Pokorni: Csak Bécsről, Prágáról beszélgettünk a BKV-val
További Belföld cikkek
- A korábban tervezettnél többet költhet a kormány irodaházakra
- Több magyar városban is veszélyessé vált a levegő minősége
- Orbán Viktor személyesen fogadja az európai vezetőket a Puskás Arénánál
- Vádat emeltek egy állami szerv volt vezetője ellen gyermekpornográfia miatt
- Titokban vethetnek be magyar katonákat külföldön?
Nemhogy osztatlan, semmilyen sikert nem aratott a BKV paraméterkönyvének átszabott tervezete, a narancs- és a vörös kerületeknél egyaránt kiverte a biztosítékot. Az Index információi szerint a kerületi MSZP-s vezetők szinte egységesen lázadtak, amikor pénteken Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes eléjük tárta a járatritkító javaslatcsomagot. (Dancs Gábor hétfőn leállította a paraméterkönyv további kidolgozását.)
Ennek szellemében igen sarkítottan nyilatkozott lapunknak a XI. kerület szocialista polgármestere. Molnár Gyula azt állítja, hogy a BKV által végrehajtani kívánt változások homlokegyenest ellenkeznek azzal, amit a kerület szeretne, és amiben meg is állapodtak a közlekedési társasággal. Így Molnár szerint újra fel kell nyitni a tárgyalásokat.
A XI. kerület egyébként még szerencsés helyzetben volt, ugyanis vezetőségével tételes változásokról beszélgetett a BKV, míg más kerületeknek be kellett érniük általánosságokkal, konkrét közlekedési viszonylatokról nem esett szó.
Így járt például a VII. kerület is, amelynek első embere elképesztőnek tartja a tervezetet, például a 73-as trolibusz megszüntetését. Hunvald György azért helyteleníti a lépést, mivel ez az egyetlen közvetlen járat, ami összeköti a Nyugati és a Keleti pályaudvarral.
A XIII. kerület esetében szintén nem bocsátkozott részletekbe a BKV, ismerte el Tóth József. Az MSZP-s polgármester azonban nem indulatoskodik, szikáran annyit mond, a városfejlesztési bizottság majd véleményezi a tervezetet, és lehet, hogy az önkormányzati képviselőtestület elé is beviszik.
A BKV-val folytatott egyeztetésekről a XII. kerületet irányító Pokorni Zoltán csak arra emlékszik, hogy Bécsről és Prágáról diskuráltak, és arra jutottak, hogy az ottani közlekedési vállalatoknak mennyivel könnyebb, mivel a város (Budapesttel ellentétben) nemcsak a fejlesztésbe, de az üzemeltetésbe is beszáll.
Ami a konkrétumokat illeti, azokat a fideszes alelnök nem tolerálja, szerinte kerületében nem járatritkításra, hanem járatsűrítésre lenne szükség.
A III. kerületet sem tájékoztatták
A BKV képviselői a kerületek vezetőivel is tárgyaltak a cég helyzetéről, és a jelek szerint tagadták, hogy a sajtóhírek a járatritkítással kapcsolatban igazak lennének. A III. kerületben tavaly decemberben a cég két főosztályvezetője adott tájékoztatást a polgármester-helyettesnek, aki nehezményezte, hogy a sajtóból tudják meg a kerületet is érintő információkat, számolt be az Indexnek Bús Balázs polgármester.
A megbeszélésről készült emlékeztető tanúsága szerint a BKV Zrt. vezetői egybehangzóan cáfolták "a járatátalakítási tervek valóságtartalmát". "A BKV illetékesei hangsúlyozták, hogy a vállalat nem tervez a közeljövőben ilyen járatátalakításokat, egyúttal kifejtették, hogy a kötöttpályás tömegközlekedési eszközökkel párhuzamosan közlekedő autóbuszjáratok átalakítására - szakmai szempontok alapján - csak akkor kerülhet sor, ha az érintett kötöttpályás tömegközlekedési vonalak szükség szerint felújításra, bővítésre, illetve kialakításra kerülnek."
A III. kerületi buszokat jelentősen érinti a BKV új paraméterkönyv-tervezete: szétvágnák a 86-os buszt, eltűnne a 6-os stb. (bővebben). Civil aggodalmak szerint azért, mert a BKV privatizálni akarja az óbudai buszgarázst. Mindenesetre a garázs kiürítéséről már döntött a Fővárosi Közgyűlés.