Hány Mustang kell ahhoz, hogy végigmenjünk a 66-os úton?

ford1-kb
2023.12.27. 01:20
A nyáron lehetőségünk nyílt arra, hogy az amerikai autókultúra talán legikonikusabb autójával forgassunk egy pixelekkel és synthwave-vel dúsított kanyarvadászatot. Ehhez egy Ford Mustang GT/CS-sel és egy Mustang Mach-E GT-vel róttuk az utakat, terepünknek stílusszerűen a 66-os utat választottuk, a sofőrünk pedig Quixotic volt, aki amellett, hogy Magyarország legsikeresebb synthwave producere, az amerikai autók szerelmese is.

Nehéz lenne ikonikusabb amerikai autót találni a Ford Mustangnál. Az első modell majdnem 60 évvel ezelőtt, 1964. március 9-én gördült ki a Ford dearborni gyárából, és szinte abban a pillanatban elrabolta az autórajongók szívét. Nem túlzás azt állítani, hogy a Ford Mustang az egyetemes autókultúra királya, a sportos elegancia, a lendület és a szabadság szimbóluma. És nem is véletlenül szeretjük annyira a Ford Mustangot; egy olyan kor négykerekű műalkotása, amely merőben más dizájnfilozófiát képviselt, és amelyet csak nagyon kevesen tudtak megközelíteni. A Mustang azonban nem csupán a múltban létezik.

2021-ben mutatkozott be a Ford Mustang Mach-E, amelyet éppen az első generációs Mach 1 ihletett. A korszellemnek megfelelően teljesen elektromos meghajtású, tekintélyt parancsoló jármű le sem tagadhatná a rokonságát; egy ízig-vérig sportos autó, amelynek a DNS-ébe van kódolva a dinamikus sebességélmény és az összetéveszthetetlen Mustang életérzés.

Idén nyáron abban a szerencsés helyzetben volt részünk, hogy személyesen tapasztalhattuk meg, mire képes a Mustang GT, ráadásul egy California Special edition. A Ford azonban emelt eggyel a téten, egész pontosan egy Mustang Mach-E GT-vel. Testközelből tapasztalhattuk meg a Ford Mustang evolúcióját, amely még azon kollégáinkra is letaglózó erővel hatott, akik egyáltalán nem jártasak az autókultúrában.

Egy Ford Mustang volánja mögött azok is másképp tekintenek az útra, akiket korábban hidegen hagytak az autók.

Szinte azonnal világossá vált számunkra, hogy élményeinket is különleges módon szeretnénk megörökíteni. Ezért hívtuk segítségül Quixoticot, aki amellett, hogy egyre-másra készíti a synthwave-slágereket, szenvedélyes autókedvelő, aki a 80-as évek popkultúrája mellett az amerikai autók szerelmese is.

Miután lenyomott néhány kört az Outrun című kultikus arcade játékkal, egy valóságosabb és izgalmasabb játékra invitáltuk, amelyet Speedrunnak kereszteltünk.

Nem is találhattunk volna nála tökéletesebb tesztpilótát a két Mustang “meglovagolásához”; ahogy zenéjében találkozik a múlt és a jelen, a Ford Mustang fejlődésében is állandósultak azok az értékek, amelyek már a Mach 1 óta jellemzik ezt az autót.

Hogy az amerikai autókultúra előtti tisztelgésünk teljes legyen, a valóság és a képzelet határán egyensúlyozó játékunk helyszínéül a Pécset és Kaposvárt összekötő 66-os utat választottuk. Vettünk tehát egy Ford Mustang Mach-E-t és egy Ford Mustang GT-t, beültettük Quixoticot, feltekertük a hangerőt és átadtuk magát a vezetés önfeledt élményének.

Ez a Speedrun.

Minden egyes nap újrajátszanánk:

BRAND & CONTENT Brand & Content

A cikket a Dialogue Creatives készítette a FORD megbízásából, nem az Index szerkesztősége. Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben.