A nemzetközi színtéren az új társaság, a Sony BMG immár 25 százalékos részesedéssel bír - a 27 százalékos Universal mögött - az idei eladási adatok szerint - mondta Szűts László. Hozzátette: a nemzetközi tendencia alapján felépülő hazai lemezpiacon is hasonló részesedéssel rendelkezhet majd az új lemezcég. Pontos arányokat azonban a hazai kiadók elzárkózása miatt a Mahasz nem hoz nyilvánosságra - jelezte Szűts László.
Szarka József, a Sony Music Kft. ügyvezető igazgatója egyelőre nem kívánta kommentálni az esetleges fúzió piaci kihatásait, Geszti Margitot, a BMG Ariola Hungary igazgatóját pedig lapzártáig nem sikerült elérni. Az mindenesetre várható, hogy az egyesülés strukturális átalakítással is jár majd. Szűts László szerint ilyen esetekben elkerülhetetlen a létszámcsökkentés, és várhatóan az előadók körében is racionalizálnak majd az érintettek.
Egyelőre azonban a karácsonyi értékesítések tartják izgalomban a magyar kiadókat, ezek ugyanis jelentősen befolyásolhatják az évek óta csökkenő eredményeket - jelezte Szűts László. A visszaesés folyamatos és drasztikus méretű. 2000-hez képest tavaly közel 30 százalékkal zsugorodott a piac, amikor 5,3 millió hanghordozó kelt el. A hanyatlás oka alapvetően a CD-másolás. Magyarországon minden megvásárolt zenei CD-re három másolt jut.