Így nyaral az Index-olvasó

shutterstock 463900751
2018.04.12. 07:25
Imádunk tengerparton kikapcsolódni, és ha tehetjük, repülővel járunk nyaralni. A többség 120-250 000 Ft között költ egy-egy utazás alkalmával, és ha tehetjük, egy év alatt többször is sort kerítünk arra, hogy felkerekedjünk. Több mint ötezren töltötték ki kérdőívünket, amelyben arra voltunk kíváncsiak, hogyan nyaralnak olvasóink.

Igyekszünk egyre többször nekivágni a világnak. Vagy Magyarországnak.

A kérdőív eredményei szerint nem csak határon túlra megyünk szívesen, hanem szeretjük felfedezni a hazai turisztikai célpontokat is: a megkérdezettek 50 százaléka válaszolta azt, hogy külföldön és itthon is szokott üdülni.

shutterstock 711486460

Korábbi kutatások igazolják, hogy ez eddig is jellemző volt ránk, de az már kevésbé, hogy egy évben egyre többször utazunk: a kitöltők 30 százaléka évente legalább kétszer megy üdülni, míg ezek 41 százaléka kettőnél többször is megpróbál kiszakadni a mókuskerékből.

És míg régebben a magyarok főleg csak nyáron utaztak, addig olvasóink jóval rugalmasabbak, 42 százalék mondja azt, hogy rendszeresen utazik más évszakban is. A szakértők szerint ez a tendencia szorosan összefügg az egyre olcsóbb repülőjegyekkel, amelyek hatására az utazási időszak már nem csak a nyárra korlátozódik, és ha tehetjük, közlekedési eszköznek inkább a repülőt választjuk.

hanyszor.png

Szeretünk előre tervezni

Bár a nemzetközi tendenciák azt mutatják, hogy az emberek egyre spontánabbak, ha utazásról van szó,

a mi kérdőívünkből az derült ki, hogy még mindig inkább előre tervezünk.

A kitöltők a 61%-a már hónapokkal korábban leszervez mindent: a szállástól kezdve a megnézendő látnivalók listájáig, és csupán 20 százalékuk állította azt, hogy megveszi a repülőjegyet, vagy beül a kocsiba és a továbbiakat helyben oldja meg.

shutterstock 362295269

Úgy tűnik a szervezéssel járó feladatokat egyébként kevesen szeretik magukra vállalni, mintegy 62 százalékuk ezt inkább az utazási iroda szakembereire bízza, míg 9 százalékuk másokra: családtagjukra, párjukra vagy barátjukra.

A kérdőívből az is kiderült, hogy a legtöbben anyagi okok miatt szervezik saját maguk az utazást és nem azért mert rossz tapasztalataik voltak az utazási irodákkal, és az eredmények azt is mutatják, hogy a kitöltők szeretik mixelni a saját szervezést az utazási irodák szolgáltatásaival. Például a látnivalók megtekintéséhez, turisztikai programok szervezéséhez gyakran és szívesen veszik igénybe az irodák segítségét.

Kikerülhetetlen lett az internet

Általános trend, hogy ma a világ nagy részén az utazni vágyók egyik legfontosabb igénye, hogy az interneten minél gyorsabban el tudják intézni a tervezéssel kapcsolatos feladataikat. Az online szolgáltatások és az online marketing még dominánsabbá válik, különösen a mobilalkalmazások révén.

online.png

A BCG (Boston Consulting Group) szerint az emberek 95%-a utazása megszervezéséhez digitális forrásokat – átlagosan 19 weboldalt, illetve mobilapplikációt – használ, nem kizárólag a foglaláshoz, hanem az információ- és inspirációgyűjtéshez, illetve az élmények megosztáshoz is. A nemzetközi trendekkel összecsengenek kérdőívünk eredményei is, melyekből jól látszik, hogy

a magyar utazni vágyók főleg az interneten keresgélnek, és sokszor böngészés közben, véletlenül futnak bele ajánlatokba.

A slágerhelyek maradtak

Bár ma már nem jellemző, hogy a magyar turisták az egész éléskamrát megpakolva vágjanak neki egy nyaralásnak, az változatlanul igaz ránk, hogy főleg autóval is megközelíthető helyekre vadászunk, és hogy toplistás helyeink hosszú évek óta ugyanazok. A megkérdezettek nagy része még mindig Görögországot, Olaszországot, Horvátországot és Spanyolországot említette kedvenc utazási céljának, míg továbbra is viszonylag kevesen vannak azok, akik Európán kívülre merészkednek.

shutterstock 280938710

Utóbbitól eltérnek a nemzetközi tendenciák, melyek szerint 2017-ben az utazók jelentős része döntött úgy, hogy felfedezi a világ kevésbé ismert részeit, és 47% szeretne olyan helyre eljutni, ahol még egyik ismerőse sem járt. Egy másik állandó preferenciánk a tengerpart: a megkérdezettek 61 százaléka ott töltődik fel legszívesebben, míg csak 9 százalék mondja azt, hogy a hegyvidéket keresi.

Új útitársunk, a kutya

Arra is kíváncsiak voltunk a kérdőívünkben, vajon kivel/kikkel utazunk a leggyakrabban.

3043 Index olvasó válaszolta azt, hogy főleg a párjával kerekedik fel, 1696-an a családjukkal, sokan vannak, szám szerint 1038-an, akik barátaikkal mennek üdülni és 354-en egyedül indulnak el utazni.
A szabadszavas válaszokból az az érdekesség is kiderül, hogy a tesztet kitöltők közül sokan a kutyájukkal vágnak neki a nyaralásnak.

shutterstock 378474271

Az eredmények szerint nem töltünk túl sok időt az adott célországban, 20%  5 nara, 37% 5-7 napra, 29% 7-12 napra megy, míg csak 12% mondja azt, hogy általában 12-14 napot tölt nyaralással.

mennyit-kolt-vegleges.png

Az is kiderült a válaszokból, hogy nem szórunk el óriási összegeket egy-egy nyaralás során: 1554-en válaszoltak úgy, hogy 120 000 és 250 000 Ft között költenek, 1302-en vannak, akik 70- 120 000 Ft-ból jönnek ki a pihenésük ideje alatt, 801-en 70 000 Ft alatt, míg 989-en 250 000 Ft felett költenek.

BRAND & CONTENT Brand & Content

A cikket a Brand & Content készítette az IBUSZ  megbízásából, nem az Index szerkesztősége. Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben.