Mária
-7 °C
3 °C

A Google a világ legbefolyásosabb márkaneve

2006.01.23. 10:44
A Brandchannel.com évente megszavaztatja olvasóit arról, melyik márka volt a legnagyobb hatással életükre az előző évben. A globális listát idén a Google vezeti, a tavalyi győztes Apple a második. Latin-és Dél- Amerikában az italok vezetnek, Észak- Amerikában Lance Armstrong az ötödik.

A második helyre szorította a Google az Apple-t a világ legbefolyásosabb márkaneveinek toplistáján, amelyet a Brandchannel.com állít össze évente, 2500 reklámszakember és diák szavazatai alapján. A globális versenyben harmadik lett a tavaly az Ebay által felvásárolt nettelefoncég, a Skype, negyedik a Starbucks kávézólánc, ötödik az Ikea.

A Google, amely minimalista megjelenésére rácáfolva sorra indította tavaly az új szolgáltatásokat, utoljára 2003-ban nyerte meg versenyt, és egy évvel később épp a mostani második, az Apple vette el tőle az elsőséget.

Észak-Amerikában még mindig az Apple vezet

A regionális toplisták jelentősen eltérnek a globálistól, amelyet a Google vezet. Az ázsiai-csendes-óceáni térség legnagyobb hatású brandje a Sony lett a Toyota és a Samsung előtt. Európában és Afrikában a Nokia nyert, az Ikea a második és a Skype, amely az összes listán tavaly bukkant fel először, a harmadik helyezett. Dél- és Latin-Amerikában a Corona sör győzött a Bacardi rum és a spanyol Telefónica mobilcégnek a térségben népszerű szolgáltatása, a Movistar előtt.

Globális lista Ázsia-Óceánia Európa, Afrika Közép és Dél-Amerika Észak-Amerika
Google Sony Nokia Corona Apple
Apple Toyota Ikea Bacardi Google
Skype Samsung Skype Movistar Starbucks
Starbucks LG Zara Havaianas Target
Ikea HSBC BMW Cemex Lance Armstrong

Az észak-amerikai eredmények a 2004-es globális listához hasonlítanak: első az Apple, második a Google, harmadik a Starbucks, negyedik a Target áruházlánc, és ötödik többszörös Tour de France-győztes kerékpáros, George Bush amerikai elnök földije és jó barátja, Lance Armstrong.

A Brandchannel listája más hasonló szavazásokkal ellentétben nem veszi figyelembe egy-egy márka nehezen megbecsülhető piaci értékét - az utóbbi listákon rendre a Coca Cola végez az élen -; a szerkesztők csak annyit kérdeznek a szavazóktól, hogy szerintük "Melyik márkanév volt a legnagyobb hatással életünkre 2005-ben?". A Reuters kommentárja szerint a hatás lehet pozitív, de negatív is, így a nyerteseknek nem feltétlenül van mire büszkének lenniük.

Visszatérés a paradicsomba

Egy újabb kaland előszobájába léptünk, mikor kis kocsink megindult Christchurch felé.

Varázslatos Szicília

Baboci2006 felhasználónk jóvoltából vadonatúj fotók segítségével visszatérhetsz a nyárba!