Az internetes naplók (blogok) a német felhasználók körében jelentős ismeretségre tettek szert az utóbbi időben, de csak kevesen látogatják rendszeresen az ilyen oldalakat. Sőt egyenesen úgy tűnik, több blogoló van, mint olvasó.
A Fittkau & Maaß piackutató intézet által készített W3B felmérés szerzői szerint a tipikus bloglátogató 30 év alatti, aki tanulmányait végzi, vagy önállóan dolgozik. A felmérés készítői szerint figyelemreméltó, hogy a megkérdezettek 75 százaléka pontosan tudta, mi fán terem a blog.
Az ősz folyamán megkérdezett 100 ezer felhasználó alig négy százaléka nyilatkozta azt, hogy rendszeresen felkeres valamilyen blogot. Eközben a felhasználók 12 százaléka blogszerzőként jellemezte magát. Viszont alig 2,1 százalék keresi fel hetente legalább egyszer a saját blogját, hogy új bejegyzést hozzon létre.
A megkérdezettek további 16 százaléka tartja magát eseti bloglátogatónak. Viszont a napilapok online kiadását 21 százalékuk, az online folyóiratokat pedig 23 százalékuk látogatja rendszeresen, írta a Der Spiegel.
A legnagyobb hatása azoknak a blogoknak van, amelyek számítástechnikai és internetes témákkal foglalkoznak. Ezt követik a híreket és a politikai témákat tárgyaló online naplók.