A felhasználó az MSN új kereső-technológiájának segítségével megadhatja, hogy mely hírcsoportok állnak érdeklődésének középpontjában (hasonló ehhez a Google News Alerts elnevezésű szolgáltatása is, amely jelenleg szintén béta tesztelés alatt áll).
Testreszabott keresés
"A szolgáltatást többféleképpen lehet testreszabni annak érdekében, hogy az embereknek több lehetősége legyen kontrollálni, hogyan és hová kapják meg híreiket. Biztosak vagyunk abban, hogy mindez meggyőzi majd a felhasználókat arról, hogy mindennap a mi szolgáltatásunkat használják, ahelyett hogy például a szomszédos újságosbódékat választanák" - olvasható a cég közleményében.
A Google hírszolgáltatása több millió embert vonz nap mint nap percenként frissülő hírgyűjteményével. A hírportálok vezetői attól tartanak ugyanis, hogy az orgánumukban található eredeti hír helyett csupán a gyűjteményben szereplő címet és a rövid összefoglalókat olvassák el a felhasználók.
Támadás a Google ellen
A Microsoftnak nem titkolt célja, hogy a Google lendületét és egyeduralmát megtörje a keresőszolgáltatások és az azokhoz kapcsolódó technológiák terén. Idén június végén az MSN keresőeszközének új változatát vezették be, és ezzel párhuzamban folyamatosan dolgoznak további, fejlettebb keresőeszközök kialakításán.
A jelenleg elérhető Newsbot szájt egyelőre teszt-üzemmódban létezik, és az internetezők reakcióinak felmérésére szolgál. A végleges verziót az elegendő információt szolgáltató tesztperiódus végén indítják, de nem lehet tudni, hogy pontosan mikor.