2024. június 23. 21:00 ÉLŐ
Svájc 0
Németország 0
Frankfurt Arena III. forduló
2024. június 23. 21:00 ÉLŐ
Skócia 0
Magyarország 0
Ez a poszt a következő Percről percre része:

Élje át újra a taxisblokádot!

Éppen taxiban ült, amikor éppen 20 évvel ezelőtt a sofőr csatlakozott a tiltakozókhoz? Két blokád közé szorulva, az autójában töltötte az éjszakát? Szidta a kormányt? Szidta a taxisokat? Új albérletbe költözött? Elindult külföldre? Vizet, netán pálinkát vitt a demonstrálóknak? Hogyan élte meg a taxik közé zárt napokat? Írja meg, és mi megírjuk!

Ott volt, ön is látta?
  • Talált taxisblokádos képet az asztalfiókban, a papa fotóalbumában? Küldje el és megosztjuk a többi olvasóval!
Fontosabb részletek
  • Több hetes tagadás után 1990. október 25-én az ipari minisztérium szóvivője átlagosan 65 százalékos üzemanyagár-emelést jelent be.
  • Több száz taxis gyűlik össze a Felvonulási téren, majd átmennek a Kossuth térre.
  • A taxisok a parlament lépcsőjén tárgyalnak a közlekedési miniszterrel, sikertelenül.
  • A feldühödött taxisok elkezdik elfoglalni a budapesti hidakat.
  • Vidéki taxisok is csatlakoznak a közlekedési blokádhoz.

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • A Volánbusz kéri kedves utasait, hogy aki október 27-én utazni kíván, előzetesen tájékozódjon az autóbuszállomásokon (Erzsébet tér 1172-966, 1172-318, Népstadion 2524-496/, illetve figyelje a rádió és a televizió adásait. (MTI)

  • "Én a taxisblokád miatt vágtam szét a térdemet nagyon. Muszájból, autó helyett vonatoztunk fel Budapestre majd vissza. Kőbánya-Kispesten szörnyen unatkoztam, mert valahogy a vonatok se jártak rendben, és remek unaloműzőnek tűnt a mozgólépcsőn iránnyal szemben rohangálni. A bukással és a lépcső élével nem számoltam. Aztán autót szerezve, több záron áttörve rohantunk, véres lábat majd orvosi jelentést mutogatva. Izgalmas volt. Azóta sem láttam akkora máglyákat az utak mellett."

  • Szombat reggel 6 órakor még nincs foganatja a kormány és a magánfuvarozók közötti éjszakai megállapodásnak: nem indulhatott meg a fővárosban a felszíni közlekedés. Mint a BKV-nál elmondták: a Metró, a HÉV és a fogaskerekű üzemkezdettől zavartalanul szállítja az utasokat, a buszok, villamosok azonban még a garázsból sem juthattak ki a blokádok miatt. A BKV folyamatosan tárgyal a magánfuvarozók képviselőivel, s a társaságok vezetői hajlanak is arra, hogy feloszlassák a torlaszokat, ám a gépkocsik vezetői erre nem kaphatók. A BKV a hajnali órákban már a rendőség segítségét kérte.

    A vonatközlekedés lényegében zavartalan, a MÁV-tól kapott
    tájékoztatás szerint mindössze a dunaföldvári hídon nem jutnak át a
    vonatok. Ez azonban nem sok gondot okoz, mert itt szinte nincs is
    forgalom. Ötszáz percet késik viszont a Pannonia expressz, amely az
    éjszaka Lökösházán vesztegelt, mert az egyik kocsiban egy ismeretlen
    férfi megkéselt hulláját találták. A vonat valószínűleg csak reggel
    8 óra körül indul tovább Berlin felé.
    A mentők és a tűzoltók munkáját ugyan sehol nem akadályozta a
    magánfuvarozók demonstrációja, a szombati szolgálatok átvétele
    azonban egyelőre bizonytalannak látszik, hiszen a dolgozók nem
    tudnak bejutni a munkahelyekre.
    Ferihegy fogadja és indítja a gépeket, kisebb késésekre azonban
    számítani kell. A Malév gondoskodik utasainak a repülőtérre, illetve
    a repülőtérről való szállításáról.
    A Gáz- és Vízművek szervízkocsijai akadálytalanul közlekednek.
    Szerencsére az elmúlt 24 órában különösebb tennivalójuk nem akadt.
    Munkájukat az is megkönnyíti, hogy mind a Gázműveknek, mind a
    Vízműveknek külön egységei működnek Pesten és Budán, így a hidakat
    nem kell igénybe venniük. (MTI)

  • A Teherfuvarozók Budapesti Ipartestülete által szervezett válságstáb röviddel hajnali öt óra után kiadott közleményében mind a fővárosban, mind az ország vidéki településein a blokád fenntartására szólít fel.

    Mint ismeretes éjjel egy órakor még úgy tűnt: lehetőség nyílik a
    kormány és a teherfuvarozók közötti megállapodásra, s a tárgyalások
    vasárnapi folytatására. A Teherfuvarozók Budapesti Ipartestületének
    egyik vezetője, Harmati Jenő azonban elmondta: a személy és teherfuvarozók képviseletében tárgyaló Barcsai Jenő nem volt tisztában a kialakult hangulattal, illetve azzal, hogy a fuvarozók többsége nem ért egyet ezzel a kompromisszummal. Így született hajnalban a korábbi megállapodást visszavonó, s a blokád fenntartására felszólító közlemény, amely egyúttal felhívja a demonstrációban résztvevőket: a mentőket, az orvosokat, a tűzoltókat, valamint a rokkantakat és a gyermekeket, valamint az alapvető élelmiszereket szállító járműveket engedjék át a blokádon.

    A Teherfuvarozók Budapesti ipartestületének képviselője mindehhez hozzáfűzte: továbbra is várják, hogy a kormány valamely illetékesével folytathassák a válság megoldása érdekében a tárgyalásokat. (MTI)

  • A fővárosi csarnokok és piacok a reggeli órákban megkapták a korábban megrendelt tej és kenyérszállítmányokat, így ezeken a helyeken - egyelőre - folyamatos az ellátás, ám a hét végeken megszokottnál többen és nagyobb mennyiségben vásárolják ezeket a cikkeket. (MTI)

  • Az MTI megyei tudósítóinak szombat reggeli gyorsjelentései szerint az éjszaka általában nyugodtan telt el, atrocitásokról sehonnan nem érkezett híradás. A blokád általában mindenütt állt, a tömegközlekedés nem indult meg, a közüzemű, a megkülönböztetett jelzéseket viselő és az élelmiszert szállító gépkocsikat azonban beengedték a városokba.

  • Pécsett - a város vezetői és a taxisok közötti megállapodásnak
    megfelelően - gyakorlatilag felszámolták a zárásokat a város
    belterületén, viszont útakadályokat képeztek a városba vezető
    útvonalakon, a várostábláknál. Pillanatnyilag kilenc torlasz áll
    Pécsett. A város belterületén konszolidálódott a helyzet, járnak az
    autóbuszok, közlekednek a közüzemi járművek. (MTI)

  • Miskolcon teljes a zárlat. Öt körgyűrű övezi a várost. Éjszaka
    egy órára átmenetileg egy-egy fél sávot szabaddá tettek és ez idő
    alatt a városi buszok kivonulhattak. Sátoraljaújhely és Edelény is
    rövid időre fölszabadult, de Leninvárost lezárták.

  • Veszprém megyében 30 közlekedési csomópontot zártak el. Teljes
    volt az akadályoztatás Veszprémben, Tapolcán, Várpalotán és Pápán,
    ezekben hat-hat zárás áll. (MTI)

  • Zalaegerszegen a várost hét helyen gyakorlatilag hermetikusan
    lezárták. Az osztrák gépkocsikat általában átengedik, csakúgy mint a
    társasbuszokat. Az élelmiszerszállító gépkocsik és a tejbegyűjtő
    járatok mindenütt zöld utat kaptak. (MTI)

  • Szolnokon lényeges változás, hogy az éjszaka folyamán a 20 órán
    át ott veszteglő több száz gépkocsit kiengedték a városból. A
    rendőrség kérése, hogy az elzárásokat a gépkocsivezetők lehetőleg a
    város külső területeire helyezzék át. (MTI)

  • Nyíregyházánál kritikus helyzet alakult ki a 4-es főuton, ahol
    800-1000 külföldi gépkocsi rekedt meg. Vezetőiket és utasaikat a
    Vöröskereszt és a Máltai Szeretetszolgálat látta el élelemmel. (MTI)

  • Székesfehérváron a város területén több ezer gépkocsi torlódott,
    ezért éjszaka átmenetileg megszüntették az elzárásokat, a gépkocsik
    elhagyhatták a várost, majd miután megtisztították a csomópontokat,
    újra helyreállították a torlaszt. (MTI)

  • Heves megyei jelentés, hogy éjjel fél 2 órakor Füzesabony
    környékén megszüntették a blokádot, így szabad az út észak felé. (MTI)

  • Kaposvárott a belső blokádot már pénteken megszüntették, majd
    szombaton reggel 6 és 7 óra között a külső torlaszoknál is
    átmenetileg feloldották a zárást, de 7 órától ismét helyreállították
    azt. A helyi tömegközlekedés működik.(MTI)

  • Békés megyében Gyulánál lezárták a határhoz vezető utat, s nem
    engedik be a kelet felől érkezőket. (MTI)

  • A budaőrsi repülőgépes szolgálat folyamatosan Ferihegyre szállítja azokat a fővárosban rekedt külföldi vendégeket, akik a taxis blokád miatt nem tudják megközelíteni a repülőteret, illetve akik nehezen jutnának be a replőtérről a városközpontba. Budaőrsről két, egyenként 14 személyes csehszlovák gyártmányu kis utasszállító gép hordja, viszi az utasokat. A másik bázis a margitszigeti Ramada szálló melletti füves téren kialakított alkalmi helikopter le-felszálló pálya. Ott a külföldiek - németek, franciák, belgák - sorban állnak a helikopterre várva. Szombaton a szolgálat a Margitszigettel szemben, a pesti oldalon nemrég átadott Helia Hotelnél is megteremti a helikopteres felszállás feltételeit. Szerencsére a szállodát eleve úgy építették meg, hogy erre lehetőség nyílik. Az utasok 2000 forintot fizetnek a 10 perces útért. Szombaton reggel Budaőrsről angol és japán turisták váltottak jegyet, hogy elérjék Ferihegyet.

  • Szombatra virradó éjszaka az algyői úton egy jugoszláv kamionos
    belehajtott a kordonba. Amikor megállásra kényszerítették, a
    körülötte állókat gázsprével lefújta. A rendőrség a reggeli órákban
    garázdaság miatt szabálysértési eljárást indít ellene. (MTI)

  • Csongrád megye öt városában összesen 24 helyen, a városokba vezető főutakon állnak a blokádok. Az algyői Tisza-hídat folyamatosan zárva tartják ugyan, de időközönként átengedik a várakozókat.

    Szegeden szombatra virradóra a korábbi 11 útelzárásból ötöt megszüntettek, azonban a nemzetközi és főutakon megmaradt hat
    torlasz elég ahhoz, hogy a városba a járművek ne juthassanak be. Az
    élelmiszert szállító, valamint a megkülönböztetett jelzésű járművek
    szabadon közlekedhetnek, így a városban viszonylag nyugodt a légkör. (MTI)

  • Bács-Kiskun megyében több falu is csatlakozott a gépkocsivezetők megmozdulásához. A falusiak mezőgazdasági munkagéppel, erőgépekkel zárták le az utat. Kecskeméten a Magyar Szovjet-Barátság Tsz traktorosai, erőgépvezetői is részt vettek a torlasz kialakitásában. (MTI)

  • Kecskeméten kisebb incidens is történt. A város északnyugati
    végében egy lengyel kamion úgy tört ki a blokádból, hogy közben
    összetörte egy francia állampolgár Citroen kocsiját. A taxisok
    értesítették a rendőrséget, a kamiont körözik. A külföldi
    állampolgárokat egyébként a taxisok megpróbálják dűlőutakon
    kivezetni a városból. (MTI)

  • A taxisblokád idején még MDF-hívő voltam, nagyon finoman fogalmazok, ha azt mondom, nem értettem egyet a taxisokkal. A blokád napjaiban lett kész a Daciám az autószerelőnél Leányfalun, és én úgy döntöttem, hogy márpedig elmegyek érte és hazahozom Budára. HÉV-vel és Volán-busszal minden gond nélkül kijutottam és elindultam hazafelé. Több blokád is volt útközben, de mindet ki tudtam kerülni.

    Azért persze akadt érdekes eset. Szentendre és Pomáz között a szántóföldön pattogtam a bakhátakon, akkor már sötét este volt. Egy vízelvezető árkon próbáltam meg átjutni, végül találtam egy „hidat”. A híd vagy inkább átjáró teteje magasabban volt, mint a két part, onnan messzebbre el lehetett látni. Megálltam középen, hogy megpróbáljak kicsit tájékozódni a sötétben. Békásmegyer felől egy autó fényeit láttam közeledni, nagyszerű, megvárom, kikérdezem, érdemes-e arra menni, amerről ő jött. Még egyszer: sötét este volt, a szántóföld közepén. Amíg az autó odaért, tíz-tizenöt lépésre eltávolodtam az enyémtől. Csak amikor már a másik autó mellett voltam, akkor vettem észre, hogy egy maszek taxi, naná, utasokkal. Kicsit betojtam, húha, itt az ellenség. Valahogy úgy viselkedhettem, mint Micimackó a méhekkel, trallala, épp csak erre jártam, ehe-ehe. A taxis megált, letekerte az ablakot és kiordított, azon az igazi, pökhendi fillérvadász maszektaxis hangján:
    -  Hol van annak a kocsinak a vezetője? Álljon arrébb, át akarok menni a hídon!
    Volt fél másodperc, vagy inkább csak egy negyed, amíg arra gondoltam, hogy visszaszólok neki:
    -  Blokád van, én ezt a hidat zártam le!
    Aztán beláttam, annyi esélyem se lenne, mint a trójai falónak az epsomi derbyn, megvontam a vállam, visszaültem a kocsimba és elengedtem a taxist.

    A legszebb történet, amit hallottam (így nem tudom, igaz-e), hogy egy fiatal társaság kivitt egy asztalt meg négy széket az üres Erzsébet-híd közepére, ott szabályosan megterítettek maguknak abrosszal, porcelántányérokkal és ott ebédeltek. Ez olyan mesebeli kép, ha igaz, szerintem ők voltak a taxissztrájk legnagyobb nyertesei. Kihasználtak egy „soha az életben többé nem” lehetőséget, ingyen, és az ükonákáik is büszkék lehetnek rájuk.

  • A Fővárosi Tanácstól kapott tájékoztatás szerint viszonylag zökkenőmentes a lakosság élelmiszerellátása. A kenyeret folyamatosan szállítják az üzletekbe, s a sütőipar az utánpótlásról is gondoskodik. Ugyancsak elegendő mennyiséget biztosít a kereskedelem lisztből és sóból. Húshiány sincs a fővárosban, már csak azért sem, mert a húsféléket egyelőre nem vásárolja fel a lakosság. A tejellátással viszont gondok vannak, mert - noha a tejipar a szokásos 45o ezer liter helyett 510 ezer literről gondoskodott -, sok helyütt már a reggeli órákban elfogyott a boltokból a tej, s az utópótlás csak hétfőre várható.

    A Temetkezési Vállalatnak gondot okoz, hogy a halottszállító
    kocsikat nem mindenütt engedik át a kordonokon, holott ezek is
    megkülönböztetett járművek. (MTI)

  • A lakosságnak engedünk, a kormánynak nem - így összegezték álláspontjukat szombaton reggel a debreceni taxisok képviselői. A megyei rendőfőkapitánnyal tartott egyeztető megbeszélésen bejelentették: szombaton Debrecenben 70 esküvőt rendeznek, s többségükre vidékről kocsikkal érkezik a násznép. A taxisok mindent megtesznek azért, hogy a lakodalmakba igyekvők zökkenőmentesen eljussanak a házasságkötő termekbe, illetve az éttermekbe.

    Az éjszaka folyamán a lakosság bundáskenyérrel, forró teával és
    kávéval látta el a demonstráló taxisokat, egy magángazda pedig öt
    sertést ajánlott fel a tüntetőknek. Utóbbiak feldolgozását szombaton
    reggel a debreceni Tölgyfa étteremben megkezdték.

  • Kapuváron akkor valami kórustalálkozó volt, és nekem kellett konferálnom.

    Vártunk egy budapesti kórust is, de nem tudtak eljönni busszal. A művház igazgatója kérte, hogy majd ha fölmegy a függöny, mondjak be valamit arról, hogy a kórus nem tudott eljönni, de ne politizáljak. Akkoriban nem nagyon politizáltam, és nem is nagyon voltam képben, úgyhogy ezt mondtam be:

    A budapesti kórus az ismert közlekedési nehézségek miatt nem tud részt venni a találkozón.

  • Minket annó a 6-os úton Érd környékén fogtak meg a blokádosok. Rokonokhoz mentünk,de több órát ott vesztegeltünk az út közepén sokadmagunkkal. Én elég mókásnak találtam a dolgot (tesóm is), de faterom nem volt boldog.

    Ő is taxis is volt, és a taxis jelzése ott lapult csomagtartóban..Nagyon remélte, hogy nem lesz semmi gubanc, mert nem volt kedve magyarázkodni, hogy ő miért nem áll oda a többihez. Emlékszem többször is ránk szólt, hogy el ne szóljunk véletlenül magunkat, mert jó nagy szar szakadna ránk. Aztán egyszer csak megnyitották a forgalmat és eltudtunk indulni.

    Így visszagondolva már nem is volt olyan vicces az a helyzet.

  • A Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakszervezet kéri a taxi demonstráció irányítóit, hogy segítsék aszállodai dolgozók eljutását a munkahelyekre, ne büntessék a szállodákban lakó külföldieket az esetleges szolgáltatáskieséssel. Biztosítsák továbbá az elutazni kívánó külföldiek kiutazását az országból. (MTI)

  • A munkásszállítások akadályoztatása miatt máris több millió
    forintra becsülik az anyagi kárt a Tatabányai Bányák üzemeiben, ahol
    kénytelenek szüneteltetni a széntermelést. Megbénult a közúti
    szénszállítás is, a taxisok csak azokat az autóbuszokat engedik át a
    blokádokon, amelyek a bányák fenntartásához szükséges embereket
    szállítják. (MTI)

  • A külföldi - jugoszláv, török-kamionoknak szombaton délelőtt rövid időre rést nyitottak az egyik székesfehérvári kereszteződésben. A külföldi fuvarozók ugyanis nagyon agreszíven követelték átengedésüket. A székesfehérvári demonstráció szervezői úgy határoztak, hogy a következő időszakban a város három nagy parkolójába irányítják, illetve vezetik be a nagy szállító járműveket, ahonnan rendszeres időközönként engedik majd át őket a blokádon. A gyűrű szorításán egyébként is lazítanak időközönként, hogy átengedjék az összetorlódott járműveket. (MTI)

  • Nagy álmunk teljesült: lehetett cangázni az M5 bevezetőjén, mert annyira nem volt rajta forgalom.

    Fater meg tudta, hogy hol van a kenyérgyár, úgyhogy volt kenyér is.