Irén, Írisz
6 °C
15 °C

A Google a világ legbefolyásosabb márkaneve

2006.01.23. 10:44
A Brandchannel.com évente megszavaztatja olvasóit arról, melyik márka volt a legnagyobb hatással életükre az előző évben. A globális listát idén a Google vezeti, a tavalyi győztes Apple a második. Latin-és Dél- Amerikában az italok vezetnek, Észak- Amerikában Lance Armstrong az ötödik.

A második helyre szorította a Google az Apple-t a világ legbefolyásosabb márkaneveinek toplistáján, amelyet a Brandchannel.com állít össze évente, 2500 reklámszakember és diák szavazatai alapján. A globális versenyben harmadik lett a tavaly az Ebay által felvásárolt nettelefoncég, a Skype, negyedik a Starbucks kávézólánc, ötödik az Ikea.

A Google, amely minimalista megjelenésére rácáfolva sorra indította tavaly az új szolgáltatásokat, utoljára 2003-ban nyerte meg versenyt, és egy évvel később épp a mostani második, az Apple vette el tőle az elsőséget.

Észak-Amerikában még mindig az Apple vezet

A regionális toplisták jelentősen eltérnek a globálistól, amelyet a Google vezet. Az ázsiai-csendes-óceáni térség legnagyobb hatású brandje a Sony lett a Toyota és a Samsung előtt. Európában és Afrikában a Nokia nyert, az Ikea a második és a Skype, amely az összes listán tavaly bukkant fel először, a harmadik helyezett. Dél- és Latin-Amerikában a Corona sör győzött a Bacardi rum és a spanyol Telefónica mobilcégnek a térségben népszerű szolgáltatása, a Movistar előtt.

Globális lista Ázsia-Óceánia Európa, Afrika Közép és Dél-Amerika Észak-Amerika
Google Sony Nokia Corona Apple
Apple Toyota Ikea Bacardi Google
Skype Samsung Skype Movistar Starbucks
Starbucks LG Zara Havaianas Target
Ikea HSBC BMW Cemex Lance Armstrong

Az észak-amerikai eredmények a 2004-es globális listához hasonlítanak: első az Apple, második a Google, harmadik a Starbucks, negyedik a Target áruházlánc, és ötödik többszörös Tour de France-győztes kerékpáros, George Bush amerikai elnök földije és jó barátja, Lance Armstrong.

A Brandchannel listája más hasonló szavazásokkal ellentétben nem veszi figyelembe egy-egy márka nehezen megbecsülhető piaci értékét - az utóbbi listákon rendre a Coca Cola végez az élen -; a szerkesztők csak annyit kérdeznek a szavazóktól, hogy szerintük "Melyik márkanév volt a legnagyobb hatással életünkre 2005-ben?". A Reuters kommentárja szerint a hatás lehet pozitív, de negatív is, így a nyerteseknek nem feltétlenül van mire büszkének lenniük.

Tavaszi hosszú hétvégék

Töltse az ünnepeket külföldön, London, Párizs, Róma városnézés, olasz hajóút, síelés Ausztriában.

Egzotikus körutazások!

Fedezze fel Madagaszkár, Burma, Peru kincseit, Indiát a kelet csodálatos világát.