fekete melleit bámuljuk, akkor mükszik :) én az elöbb azzal szórakoztam, hogy villámgyorsan balra-jobbra, balra-jobbra döntöttem el a fejemet és így a csaj félúton meggondolta magát és az ellentétes irányba forgot... XDDDD



    Egyébként ahogy elnézem, ebből valóban nem lehet megállapítani az agyféltekét, én mondjuk azt hiszem jobbos vagyok, mert "bal kéz-jobb félteke" szokták mondani és a kreatívitás is nagyon jellemző rám :) Bár mondjuk logikát is használok ;)

  • 2007.10.24 12:52:42ap

    Az átverés ott van, hogy a kép nem forog. Csak úgy látod mintha forogna.



    A csajszi lábai a takarásból (egyvonalból) V alakot formáznak, majd újra összeérnek Ez megtörténik az egyik oldalon is és a másik oldalon is. Az hogy ez a nyitás - zárás egy 180 fokos előrerúgás vagy hátrarúgás tetszőlegesen módosítható bármelyik oldalon. Két módszerrel könnyen rá lehet jönni a titok nyitjára.



    1. letakarod a seggétől felfele, és a lenti lábfejét. Csak a lábak nyitására koncentrálsz, és egy idő után eldönthetetlen hogy előre vagy hátra forog, azaz helyesen mondva azt a bizonyos félkört adott oldalon a nyújtott láb előre vagy hátrafele teszi meg.



    2 függőlegesen félig letakarod a nőcit úgy, hogy csak a kinyújtott lábat lásd mindig elfordulni. Miután jól eldöntötte az agyad melyik oldalra is forog, megvárod míg a láb pont eltűnik, és gyorsan leveszed a papírt. Pont ellenkező irányba fogod látni. Egy idő után az agyad megtanulja befogadni a turpisságot, és nem kell papír hogy a két félkörös mozgást elkülönítsd.



    Biztos lesz aki elölről hátrarúgást látja majd inkább, nekem könnyebb volt hátulról előrerúgásként értelmezni a képet. Kis gyakorlással elég vicces azt látni amint a nőci rúg egyet előre bal fordulással majd mikor szembe ér hirtelen jobb fordulattal ismétli ugyanezt :)



    Az árnyéknak világításnak és minden másnak nincs jelentősége, maga a test koromfekete, nem látod 3D-ben, így azt hiszed elejének vagy hátuljának amit épp akarsz. Ha valahol lefényképezed, és megnézed, nem lehet eldönteni, hogy háttal van a csaj, vagy szemben veled.



    sima illúzió az egész, de tényleg azt mutatja agyadnak melyik oldala kapcsol be először.

  • 2007.11.01 14:16:40moonshadow

    "Ha abbahagyja a beszédet az alany, és jobb keze lehanyatlik, akkor bal féltekéje a domináns. Ha továbbra is beszél, akkor a jobb” – mondta a neurobiológus agykutató. A jobb félteke ugyanis az esetek 95 százalékában nem tud beszélni, nem érti a beszédet."

    Nekem ez itt nem kerek. A beszédközpont -úgy tudom- a bal féltekében van. Tehát ha elaltatják, akkor nem tud beszélni függetlenül attól, hogy melyik félteke a domináns, nem?

  • 2007.11.02 14:38:25mawerick

    Szerintem butaság ugyanis csak az alsó árnyékot kell nézni és arra koncentrálni merre forogjon. Bár máshogy is sikerült váltani de ez a legegyszerübb.(az igaz nekem kényelmesebb ha az óra járásával megeggyezik de én bal kezes vagyok) Az hogy milyet lát az ember először az sok mindentől függ töbször kibróbáltam és egyértelmü következtetést nem lehetet levonni. Meg kell hagyni érdekes kép.

  • 2007.11.06 01:32:13Adolgok

    Hehe! Nekem is a fejdöntögetés segített, addig csak jobbra forgott :D

  • 2007.11.06 14:07:04Almos

    Hehe.
    Ez a teszt nem a grafikáról és a szemről szól - az nem változik; hanem hogy TE hogyan képzeled el az óramutatót. Pl. ha a lány feje fölül nézel lefelé, akkor mondod hogy "csak jobbra foroghat", de ha lentről mutatod fel az órát, akkor balra, de még rakhatod akárhogyan, ami 50-50%-ban így vagy úgy meghatározza. A lényeg a bizonyosságod.

  • 2007.11.12 23:21:18dahun

    naon eccerü.ha a képet jobb oldalrol közelitjük meg, akkor jobbra forog,ha balrol akkor balra forog.hmmm.azért arra még nem jöttem rá,hogy 1 vagy 2 melle van.de ennyi forgástol minimum börkeményedés a sarkán.:D

  • 2007.11.17 11:24:00zizzer

    Sikerült nekem is megfordítani ! :-)
    Bár először jobra forgott, de aztán rájöttem a technikára. Én pl. a földön lévő lábát stírőltem.
    Amint az előttem írott kommentekben olvasom, ahány ember annyi féle képpen tudta megfordítani.
    A bal meg a jobb agyféltekének meg lehet hogy semmi köze sincs hozzá ! Olvassátok el az MTA-s muki véleményét !

  • 2007.11.18 17:25:11zizzer

    Átverés az egész !
    Nem te kezded el máshogy látni !

  • 2007.11.19 00:00:50Luxusmoszkvicsslusszkulcs

    Sziasztok
    Lusta voltam mindent végigolvasni, de azért osztom egy kicsit az észt, ha már más is írta, bocsi. Ha a kép mellé fókuszáltok és direkt cask a szemetek sarkából nézitek, akkor nem látjátok, hogy merre forog, csak, hogy mozog. És ha eldöntitek, hogy merre is forog, akkor amikor odanéztek arra fog forogni. Tök gyorsan lehet cserélgetni. :)

    Technikailag pedig egy nagyjából függőleges görbe vonalú szimmetriatengelyből nő ki jobbra balra az alak. Tulajdonképpen az ábra minden (oldalirányú)határpontja azonos periódusidejű harmonikus rezgőmozgást végez ez a tengely "körül", és a tengely és a pont közti rész egy fekete színű szakasz. Azaz síkban van az egész. Mivel fekete, nem látjuk az "elejét" és a "hátát", és mivel az ember nem megy össze, meg nem nő szét oldalirányban ezért csak azt tudjuk elképzelni, hogy forog. Nézzetek egy bizonyos pontot, ne azegész ábrát. Tudom, nagyon kocka, de tényleg így van :P

  • 2007.11.19 00:03:35Luxusmoszkvicsslusszkulcs

    Ja, és nekem először jobbra forgott. Akkor mégsem vagyok kocka, dejó! :P :)))

  • 2007.11.19 11:14:55_vs120_

    Szerintem ez az animáció perspektivikus szerkesztésű. Látszik a lány lábfején, hogy ha óramutató járásával egyezően forog, akkor a lábfejet a talaj síkjánál magasabbról nézzük, míg ha ellentétes forgást feltételezünk, akkor a sik alól nézzük. (látjuk a talpát.)
    Ahhoz, hogy tökéletesen szimmetrikus legyen a dolog, a tesztet készítőnek AXONOMETRIKUS ábrázolást kellett volna használni! Ez így szerintem egy rossz teszt...

  • 2007.11.21 11:35:56Szilumilu

    Nem értem miért nem látja mindenki, hogy időnként fordul az ellenkező irányba. Nincs ebben semmi különös. Az egész egy nagy kamu. Egy idő után visszafelé lendíti a lábát és az ellenkező irányba forog, ezt bőven látni a profilja forgásából, illetve hogy hol a jobb hol a bal melle látszódik először attól függően merre fordul. Aki nem látja -Márió(k) és a varázsló....

  • 2007.11.22 07:21:04rembrant

    Nekem alapból az óramutatóval ellentétes irányba forog.. ha valami érzésre koncentrálok pár másodperc és megfordul. Nem kell pislantani sem.

    De viszont azt is próbáltam, hogy csak passzívan nézem akkor viszont nem fordul, vagyis továbbra is balra forog.

    Érdekes :)

  • 2007.12.09 17:24:44Benel

    Nos az a helyzet hogy alapból nekem óramutatóval egyirányban forog, tehát jobbra és akármennyire is koncentráltam több percig is , csak jobbra forgott. Viszont. valaki fentebb írta hogy a lába árnyéka pont az ellenkezőjét bizonyítja. Elkezdtem az árnyékra koncentrálni, mert a kinyújtott lába árnyéka csak akkor látszhat ha a lába innen nézve 12óránál van , nem pedig 6 óránál közel a nézőponthoz. Tehát csak úgy passzol a képhez az árnyék, ha óramutatóval ellentétesen forog a csajszi. Kellett vagy 5 percig néznem az árnyékot meg a lábát mire megfordult.....

  • 2007.12.15 12:05:41Jocoo79

    Nekem inkább óramutatóval egyirányban forog,de ha jobban megnézem felet fordul óramutatóval egyirányban negyedet pedig ellenkezőleg de semmiféleképp nem forog nekem o.m.j.ell. :)

  • 2007.12.27 20:59:08SirRasor

    Hmm..nekem jobbra megy de egy istenért se tudom váltani az irányt...na majd...

  • 2007.12.27 21:10:29Dancso

    Megvan a trukk frissitgessetek egy 5-6szor es megfordul :D

    Elsore enis bekajaltam:P

  • 2007.12.27 21:38:15SirRasor

    Ok már megy mindenfelé :) Pici gyakorlás kell ;)

  • 2008.01.01 17:43:10Krebi

    mindenfelé megy, de cska rángatózik, nem forog.

  • 2008.01.06 16:29:29djdanif

    Navaze... Én jobbra láttam, de amikor a disorder szóhoz értem a szövegben, megfordult...:D

  • 2008.01.10 20:27:12adreszko

    még bepezsgőzve is is-is a helyzet így is forog úgy is forog háháháhá

    mind a kettőt használom mert őrsvezető vagyoooook!!!!!

    puszi

  • 2008.01.12 03:17:35ergyé

    Én jobbra látom forogni (meg ha akarom, akkor balra is), de az árnyék mindent egyértelművé tesz: a csaj balra forog.

    Mondjuk mikor pont oldalt van, megállhatna egy picit, hogy jobban szemügyre vehessem...

  • 2008.02.03 15:23:51MP33PORTAL

    Én elősször órairányt láttam pörögni, de ahogy sokáig néztem, rájöttem, hogy arra irányítom, amerre én akarom :) Kiteszem a saját blogomba is.

  • 2008.03.07 23:10:41Sir Ny

    ergyé: az árnyékot is mind a 2 irányba el tudjuk képzelni.

  • 2008.03.07 23:31:36Peti & Adél

    Hát nekem akárhogy is néze HÁTRAFELÉ forog!!!:D

    Akinek mind a 2 agyféltekéje jó az rájön h kamu és egyszer erre egyszer arra forog:p

    Csak kitartóan kell nézni!!!

  • 2008.03.10 13:53:14Sir Ny

    akkor neked nagyon rossz mind a két agyféltekéd, mert ez nem kamu. ez egy optikai csalódás...

  • 2008.03.31 22:24:20ká001

    Én akárhogy próbálom befolyásolni, de csak az óramutató szerint forog...

  • 2008.04.01 11:32:44Bibii

    Nekem is két felé forog..:) :/ha kicsit tovább nézem, megfordul..:)

  • 2008.05.10 19:33:45Szemengyajev

    TFT monitort tetejét egy kicsit döntsétek magatok felé. Ekkor meglátjátok, hogy a forgás valójában nem is forgás, a csajszi testrészei külön mozognak, amolyan rángatózást csinál az alakzat. A korrekt magyarázat tehát Krebié.

  • 2008.08.30 16:36:12Aasgeier

    Első ránézésre nekem ellentétesen forog az óramutató járásával, tehát jellemzően balos vagyok. De ha akarom foroghat megegyezően is.



    Egyébként hülye, aki mondja! Mármint azt, hogy csak egyirányba foroghat... azért mert ő csak úgy tudja látni...

  • 2008.10.04 20:45:33megmondo

    Mindegy merre forog, levarrrnám akis feketét...

  • 2008.12.17 12:32:38Liquidos

    Mivel hoax ezért kamu az egész, egyszer a jobb, egyszer a bal láb van lent, azt pedig nem lehet agyféltekével rosszul látni sztem, szóval persze, hogy forog az mindenfelé :-)

  • 2008.12.17 13:07:55Liquidos

    vagy mégis? :-)

  • 2009.05.29 13:13:07FreeFrag

    Miért van az, hogy mind a két irányba látom a forgást?? Bármikor meg tudom változtatni hogy merre forogjon. ???? :)

  • 2009.07.28 13:29:30szaporító

    FreeFrag:

    Biztosan, mert buzi vagy. :-))

  • 2009.07.31 11:34:29dany0902

    ááááá, én bárhogy is próbálom, csak megegyezően látom xD

  • 2009.08.22 17:15:33buzz

    pislogással tudom az irányt váltani :-P

  • 2009.09.18 15:48:51Zssssss

    Lehet, hogy már írták, hisz régi a cikk, de az dönti el, hogy merre forog a nő, hogy melyik szemünk az erősebb. Valami hasonlóval teszteltek engem is a lézeres műtét előtt, hogy megállapítsák, melyik szemem viszi a prímet. Nem véletlenül vált irányt pislogással! :-)

  • 2009.09.30 15:18:26Arrogancia

    Jééé...eddig képtelen voltam az óramutató járásával ellentétesnek látni a mozgást, mindig csak annak megfelelően ment...de most néztem, amiket írtatok, döntöttem a fejem erre, aztán arra, aztán egyszercsak végre sikerült megfordítani

  • 2009.10.31 02:46:42Pamax

    Lehet, hogy velem van a baj, de nekem egyértelműen balra forog. Akárhogy is nézem...:)

  • 2009.10.31 06:49:30Medy25

    Olyan okosakat írtatok erről az egészről,pedig semmi nincs benne! Ez egy egyszerű GIF formátumú kép.(animáció,amit úgy csinálnak meg,ahogy akarnak.)Lementettem a számítógépre,ott alapból lassabban jelenik meg,és megszámoltam.Kb.50et forog az óra járásával egyezően,aztán megfordul.Ott is pörög egy darabig,és újraindul.Semmi tudományos nincs benne! :D
    Ez egy okosan összehozott GIF kép. :D

  • 2009.11.06 13:51:37Adnilem

    Nekem nagyon sokáig nem akart megfordulni,már azt hittem nincs bal féltekém! De aztán megfordult! :-)

  • 2009.12.05 16:18:43@Lill@

    ne legyetek már hülyék, a forgás iránya egy idő után megfordul, de nem az agyatok miatt, hanem mert így csinálták meg...

  • 2010.01.03 13:36:24vasikae

    Sziasztok!
    Nálunk nagyon érdekesen működik mert én balra látom forogni a csajt, a párom és a lányom pedig jobbra látják. Egyszerre nézzük és hiába próbálom őket meggyőzni hogy balra forog nem megy mert ők nem ezt látják.

  • 2010.01.03 13:39:41vasikae

    medy25, én elhiszem neked amit írtál, de ezt hogyan lehet kimagyarázni hogy ketten jobbra látják ugyanabban az időben és én balra látom?

  • 2010.01.24 18:58:24Egogirl

    hmhm, kábé két másodpercembe telik váltani az irányon...

  • 2010.03.12 15:43:49NusiN

    Mi az irodában néztük ma:
    Kolleganőm és én órával egyezően láttuk, főnököm ugyanazon időben órával ellentétesen... Úgyhgy nem hinném, hogy program csalás.
    Párom órával egyezően, kolleganőm párja fordítgatni is tudta.
    Délután mikor rápillantottam, akkor már nekem is fordítva mozgott és egy kis odafigyeléssel most már akár másodpercenként meg tudom fordtani:D

  • 2010.05.24 06:01:20zseketto88

    nekem balra is forog, meg jobbra is...Sot, ha akarom, egyszer balra ugrik, egyszer jobbra, tengelyfordulas nelkul...

    Akkor ilyenkor mi van?:DD

  • 2010.07.30 10:37:26Kúl

    Ilyenkor bekettyóztál :D
    A helyzet az, hogy én is óramutató járásával megegyező irányba láttam forogni először, aztán a lábát bambulva meg tudtam fordítani. Azóta is bármikor változtatgatom, szerintem ez nem tudomány :P
    Az viszont már az, hogy ha megnézitek a mozgókép alját, akkor azon látszik, hogy pontosan ellenkező irányba mozog, hiszen csak egyik oldalon látjuk a lábának az árnyékát. Ez pedig, bármilyen perspektívából is nézzük, mindenképpen a hátsó állapot kell, hogy legyen, tehát óramutató járásával ellentétes irányban kell forognia. Ááánnyiii. És akkor mondd, hogy nem vagyok logikus, meg nem figyelek a részletekre, mer' a jobbfééétekémet hasnyálom. Jha. Csak azt wazzeg.
    Nem lehet, hogy a jobb és baloldal a politikai meggyőződésre utal? :D Fejlesszük már tovább a hoaxot :D

  • 2010.09.16 20:13:40lalialilalo

    gyerekek, ez egy óriási nagy szarság, ne haragudjatok, ez hülyeség... akkor látjuk jobbra, ha jobbra mozog, akkor balra, ha az ellenkező irányba... ez egy átverés.

  • 2010.11.02 21:57:37Mikrobi

    Hehe, én is akkor fordítom meg a forgást, amikor akarom:-)

  • 2011.04.16 23:42:44Milii

    Nézzétek az árnyékot, akkor folyamatosan válzotik! Nagyon furcsa, mert akármerre forog, az árnyéka ugyanabba az irányba megy! nem érteeem

  • 2011.11.30 08:33:34Kmetys

    Üdv mindenki. Nem olvastam végig a kommenteket ,de az én + látásom szerint nem forg körbe ha + nézitek figyelmesen 180 foknál vissza fordul balról jobbra és jobbról balra és ez igy megy a végtelenségik sorry (optikai csalodás).szerintem igy nem lehet + álapitani mely agyfélteked használod ,vizuális becsapás :)
    ui.: sorry nem a képet kel nézni hanem a kép szélén egy pontott és nem szabad a képre koncentrálni át kel nézni rajta. köszi sziasztok

  • 2012.01.16 18:33:03Sck

    Zoltheska: Bár én nem néztem végig, és vártam meg , amíg történik valami a látott képpel (így lehet tényleg kamu). De alapvetően rossz amit gondolsz erről, ugyanis itt nem arról van szó, hogy fizikailag meg tudod változtatni a gondolat erejével a mozgást, hanem azt, hogy az agyad miképpen dolgozza fel azt a képi ingert, amit kap. Ez alapvetően nagyon sok képpel reprodukálható. Itt van például ez:[link] Itt sem azért látod egyszer így, egyszer úgy a hasábot, mert az akarat erejével megváltoztatod a képet, hanem az agyad váltogat a nézetek között. Köszönöm, hogy segíthettem.

  • 2013.02.13 19:01:41Saré

    Én is azt hittem, hogy kamu az egész, amíg egyedül csináltam, aztán ide állítottam még két embert, aztán újabb másik kettőt, és teljesen máshogy mozgott, mind az ötünknek, volt, hogy nekem jobbra másnak balra mozgott stb., és teljesen máskor váltott. Minden esetre érdekes. Egyébként az én családomban mindenkinek jobbra kezdett el forogni, és mind tudtuk változtatni az irányt, én ezt abszolút reálisnak ítélem, mert ránk a bal és jobb agyfélteke jellemzői egyaránt vonatkoznak, ilyenek is vagyunk főleg a kisfiam és én. Ezt én jónak gondolom, különlegesek vagyunk és mindenre nyitottak.

Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.

Hozzászólásaidat ezentúl Facebookkal is megteheted!

Belépés

A címlapról ajánljuk

Ez is érdekelheti

Friss kommentek

  • nitro1: Kedd. 2013-05-14 23:39
    1700 forint egy tüdőszűrés?
  • tarkabirka: Engem üzemorvos küldött, Bp-en melózom, és mivel albérletben lakom, az állandó lakcímem vidéki, 4500 Ft-ot kértek. 2013-05-13 15:30
    1700 forint egy tüdőszűrés?
  • Kovács János 18: "Kezdjük azzal, hogy megnézzük, miről is szól pontosan a 13/2013-as kormányrendelet (amit a Magyar Közlöny csak leközöl, ahogy a neve is mutatja, a rendelet tartalmához az újságnak... 2013-05-13 15:07
    1700 forint egy tüdőszűrés?

Shopline

Travelo

Hirdetés