Mária
-6 °C
-2 °C

A csengőhangok népszerűbbek a kislemezeknél

2003.08.13. 12:28
A mobil csengőhangok piacának megélénkülésére nagy szüksége volt csökkenő bevétellel küszködő zeneiparnak. A letölthető dallamok sokkal jövedelmezőbbek a kislemezeknél, és könnyebben értékesíthetőek.

Egy nonprofit kereskedelmi csoport felmérése szerint Nagy-Britanniában idén hatvan százalékkal több csengőhangot fognak értékesíteni, mint 2002-ben. A Mobile Data Association (MDA) várakozásai szerint idén összesen hetvenmillió font bevétel származik majd a csengőhangokból, szemben a tavalyi negyvenmillióval. Ezzel szemben tavaly 97 millió font bevétel származott a kislemezek eladásából, de 2003-ban ez idáig 37 százalékkal csökkenek az eladások.

Az Universal lemezkiadó vállalat képviselője a BBC-nek elmondta: a Sugababes Round Round című slágeréből készített csengőhang sokkal nagyobb bevételt hozott, mint a CD-n kiadott kislemez.

Unalmasak a slágerek

Sok fiatal mobiltulajdonos akár hetente lecseréli csengőhangját, hogy mindig a legújabb sláger szóljon a készülékből. Egy fiatal zenerajongó azt nyilatkozta a BBC-nek, hogy manapság mindenki ezt teszi, mert "túl unalmas ugyanazt a csengetést hallgatni".

A popslágerekből és más népszerű dallamokból, például a TV sorozatok zenéiből készített csengőhangok Nagy-Britanniában 1,5-3,5 fontba (500-1200 forint) kerülnek, és a weboldalakon általában hitelkártyával, egyébként SMS üzenettel lehet fizetni értük.

Mike Short, az MDA elnöke úgy véli, hogy a technológia fejlődése, a többszólamú csengőhangok megjelenése nagy szerepet játszott a mobilos dallamok népszerűségének növekedésében.