A kutatók azonban azt is kimutatták, hogy bár az otthon számítógépet használó gyermekek 56 százalékának van elektronikus, vagy videojátéka, ezek nincsenek kapcsolatban a vizsgálat során megállapított képességfejlődéssel, hiszen a videojátékkal nem rendelkező ifjú felhasználóknál ugyanolyan mértékű tanulási képességfejlődést tapasztaltak.
Másképp játszanak
Azt már néhány korábbi vizsgálat is megállapította, hogy a korai gyermekkori számítógép-használat fejleszti a gyermekek finommozgás-képességeit, és javítja készségüket a számok és betűk felismerésére. Ami a gyermekek nyelvi-kommunikációs képességeit illeti, az óvodáskori számítógép használat nem jelentett érdemleges előnyt.
Bár egyes kutatók szerint a számítógép elvonja a kicsiket az ebben az életkorban alapvető jelentőségű tevékenységtől, a pajtásokkal, illetve gyermekjátékokkal való játszástól, a mostani vizsgálat arra mutatott rá, hogy a legifjabbak a számítógépet a legváltozatosabb módon használják, önmagában is mintegy játékként kezelik. Van, aki elektronikus játékot játszik, de sok gyermeknek vásárolnak a szülei az életkoruknak megfelelő oktató programot, mások az egérrel játszanak, képeket nézegetnek, vagy gépelnek, illetve egyszerűen megfigyelik és utánozzák a számítógépet használó szülőt, vagy idősebb testvért.