65 találat az Indexről, és a környékéről.
Egy hatalmas úszómű tűnt fel a pesti oldalon, a Moszkva sétányhoz kapcsolva.
Ha nyolc évvel ezelőtt olvasom, amit itt írok, felvágom az ereimet. Ha néggyel ezelőtt – hát, nem is tudom mire vélni a hírt. Most itt van a helye: táncot jártam a dög hűlt helyén, igen, a garázsban.
Itt minden autópofa beszél, látszik, hogy mondani akar valamit. A legjobb, hogy egyik se fenyegető, agresszió nincs, maximum bambaság. Esseni lapozgató.
Második napja drukkolunk, hogy Csikós nyakába szakadjon egy zsák euró. Tegyük fel, hogy így lesz: üresen jön haza a Ducato?
Még csak a közvetlen közelünkben néztünk szét, érezni a levegőben a százmilliók szagát. Euróban.
Eddig minden oké, őszintén szólva gyanús is az egész, hiszen a Pontonnal NEM LEHET MINDEN RENDBEN.
Szimós Zsolti névötlete még jobb volt a projektre:„Végállomás: Essen?” A lényeg – a Ponton mindjárt ott virít Európa legfontosabb veterános kiállításán, ami egyben börze is. Már robogunk odafelé!
Ha élne, és nem írta volna még meg, Rejtő Jenő a Ponton Mercimről mintázta volna meg a Szőke ciklon főszereplőjét, nem holmi nőcskéről. Kavar, zavar, csavar, sose lesz már itt nyugalom?
Nem úgy alakultak a dolgok, ahogy számoltam, a Ponton tervezett esseni eladását fel kell adnom. Jobb híján most egy kicsit akkor pingvinezek.
2017. december 17., 06:55
Bele lehet ülni, gázt adni és elmenni Malagára. Vagy Isztambulba. Esetleg vissza Domsjőbe, az előző tulajdonoshoz. Csendben, takarékosan, biztonsággal, kényelemben. Nagy pillanat ez nekem.
Padlómorzsákból összesöpört hathengeres állólámpa, sosevoltjó Pontonmerci, mind kijutott Nürnberg mellé, sőt, még vissza is. Közben egy kisebb élet filmje lepörgött a szemeink előtt.
Ha most kedd reggel valaki megkérdezi tőlem, mikor indulok legközelebb hosszabb távra a Pontonnal, azt mondom – hónapok múlva. Erre meg pénteken indul is a németekhez.
Egy éve még félig emésztett molytáplálék volt Dezső teljes belső tere, de nézzék meg, most hova jutottunk. Az ember még a cipőjét is leveszi, olyan.
Amikor már minden biztosan jó volt a motorban – teljes mechanikai generál, új karbi, bele való elosztó, abban és azon minden új, és az autó nem ment, drasztikus lépésre volt szükség.
Molyette beltér, egy csontra felújított, de fuldokló motor – volt mit rendbe tenni a Pontonon, sokszor arra gondoltam, eladom, mielőtt felgyújtom. Még ennél is meredekebb ötlet is felmerült.
2016. szeptember 11., 13:38
Családi kirándulásnak indult a Sierrával, durva autós múltidézés lett belőle. Ugrálunk a korszakok közt.
2016. szeptember 1., 08:53
Házi barkács a VÉDA ellen, tűzoltó Ponton és repülő csomagok a mai Hidegindítóban.
Elsőre hülyeségnek tűnik, hogy hidak helyett ilyesmit építenek, de a norvégok nem hülyék.
Az elmúlt pár hónap során az autó 54 éves, eredeti kárpitja molylárvák rágószervein molylárva-testekbe özönlött, majd molyszarként távozott onnan. Kattintani csak erős idegzettel!
Ahányszor szelepet állítottam, ahányszor gyújtást tekertem, ahányszor rácéloztam a strobóval, ahányszor piszkáltam a karbit – nem kívánom senkinek. De most talán elkezdhetem a bejáratást.
Lassan egy éve szedtem szét a Dezső nevű Ponton-Mercedest. Akkor fogalmam se volt, mennyi idő alatt állok megint az indítás előtt. Ahhoz képest jól mennek a dolgok.
Az ember morózusan betoppan az irodába, január negyedike van, ború, hideg, első munkanap. És ezt találja.
2015. november 22., 06:58
Ahány fórum van a neten, ahány szakértő a börzéken és találkozókon, mind azt állította: egy Pontonba nem lehet betenni így a motort. Hát, de.
2015. augusztus 16., 06:38
Két és fél hónapja adtam fel a hirdetést: Mahle gyártmányú, alapméretű Mercedes 180 dugattyút keresek, akár használtat, egy darabot is. Azóta megint minden megváltozott.
2013 novembere és 2015 februárja között egyáltalán nem írtam Dezsőről – az volt a terv: majd ha purrog szépen és végre jó lett a motorja, megírom.
Most nézem, több mint egy év eltelt azóta, hogy Dezsőről írtam e hasábokon.
A Thüringer Barbi persze nem tudja, mert nem olvas TC-t, de ez éppen olyan, mint az enyém.
Rendszám van rajta, lehet használni! Egy frászt.
Ez a poszt nagyjából ennyi.
Eljutottunk idáig is, Ponton Dezső a legfőbb bírák ítélőszéke elé került.
2013. szeptember 28., 06:50
Úgy döntöttem, mégse viszem FIVÁ-ra Dezsőt.
Fránya dolog ez a nyár, ha az ember nem megy el szabadságra, az nagyjából azt jelenti, hogy utána már jó eséllyel bent ragad egy rakás napja év végén.
Dezső itthon van, a garázsban éledezik hároméves kómájából. De pénteken mozgásba lendül, kihajt a Hungaroringre, tehát ott lesz a Totalcar Pályanapon!
Csabi lábadozásának környékén lelassultak, sőt, teljesen megálltak az események Dezső körül, ezt sokan észrevették már, a fejemhez is vágták páran.
Nem, még nincs kész.
Ilyenbe ülteted a gyerekeidet...
2012. december 23., 07:00
„Tiszta por a műhely, mindent takargatok, de így is legalább egy perc, mire eltörlöm a kezemet, és a telefonomat fel tudom venni” – szomorkodott Csabi egy hét java részében szinte minden nap, amikor felhívtam.
Május végén már Csabinál volt a fényezett kaszni.
2012. szeptember 30., 07:20
Kilakatolva pöpecre, lefényezve vakítóra, futóművek felújítva, motor, váltó, diffi csekkolva – innentől már csak egy nagyra méretezett legó az egész, egy-két napnyi munkával már készen is lesz, gondolhatta volna bárki a Ponton-projektről a legutóbbi, júliusi poszt megjelenésekor.
Váltó a kuplungműködtető rudazattal
Hát nem.
2012. szeptember 29., 14:23
Teljesen átlagos hétfő délelőtt volt.
Nahát, nahát.
El se hiszem.
El se hiszem.
2011. november 26., 08:00
Akkor, 1998-ban a Bianchinál még nem csúsztam el.
2011. szeptember 25., 06:31
Autót restaurálni - még ha nem is az utolsó szögig - nem lehet csak úgy ukmukkfukk, seperc, egykettőhárombocspapa alapon.
Valahogy így működnek a vulkánok – évtízezredeken át dolgoznak a gigászi erők a mélyben, aztán egyszer csak gőz, füst, robaj, repül a hamu, szökell a láng, ömlik a láva, remeg a föld, és óriási dolgok történnek.
Persze túlzás lenne a fentiekhez hasonlítani azt, ami az öreg Merciket jellemzi a családban, no meg csorbítja is a vulkános párhuzamot, hogy a napi használós autók igazából csak időszakos karbantartásokat kapnak, de nem fejlődnek.
Van az úgy még az én életemben is, hogy elkészülnek dolgok.
Tudom, tudom, másfél hónap telt el az utolsó Dezső-jelentés óta.
Azt látom, hogy most már semmi nem ment meg attól, hogy egy tökéletesen rozsdamentes, szalonállapotú Ponton-karosszériám legyen.
2010. december 19., 08:15
Egy hónappal ezelőtt úgy éreztem, a Svédben vett Ponton-Mercim – ez a bizonyos Dezső névre hallgató egyén – a szakadékba viszi a családot.
2010. november 21., 08:45
Aki veteránautó felújításába kezd, annak többé nincs szüksége más szenvedélyre.
Először is, magyarázattal tartozom.
Abban a pillanatban, ahogy a Ponton vételárát átadtam Sune Edmarknak abban a bizonyos domsjői nappaliban, már tudtam, hogy nem úszom meg az idei Ornbaut.
Itt kezdődik a börze
Ornbau, ez a Nürnberg-közeli falu a csórómercis (legalábbis az Adenauer/300 SL/170-es/Ponton kabrió-vonalhoz képest) világegyetem központja.
Álomszerű divatfotókat, a budai kertben levágott plasztik disznót és vámpírlányokat láttunk a MOME vizkom végzőseinek a diplomamunkái közt. Íme a fiatalok, akik szeretnek szokatlanok lenni.
Amint láthatták a Dezső hazahozatalát végigkísérő posztokban: egy csomó kisebb és nagyobb – bocsánat, nagyobb csak egy volt – cég meglátta fantáziát a projektben, és különféle összegekkel segítette a zökkenőmentes ki- és hazajutásunkat Svédországba és -ból.
Kedves olvasóink! Nagy örömmel jelenthetem be, hogy tegnap késő délután elkészült az egész estés Domsjö Expressz film.
Tizenhárom éve, amióta csak megvan a mi kis szűk körű, apró, jellegtelen, ám mindannyiunknak annál otthonosabb és hónapról hónapra várt, nóném klubunk, azóta a veteránjármű-beszerzés csúcspontja mindenkinek az a pillanat, amikor az új vas begördül a plénum elé egy hó utolsó péntekjének estéjén.
Ha véletlenül valaki betévedt volna hétfőn a Totalcar szerkesztőségébe azt gondolhatta volna, hogy Pripjatyban jár.
Karesz elkészült Dezsővel, azaz most még egy utolsó cserélendő olaj van benne, amit majd én cserélek le szűrőstől, mert ő csak pár száz métereket tudott ott menni az utcában, az kiadott három olajcserét.
Egy hétig voltunk távol, minden megtörtént velünk. De az öreg Mercedest elhoztuk a sarkkör alól, és már tett önerőből egy kört Kareszéknál, az utcában. Utólag már el se hisszük az egészet.