Karácsony téved, ha azt hiszi, hogy az 50-es táblánál majd 50-nel mennek. Amíg a traffipax 68 km/órás határig nem büntet, addig annyival hajtanak – mondja interjúnkban Papp Tibor, a Totalcar főszerkesztője.
14 találat az Indexről, és a környékéről.
2020. augusztus 6., 06:21
Kell-e nekünk forgalomcsillapítás?
Segít, ha a fejekbe új, alacsonyabb sebességhatárok vésődnek, és már a sebességcsökkentési vita is jótékony hatással lehet a határok betartására. Vitasorozat, záró rész.
2020. július 10., 05:00
Az igazi különbség a 30-as és az 50-es sebesség között
Ha egy 50-nel és egy 30-cal haladó autó egyszerre kezd fékezni, mekkora lesz a sebességkülönbség, ahol a lassabb megáll?Sebességvita: megdöbbentő matematikai levezetés.
2020. július 4., 07:21
Zéró vízió: új gondolattal behajtani tilos?
Ahol az átlagos hétfő reggelbe 3-4 hétvégi halott simán belefér, némi sebességcsökkentés viszont fölhördülést kelt, ott nagy a baj. Sebességvita.
2020. június 9., 14:31
A közlekedés megszelídítése érdeksérelemmel jár
Csak akkor válhatunk autóközpontú városból emberközpontúvá, ha az utcák, terek is autóközpontúból emberközpontúvá válnak. Sebességvita: hozzászól a főváros.
2020. június 6., 11:04
Ha egy gyerek nem tud biciklizni a városban, autós lesz belőle
Hogy ezt elkerüljük, jó közösségi közlekedés, élhető terek, kerékpáros- és gyalogosbarát utak - és sok helyen sebességcsökkentés szükséges. A sebességvita újabb fokozatba kapcsol.
2020. június 1., 07:07
Magyarország 30 éve Nyugat-Európa gépkocsibontója
Nem a sebességet kell csökkenteni Budapesten, hanem az autók számát: kitiltani a nyugatról importált öreg, környezetszennyező kocsikat. A sebességvita folytatódik.
2020. május 29., 11:08
Sebességvita: ha autósszívatás, akkor legyen tömegközlekedés és P+R parkoló is
A budapesti forgalomcsillapítási terv sok új sétálózóna, útdíj és jó tömegközlekedés nélkül félkarú óriás. Társadalmi vitasorozatunk ötödik cikke.
2020. május 21., 12:26
Észrevesszük-e a szélvédő mögül, hogy élhetetlen a város?
Évi 1100 milliárd forint a nagy forgalom ára. A sebességkorlátozó tábla nem elég ez ellen, a közterületeket is jól kell kialakítani. Vitasorozatunk negyedik cikke.
2020. május 19., 15:07
Sebességvita: miért legyen 30 km/óra a városi tempó?
Az időmegtakarítás szemfényvesztés, legyenek az utcák olyanok, hogy ne lehessen rajtuk gyorsan autózni, viszont lehessen egyenletesen haladni. Vitasorozatunk harmadik cikke.
2020. május 13., 05:29
Kreszprofesszor: Az 50-es sebességkorlátozást nem hasraütésszerűen találták ki
Egy mesterségesen beszabályozott, lecsökkentett sebességkorlátozásnál nagyobb a kísértés a gyorshajtásra. Vitasorozat a budapesti forgalomcsillapítási tervről.
2020. május 6., 13:14
Életünket vagy kényelmünket védjék a sebességhatárok?
A városi gyorshajtás nálunk kis kockázatú, bocsánatos bűn, a halálos áldozatok száma pedig magas. A Magyar Kerékpárosklub elnökének írása a budapesti sebességcsökkentési tervekről.
Még nincs konkrét elképzelés, hogy hol és mikor korlátoznák a tempót Budapesten, de elkezdenék róla a társadalmi vitát. Karácsony Gergely személyes okokból szorgalmazza a tervet.
2020. április 27., 19:25
Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt Budapesten
Az összes mellékúton pedig egységesen 30 km/óra lenne a sebességhatár az új közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási elképzelés szerint. Az érdemi lépések 2021-től várhatók.