Miklós
-7 °C
2 °C

Kurzormozgatás lehet a mérőpont?

2001.09.10. 12:47
Az átkattintás számlálása nem szolgál elég információval, gondolhatták a Cheese fejlesztési projekt kezdeményezői. Ezért az internetes oldalak felett mozgatott kurzor figyelésével próbálják kideríteni, valójában mit is akar az olvasó.
A MIT Media Laboratory által támogatott projekt most jelentette meg első jelentését, és a következőkben foglalja össze a kurzorfigyelés lehetőségeit: az egér mozgatása megmutathatja, az oldal mely részeit olvassa valójában a felhasználó, melyik linkre kattint elsőként, és mi a második választása.

Jegyzetelő script

A projekt keretében 17 számítógép-felhasználót arra kértek, keressenek fel másfél tucat weboldalt, és ott viselkedjenek az érdeklődésüknek megfelelően. A tesztszemélyek például kikereshették a kedvenc tévéműsoruk tartalmához vezető linket, vagy vásárolhattak CD-t, illetve DVD-t. Ezek során a kurzor mozgatását egy script jegyzetelte, és egy szerverre tovabbította.

A kutatók szerint annak révén jól felismerhetők a felhasználó szándékai, hogy a különösen fontosnak tartott pontok felett hosszabb ideig áll a kurzor. Ez alapján legalábbis az internetes vásárlásoknál jól fel lehetett becsülni az érdeklődési kört.

Elárult érdeklődés

A virtuális bevásárlókörút végeztével ugyanis megkérdezték a tesztben résztvevő személyeket, melyik CD-t vagy DVD-t vásárolták volna meg, ha kérhettek volna egy másodikat is. Az egérmozgatás adataiból 65-70 százalékos találati pontossággal meg lehetett becsülni, melyik lemez lett volna számukra a második legérdekesebb.