A hívó csak annyit hall, hogy elindul a hangposta automata szövege és ezzel együtt a felépült hívásokkal egyenértékű díjfizetési kötelezettsége keletkezik, álla a GVH közleményében. A jogsértő gyakorlat következtében azoknak is meg kell fizetni a hangposta szolgáltatás időarányos díját, akik egyébként nem szándékoztak a hangposta szolgáltatást igénybe venni, azaz üzenetet hagyni.
Negyedéves haladék
A versenytanács megítélése szerint a fent leírt gyakorlat tisztességtelen többletbevételt eredményez a Vodafone számára, és egyben indokolatlan többletfizetési terhet ró a bármely más hálózatból indított hívásokat kezdeményező előfizetőkre is.
Ezért a jogsértő magatartás folytatását a Versenytanács megtiltotta, de a határozat végrehajtására 90 napos haladékot adott a Vodafone-nak és bírság kiszabására sem került sor. A versenytanács által a jogsértő állapot megszüntetésére biztosított három hónap elegendő arra, hogy a Vodafone az általa legkedvezőbbnek ítélt módon szüntesse meg a jogsértő állapotot, állapította meg a GVH.
A T-Mobile szintén átállhat
Mint emlékezetes, a GVH egy héttel ezelőtt gazdasági erőfölénnyel való visszaélésnek minősítette a T-Mobile hasonló gyakorlatát. Az eljáró tanács ott is azt kifogásolta, hogy a hívó fél nem tudja előre, hogy a kívánt kapcsolat nem jöhet létre, és noha távolról sem biztos, hogy üzenetet is szeretne hagyni, a hangposta automatikus bejelentkezésével a számlázás ugyanúgy indul meg, mint egy sikeres hívás esetén.
A T-Mobile az Index érdeklődésére azt válaszolta, álláspontjuk szerint ez egy technikai kérdés, ahol több megoldás is szóba jöhet, ezt mutatja az is, hogy a GVH az esetükben sem szabott ki bírságot. A döntés írásos változatának kézhezvételét követően döntenek arról, milyen módon változtatnak a jelenlegi gyakorlaton.
Más lehet a GVH által ugyancsak vizsgált Pannon helyzete. Az Index úgy tudja, hogy a Pannon által alkalmazott, az ügyfelet az üzenethagyást illetően választás elé állító megoldás kiállhatja a versenyhivatali próbát.