Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

Pornóért és zenéért hajlandók fizetni az internetezők

2002.10.26. 15:40
Noha a Jupiter Media európai online felmérése szerint 2007-re az európaiaknak több mint a fele a hálózaton lesz, még mindig sok a kérdőjel azt illetően, vajon a szörfölők mi mindenért lesznek hajlandóak fizetni az interneten. A BBC által ismertetett felmérés szerint 2002 végére az európaiaknak csak 10 százaléka mondhatja majd el magáról, hogy fizetett valamilyen tartalomért a hálózaton.
A kontinens felhasználóinak 40 százaléka nem tartja valószínűnek, hogy a jövőben fizetni fog valamilyen tartalomért. Azok közül, akik viszont készek a zsebükbe nyúlni, 23 százalék volna hajlandó zenéért, 17 százalék videóért, 16 százalék pedig friss illetve archív híranyagokért - írja az ITTK Infinit hírlevele. Az online tartalmakra eddig ez évben költött 222 millió euró majd felét pornográf tartalmakra fordították.

Sokan vásárolnak

Míg a fizetős tartalmak sikere még nem nyert kellő bizonyságot, az internetes vásárlás egészségesebb arcot mutat. Az európai felhasználók egynegyede vásárolt már a hálózaton, e csoportnak pedig csaknem a fele arról számolt be, hogy hirtelen ötlettől vagy elhatározástól vezérelve vásárolt a neten.

Emelt díjas SMS-ek

A fogyasztók megnyerése érdekében kitartóan új utakat kereső cégek számára a szöveges üzenetküldés továbbra is sok pénzt hoz a konyhára. A prémium SMS módszerét a Coca Colán át a népszerű Big Brother valóságshowt készítő televíziós társaságig széles körben alkalmazzák a különböző cégek.

Víruskampányok

A Coca Cola vizsgálatai arra derítettek fényt, hogy egy SMS-ben kínált játékra jelentkezők 40 százaléka nem a közvetlenül megcélzott mobiltulajdonosokból tevődik össze, ami jól példázza az olyan vírusszerűen működő SMS reklámkampányok erejét, amelyek esetében a felhasználók adják tovább az információt barátaiknak, ismerőseiknek.

A különböző cégek egyre nagyobb kreativitásról tesznek tanúbizonyságot az SMS kampányok terén. Egy svéd utazási cég például azt tapasztalta, hogy a nyaralási akciókat a felhasználók figyelmébe ajánló SMS-ekre kétszer annyi pozitív válasz érkezett, ha esős napokon küldték ki az üzeneteket.

A Jupiter becslése szerint az SMS piac 2002-ben 3,65 milliárd euró értéket fog képviselni, ahol a felhasználók átlagosan több mint 3 eurót költenek el havonta.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.