KKV-k az online térben: lehetőség vagy nehézség?

shutterstock 1449771545
2021.11.23. 00:01

Az élet szinte minden területén "digitalizálódunk", egyre többet hallunk régóta megszokott kifejezéseket az "online" jelzővel egybekötve. Online oktatás, online konzultáció és online munkavégzés. De vajon mit gondolnak erről az utóbbiról a KKV szektor, vagyis a kis- és középvállalkozások vezetői?

Mint minden változást, a munka digitalizációját is meg lehet élni lehetőségként és nehézségként egyaránt. Egy cég vezetője esetlegesen érezheti úgy, hogy a személyes jelenlét hiánya miatt kicsúsznak a dolgok a kezéből, de lehet, hogy pont pozitív érzésekkel tölti el a változás, úgy látja, hogy a munkavégzés rugalmasabbá és hatékonyabbá vált az online tér segítségével.


Tesztünkben arra a kérdésre keressük a választ, hogy az érintett vállalkozások vezetői hogyan gondolkodnak minderről? És itt nem csupán az irodai munkát végző kis- és közepes vállalkozásokról van szó, hiszen akár egy kertészetnek vagy egy cukrászati cégnek is vannak olyan résztevékenységei, amik online formában megoldhatóak. Miképp látják, miképp értékelik a helyzetet a cégvezetők, mennyire ”bíznak” az internetes munkavégzésben, mennyire tekintik hatékonynak és kívánatosnak azt, hogy a munkafolyamatokat kiterjesszék ezen platformokra?


Ha Ön egy kis- vagy középvállalkozás cégvezetője, akkor kérjük, töltse ki rövid tesztünket. Válaszaival közelebb kerülhetünk ahhoz, miként viszonyulnak Önök, a KKV cégvezetők ehhez a nagyon aktuális témához. Köszönjük segítségét!


? 1.) Milyen nagyságú, hány főt foglalkoztató céget vezet Ön?
* 2.) Mennyire ért egyet az alábbi állításokkal? Az egy azt jelenti, hogy egyáltalán nem ért egyet, az öt pedig azt, hogy tökéletesen egyetért. 5 - tökéletesen egyetértek 4- inkább egyetértek 3 - egyet is értek, meg nem is 2 - inkább nem értek egyet 1 - egyáltalán nem értek egyet
? a.) Úgy érzem, hogy cégvezetőként digitálisan is, például online meetingek használatával is kézben tudom tartani a vállalkozásom dolgait.
? b.) A személyes jelenlétet semmi sem pótolhatja, ha a vállalkozás vezetéséről van szó.
? c.) Nehéz hinnem abban, hogy minden rendben megy, ha nem vagyok jelen a vállalkozásomban személyesen.
? d.) Egyre inkább szervezek online módon dolgokat a vállalkozásommal kapcsolatban (például meetingek a kollégákkal, beosztottakkal).
? e.) A jövő az, hogy egyre digitálisabb lesz a vállalkozásom és én magam is egyre több mindent online szervezek.
? 3.) Amennyiben Ön használ digitális megoldásokat cégvezetőként, mit gondol, ezeknek a megoldásoknak mi a legnagyobb előnye?
* A következőkben olyan helyzeteket vázolunk fel, amelyek előfordulhatnak egy kis-vagy középvállalkozás életében. Kérjük, válassza azt az állítást, amellyel a leginkább egyetért.
? 4.) Ön, mint a vállalkozás cégvezetője nem személyesen egyeztet az aktuális feladatokról munkatársaival, hanem az arra alkalmas online platformokon tájékoztatja őket. Mennyire lehetséges ennek eredményeként a hatékony munkavégzés?
? 5.) Ön, mint a vállalkozás cégvezetője nincs jelen személyesen az állásinterjún. Ön szerint mennyire hatékonyan tud részt venni így a kiválasztás folyamatában?
? 6.) A vállalkozás számára valamilyen munkavégzés szempontjából jelentős új eszközt, gépet kellene beszerezni. Ön, mint a KKV cégvezetője nincs személyesen jelen a vásárláskor, egy beosztottját küldi a vásárlás helyszínére, aki online (szöveges és videós) bemutatót küld a termékről. Lehetséges így a hatékony választás?
? 7.) A vállalkozás egy fontos meetingjét online formában tartják, minden résztvevő otthonról jelentkezik be az erre alkalmas videós platformokról. Mennyire lehet hatékony az ilyen formában tartott megbeszélés?
? 8.) A vállalkozás egyik alkalmazottja tévedésből hibásan csinálta meg a munkáját, Ön, mint a KKV cégvezetője szeretné megbeszélni vele, hogy hol hibázott és mit kellene újra megcsinálni. Ön szerint az ilyen jellegű megbeszélés mennyire hatékony valamelyik „csevegős” („chat”) platformon?
? 9.) Önnek, mint a vállalkozás cégvezetőjének megbeszélése van egyik kiemelt ügyfelével. Ön szerint az ilyen jellegű megbeszélés mennyire hatékony online, videós formában?


A cikket a Brand & Content készítette a Telekom megbízásából, nem az Index szerkesztősége. Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben.