Koronavírus adatok

2022. jan. 18.
Oltottak Kórházban Elhunytak Fertőzöttek
Sára, Márió
-7 °C
5 °C

Mi lesz a médiumokkal, reklámköltésekkel?

OOB-nativ-kreativ-03
2020.04.28. 11:57
Online beszélgetéssorozatunkban ma Incze Kinga, Szücs László és Vörös Csilla beszélt arról, hogy szerintük mi lesz a kreatív iparággal. Bár a tévét sokan nézik, a hirdetőknek nincs pénzük. Mi történik a műsorgyártókkal? Mi lesz a reklámköltéssel? Az Out of the Box virtuális eseményein választ keresünk arra a rengeteg kérdésre, amit a példátlan jelenlegi helyzet felvet.

A beszélgetés témája:

Mi lesz a kreatív iparággal? A tévét néznénk, de mit tehetnek a műsorgyártók, akiknek meg van kötve a keze? Mi lesz a hirdetési pénzekkel, ki akar hirdetni veszélyhelyzetben, amikor gyakorlatilag megszűnik a fogyasztás? A nagyvállalati vezetőknek hogyan érdemes most tervezniük, ha eltűnik a bázis?

Az adást itt nézheted vissza:

A beszélgetés résztvevői:

Incze Kinga, a Whitereport.hu alapító-ügyvezetője
Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés ügyvezető igazgatója
Szücs László, a Viacom CBS Networks közép-kelet-európai PR és kommunikációs igazgatója

Moderátor: Szabó Dániel, a Napi.hu főszerkesztő-helyettese

A beszélgetés főbb megállapításai: 

Legjobb esetben is várható 10-25%-os bevételkiesés az egyes médiumoknál a Whitereport.hu áprilisi előrejelzése szerint. Folytatódik műsorfogyasztás a megnövekedett volumene és mi várható a hirdetések terén? Vajon az internetes média könnyebben átvészelheti a helyzetet?

„Egyébként is a televízió a legjelentősebb médium a mai napig, és válsághelyzetben különösen jelentős a szerepe abban, hogy gyorsan nagy tömegeket mozdítson meg. Hiszen a hírfogyasztás rettentő módon megnő ilyenkor” – magyarázta Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés ügyvezető igazgatója. „Több országot vizsgáltunk Európában, illetve a világon, és azt láttuk, hogy a tévénézés ideje minimum 20%-kal megnövekedett. Nálunk a bejelentés előtt az átlag napi tévénézési idő 4 óra 56 perc volt, a bejelentés hetében 5 óra 48 percre ugrott, és most 5 óra 27 percre esett vissza. Nagyon jelentős volt a megugrás Cipruson, Görögországban és Szerbiában.”

Az a nagyon ellentmondásos helyzet állt elő a televíziózásban, hogy sokkal többen és sokkal tovább nézik az adásokat” – mondta el Szücs László, a Viacom CBS Networks közép-kelet-európai PR és kommunikációs igazgatója – „ugyanakkor nagyon nehéz, legfőképpen lehetetlen bevételre váltani ezt a megnövekedett érdeklődést. Elég kevés iparág lehet, ahol ez a kettősség jelentkezik: a termékek iránt megnő a kereslet, a bevétel pedig csökken.”

„A szórakoztató- és hírtartalom, a gasztro- és az egészség téma körül forog a médiafogyasztás.  A monetarizálása ezeknek az éves szerződésektől is függ, tehát az adott hirdetőt mennyire érinti a jelenlegi helyzet pozitívan vagy negatívan” – magyarázta Incze Kinga, a Whitereport.hu alapító-ügyvezetője. Azt látjuk, hogy akik megtehették, hogy maradnak a hirdetési piacon, azok nagyon jól járnak, mert ugyanazzal a kampánnyal sokkal nagyobb elérést tudnak hozni, mint a válság előtt -  ugyanazon az áron.  Ez a sokkhatás nyilván nem tett jót a médiaszereplőknek, de azokat a problémákat, melyek eddig is voltak - nevezetesen, hogy elinduljon egy erőteljesebb digitális transzformáció – a jelenlegi helyzetben meg lehetne oldani – akár állami támogatással.  

Nem csak fogyasztói, szolgáltatói oldalon is a digitális, e-kereskedelmi átállásra és kreatív-termékfejlesztési megoldásokra is jó lehetőség ez az időszak. Az egyetlen nagy probléma a vásárlóképes lakosság számának szűkülése.”

A 2019. novemberi Whitereport-előrejelzésünkben már jeleztük a tartalomipar kihívásait és egy középtávon várható válságot, a koronavírus-járvány okozta válság azonban új helyzetet hozott létre 2020. márciusában, amely 1. mindenkire veszélyes (hagyományos médiára és online platformokra), 2. példátlan mértékű visszaesést hozhat, 3. a korábbi problémákat tovább erősíti – ezért a piaci mellett jelentős kormányzati beavatkozásra is szükség van. 
Incze Kinga

A televíziózás eddig soha nem tapasztalt ellentmondásos helyzetbe került: a műsorfogyasztás, a tartalmak iránti igény rendkívüli módon felértékelődött, miközben a reklámpiac jelentős visszaesése miatt komoly bevételkieséssel kell az iparágnak szembenéznie. 
Szűcs László

Az Out of the Box eseményeiről Facebook oldalunkontájékozódhat, a korábbi beszélgetéseket Youtube csatornánkon is megtekintheti. Kövessen minket és iratkozzon fel!

Mi is az az Out of the Box?

Hogyan váltsuk meg a világot, ha éppen dobozokban élünk? Reményeink szerint majd most kiderül. Az Out of the Box egy olyan virtuális rendezvénysorozat, ami a Dialogue Creatives ötlete alapján az IndaMedia felületein valósul meg. Az esemény házigazdája a Napi.hu.

BRAND & CONTENT Brand & Content

A cikket a Brand & Content készítette az OOTB megbízásából, nem az Index szerkesztősége. Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben.