Vilma
-7 °C
4 °C

MATÁVkábel a lichthofban

2001.01.19. 15:00
A budapesti nézőközönség jobban jár, mint vidéki sorstársai: több szolgáltató közül választhat, nincs annyira kiszolgáltatva a monopóliumoknak. A MATÁVKábel békásmegyeri előfizetőinek csak a minőségre van panasza, az ugyanis állitólag csapnivaló. Az Index száguldó riportere Békásmegyeren tévézett.
A békásmegyeri kábeltévé-előfizetők legtöbbet az ügyfélszolgálatra panaszkodnak. A közönségszolgálat nagyon készséges, ezt a hibát ellenben megpróbálják azzal ellensúlyozni, hogy a vonal végén sem tudnak többet, mint a hívó fél. Pozitívum az ingyenesen hívható zöld szám, ami kis várakozás után egy segítőkész ügyfélszolgálatishoz kapcsol.

A másik apró gond, hogy az ügyfélszolgálat gyakorlatilag csak munkaidőben érhető el, tehát ha este 10-kor elszáll a kép, akkor másnap reggelig nincs mit tenni, jobb esetben. Egyes legendák szerint volt olyan, hogy szombat délelőtt elment a kép és bizony hétfőig semmi, de persze hiszi a piszi.

A minőség olyan, amilyen - mondják az előfizetők. Ez szerencsére változni fog, hiszen a cég 1,5 éve vett át egy régebbi soros kábelhálózatot, és az eredeti gerincet meghagyva vezette ki a csillagpontos kábelt. Igy nagyon zajos és szellemképes, ezt a cégnél is elismerik, de nincs mit tenni. Mindez szerencsére csak átmeneti állapot, hiszen amint lefektetik a fénykábeleket máris lesz szép kép, jó hang, ami szemnek fülnek ingere. A ,,mikor lesz ez" kérdésre azonban hamiskás mosoly a válasz.

Várj, csak várj tovább

A minőségre sok a panasz
Az egyik előfizető éppen azt meséli, hogy augusztusban fizetett elő, és már akkor panaszkodott a minőségre. A válasz az volt, hogy legyen türelemmel, jön a fénykábel, méghozzá az év vége előtt. Mivel ez azóta sem érkezett meg, rákérdezett, a válasz az volt, talán tavasszal. A szomorú az a dologban, hogy még a MATÁVkábelnél sem tudják pontosan mikor.

Az előfizetést viszonylag baráti áron adják: mivel nincsen teljesen kiépítve a csillagpontos rendszer, itt-ott programcsomag nélkül jön 26 csatorna, lehet nézegetni. Igaz hogy nem a meghirdetett csatornák jönnek, viszont helyettük van HBO, ami kicsit kárpótolja a Discovery Channel szerelmeseit. De sajnos nem minden fenékig tejfel.

Szellemirtók

Kriksz-krakszok a képernyőn
A szerelő jön, ha hívják, bemér és bólogat. Mást nem tud csinálni. A készségesség persze szintén adott, egyrészt az ügyfélszolgálat részéről, ami megkérdezi az előfizető telefonszámát és aztán elfelejti, másrészt a szerelő részéről, aki örömmel segít ha sikerül elérni, de legszívesebben délelőtt jön, esetleg délután de csak 5 óráig. A szellemképes TV láttán szépen bemér valamit, aztán közli az ügyféllel, hogy itt a lehetőségekhez képest minden rendben van, máshol még ettől is rosszabb (pl. Kambodzsa, Azerbejdzsán, a szerző megjegyzése).

A Matáv válaszol

A felmerült kérdésekkel megkerestem László Pétert, a MATÁVkábel ügyvezető igazgatóját. A legfontosabb kérdés a mikor volt, melyre a válasz hamarosan. Mint elmondta a fénykábelek késése részben valóban a cég hibája, mivel nem számoltak előre a bürokráciával, melnyek lassúsága miatt nem tudják tartani az ütemtervet. A másik probléma, a minőség is részben ennek tudható be, hiszen ahol még nem tudták lecserélni a régi rendszereket, ott a kép- illetve hangminőség hagy kívánnivalót maga után, ezeken a helyeken az előfizetők türelmét kérik.

Egy szemtanú a Törzsasztalból
,,A múltkor látom, hogy egy rendszám nélküli rozzant kocsiban ül egy rosszarcú alak, egy másik meg egy alumíniumlétrát(!) az oszlopnak támasztva babrálja odafönt a kábel tv-s bekötéseket. Nosza nagy nehezen megtudok egy kábeles telefonszámot (ami ugyancsak nehézségbe ütközik, többek között példa rá a www.matávkábel.hu , ahol egy büdös árva telefonszám nincs feltüntetve, nehogy valaki arra vetemedjen, hogy felhívja őket) és tárcsázok, hogy szeretnék szólni, hogy valószínűleg dekóder tolvajok garázdálkodnak a környéken. Erre a csököttagyú tyúk köszönöm helyett azt kérdezi tőlem, hogy minek hívtam őket, ha egyébként nálam rendben az adás!!!!"
A cég másik nagy problémája a dekóderek folyamatos pótlása. Mint megtudtam valószínűleg szervezett módon lopják a cég által felszerelt dekódereket, ami ellen most próbálnak érdemben fellépni. A cég felügyeleti rendszert kíván kiépíteni, ami a rendőrséggel együttesen igyekszik a további károkozást megakadályozni.

A programcsomagokkal kapcsolatban megtudtam, hogy a cég még tavaly megkezdte az előfizetők tájékoztatását a januártól esedékes változásokról, amelyek a műsorkínálatot és a díjszabásokat is érintik. A csatornák más csomagokba rakása, illetve egyes csatornák megszüntetése minden esetben felméréseken alapult, a cég igyekezett a legkisebb nézettségűeket törölni csomagjaiból, persze nem lehet mindenkinek a kedvében járni.

Internet is lesz

És végül az internettel kapcsolatban is sikerült előrelépni, a cég már végzett a kábeles internetszolgáltatás próbaüzemével, ami sikeres volt. Megkezdődött a horizontális szintezés. A szolgáltatás bevezetésének ütemterve szintén elkészült, az előfizetőket folyamatosan kötik majd be a rendszerbe. Az előzetes tervek szerint a budapesti előfizetők egészének lesz lehetősége a kábelen keresztül internetezni idén szeptemberig. Mivel a fénykábelek lefektetése is folyamatosan halad, ezért a most még régi rendszerbe kötött előfizetőknek is lesz majd lehetősége internetezni, természetesen már a fénykábelen.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Egzotikus élmények!

Amiről eddig álmodni sem mert. Luxus nyaralás, a világ legcsodálatosabb tengerpartjain.