További Mémeskút cikkek
- „Nyolc menetet bírni egy 20 évessel!” Ezek a legjobb mémek a Tyson–Paul-meccsről
- Az olimpiai sztár, akiről nem tudtuk, hogy szükségünk van rá, pisztolyával elfoglalta az internetet!
- Nemcsak a demokratákat, de az internetet is felrobbantotta Biden visszalépése
- „Kamala Trump” és a „Biden–Putyin-találkozó” – mémek készültek Joe Biden legújabb bakijairól
- Itt vannak a mémek Szentkirályi Alexandra visszalépéséről
Tavaly, az egész világot elárasztó Gangnam Style-őrület megmutatta, mire képesek a koreaiak, ha popzenéről és mémekről van szó, most pedig azt is megtanulhatjuk, mit hoz ki a dél-koreai néplélekből az, ha északi szomszédjuk atombombával fenyegetőzik: brutális cukiságtúladagolást.
Az új koreai megasláger előadója bizonyos Hari, a címe pedig Gwiyomi Song, azaz cuki dal, eredetileg 귀요미송, a részletekre különösen fogékonyak kedvéért. Gwiyomi a koreai online szlengben cukit, aranyost jelent, nagyjából ugyanaz, mint a japán kawaii, ami a Pokémon és a Hello Kitty divathullámán lovagolva épült be a világ összes nyelvében az alig-tizenéves lányok szókincsébe. A kiejtése kiyomi, ami kisebb zavart is okoz a rajongók között, a YouTube-on például előbbi keresésre 136 ezer, utóbbira még 55 ezer találat ugrik elő, ezek nagy többségén távol-keleti gyereklányok vigyorognak, vidáman mutogatnak, és éneklik a sláger sorait.
A Gwiyomi Song a chiptune műfaj egyik jeles képviselője, ez azt jelenti, hogy a zenét a nyolcvanas évek játékkonzolainak hangkeltési képességeit szimulálva adják elő szintetizátoron, ez magyarul végletesen lebutított, kvarcjáték-prüntyögést jelent. A sláger szövege arról szól hogy mennyire túláradóan cuki annak mindenkori előadója (és ezen a ponton muszáj utalnunk a magyar interneten 2006 környékén pusztító, erre rímelő Cukivagyok-jelenségre), amit a refrénben azzal tetéz az énekes, hogy 1 + 1 = cukiság, 2 + 2 = cukiság, és így tovább, egészen hatig, ami után katarzisként rituálisan végig kell puszilgatnia hat ujját a kezén.
A dal február közepén robbant be a koreai toplistákra, március elején pedig már a gwiyomi kifejezés számított a legnépszerűbbnek a legnagyobb helyi keresőoldal, a Naver statisztikái szerint. A gwiyomi-láz először Japánba, Kínába és Thaiföldre szivárgott át, aztán amikor az MTV zenecsatorna egyik magazinja, a MTV Diary BTOB is foglalkozott vele pár perc erejéig, a nyugati hódítás is kezdetét vette. Jelenleg YouTube-on és Facebookon dühöng a cukiságláz, milliós nézettségű videókkal. A Távol-Keleten már alig akad olyan celeb, aki ne ült volna fel a gwiyomi-vonatra, és várhatóan napokon vagy heteken belül nyugaton is vírusként fog kitörni. Addig is a hajtás mögött mutatunk pár különösen elvadult variációt belőle. Aki különösen bátor, elindíthat 3-4 videót is párhuzamosan, a zenei élmény úgy még keményebb.
Rovataink a Facebookon