Drasztikus gépjármű-korlátozás Madridban
A spanyol fővárosban mérték az EU legmagasabb nitrogén-dioxid-szintjét. Nem csupán tavaly, hanem zsinórban az elmúlt hat évben, szóval a légszennyezés visszaszorítására a városvezetés most drasztikus szigorításokat vezetett be a thelocal.es beszámolója szerint. Mivel a nitrogén-dioxid elsősorban a járművek üzemanyagának égésterméke, a gépjárműforgalom radikális visszaszorításáról döntöttek.
A nemrég életbe lépett új szabályozás a légyszennyezettség növekedésétől függően három kategóriát különböztet meg:
- előzetes figyelmeztetés,
- figyelmeztetés,
- riadó.
A gyorsforgalmi, felvezető utakon is 70 km/h-re korlátozzák a legmagasabb megengedett sebességet.
[A madridi közlekedési kultúráról annyit, hogy évekkel ezelőtt az járta be a világsajtót: a másik spanyolországi világváros, Barcelona egyik cégvezetője azért jár tömegközlekedéssel a fővárosban, mert az idős vállalati sofőrje nem hajlandó Madridban autót vezetni. - D.G.]
Amikor a legmagasabb szintet eléri a légszennyezettség,
A helyi lakosok egy nap türelmi időt kapnak arra, hogy alternatív közlekedési eszközre váltsanak. Mindez csupán ízelítő az új, madridi környezetvédelmi protokoll szerinti szigorításokból.
A korlátozásokról a lakosságot a helyi médiában, a közösségi hálókon, valamint a metró- és buszmegállók nagyképernyős információs tábláin tájékoztatják.
Más európai , súlyosan légszennyezett nagyvárosokban, mint például a németországi Stuttgartban is arra ösztönözték a lakosokat, hogy ne személyautóval közlekedjenek, míg Olaszországban, Milánóban és Rómában tavaly decemberben tiltották ki az utakról a személyautókat a szmogriadó alatt.
Rossz a levegő a belvárosban? Szüntessünk meg pár ezer parkolót! Legalábbis Madridban ezt csinálták
Közzétette: Urbanista – 2016. február 8.
Rovataink a Facebookon