Egy pillanatnyi szünet az ünnepi rohanásban

karifa1
2019.12.20. 14:03
Vajon még mindig a közös evéseket, az együtt töltött időt jelenti a karácsonyt? Vagy tényleg átvette a főszerepet a tökéletes ajándék megtalálása, a rohanás, és a készülődéssel együtt járó stressz? Az ünnepek előtti hajrában a járókelőket, és Szőke Gábor Miklós szobrászművészt kérdeztük, hogy mit jelent 2019-ben a karácsonyi ünnep.

Papírforma szerint a lelassulásnak, a közös minőségi időnek, a nyugalom időszakának kellene lennie a karácsonynak, ám a gyakorlatban sokaknál pont az ellenkezője történik.

Erről persze nem az ünnep, hanem sokkal inkább mi tehetünk: rohanunk az ajándékok után, erőnkön felül költünk, próbáljuk összefésülni a baráti és rokon látogatásokat, keressük a tökéletes karácsonyfát, veszekszünk a feladatok megosztásán, és kiborulunk, ha nem úgy néz ki az elkészített bejglink, mint a gasztromagazin fotóján.

Ahelyett, hogy megnyugodnánk, egyre inkább felpörgünk, feleslegesen stresszelünk, és a legrosszabb esetben pont karácsony napjaira teljesen kifacsarjuk magunkat.

Hogy készült a Hiperfa - interjú a szobrásszal

Szőke Gábor Miklós szobrászművész tízméteres, interaktív karácsonyfa-szobra pont erre reflektál: azért készült, hogy az ünnepi előkészületekben egy picit, legalább pár percre megálljunk és egymásra figyeljünk.

„Közelebb akartam hozni az embereket egymáshoz. A Hiperfa esetében a „mágiát” csak együttes erővel lehet előcsalogatni: barátok, családtagok, de akár ismeretlenek interakciójának hatására a fa a sötétben átváltozik a rá vetített videóinstallációnak köszönhetően” – magyarázta Szőke Gábor Miklós, a Városháza parkban.

A szobrászművész arról is mesélt, hogy a Telenor megrendelésére készített Hiperfa miből és hogyan készült, mit szeret ő a karácsonyban, a járókelőket pedig arról kérdeztük, hogyan ünnepelnek otthon, és milyen módszerekkel próbálják kiküszöbölni a családi feszültségeket.

A válaszokból az is kiderül, hogy ajándékok ide, eltárgyiasult világ oda, a legtöbbünk számára még mindig a közös beszélgetésekről, a minőségi együtt töltött időről, és a szeretetről szól ez a pár nap.

BRAND & CONTENT Brand & Content

A cikket a Brand & Content készítette a Telenor megbízásából, nem az Index szerkesztősége. Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben.