- Belföld
- haha
- hallgatói hálózat
- oktatóihálózat
- hálózat a tanszabadságért
- bizonyítvány
- hoffmann rózsa
- emmi
- emberi erőforrások minisztériuma
- oktatáspolitika
- oktatás
- felsőoktatási törvény
- röghöz kötés
Nagyon jó, de megbukott az oktatáspolitika
További Belföld cikkek
- Tisza Párt: amíg ez meg nem történik, addig nem döntünk a főpolgármester-helyettesekről
- Autót, pálinkát és még egy grillsütőt loptak, de nem jutottak messzire a gyöngyösi betörők
- Elbúcsúztatták Révész Zsuzsát
- Villamos elé hajtott egy Mercedes Szegeden
- Napokig küzdött a túlélésért egy túrázó a Bükkben
Egy jelképes elégtelen bizonyítvány átadásával kedveskedtek Hoffmann Rózsa oktatási államtitkárnak oktatáspolitikai szakmai gyakorlatáért a tavaly ősszel a Kossuth téren napokig fogadóórát tartó Hálózat a Tanszabadságért, valamint az Oktatói és Hallgatói Hálózatok a csütörtök délutáni közös demonstráción.
Az államtitkár a demonstráción éppen nem tudott megjelenni – pedig még házhoz is vitték neki, a tüntetés ugyanis az Emberi Erőforrások Minisztériuma előtt volt –, így helyette Thaisz Miklós, az államtitkárság oktatási kabinetjének politikai tanácsadója kapta meg a magyarázandó bizonyítványt.
Van, aki ott volt
Ugyanezen a napon korábban több pedagógusokat tömörítő szervezet kereste fel hasonló céllal Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkárt. Az ő bizonyítványában főleg ötösök és négyesek sorakoztak. A Magyar Iskolaszék Egyesület, az Öveges József Tanáregylet, a Sík Sándor Tanáregylet, valamint a Szívvel és Lélekkel Óvodapedagógusok Egyesülete jelest adott a hit- és erkölcstan oktatása, a Nemzeti alaptanterv, az új köznevelési törvény elfogadása, a közösségi szolgálat, négyest a tehetséggondozás, a pedagógus-életpályamodell, a mindennapos testnevelés, a tankötelezettségi korhatár 16 évre való csökkentése, a pedagógiai-szakmai ellenőrzés bevezetése és az állami fenntartás minősége miatt. A hároméves kortól kötelezővé tett óvodát közepesre értékelték.
Neki személyesen is sikerült átvennie a bizonyítványt.
Arculcsapás
Hoffmann Rózsa bizonyítványának átadása előtt Závada Pál író és a három szervezet egy-egy képviselője is rövid beszédet mondott, majd jó bázisdemokraták módjára bárki elmondhatta a véleményét. Závada arra kérte a kormányzatot, hogy ne azokat a szerzőket emeljék ki kampányszerűen, akik ellenségként tekintenek szomszéd népeinkre, és alkalomadtán nyíltan antiszemiták is. Závada szerint ez az értékelés nem csak Hoffmannak, hanem Orbán Viktornak is szól, és azt elküldik az Európai Bizottság magyar képviseletének is.
Az egyetemi és főiskoláki oktatókat tömörító Oktatói Hálozat nevében Gács Anna, az ELTE média tanszékének docense képviselte. aki a jelenlegi felsőoktatási politikát a tudás, az ambíció és az értelmiség arculcsapásának nevezte. Szerinte lépéseivel a kormány a tanulásra esélytelenek társadalmát hozza létre, ami az európai értékekkel ellentétes és a társadalmi felzárkózás lehetőségét is csökkenti. Az egyetemekre a kormányzat nem partnerként, hanem kézivezérelt hivatalként kezeli, és a pályaválasztás előtt álló fiatalokat is teelhető nyájnak tekinti. Ezen csak azzal javíthatnának szerinte, ha a végzős középiskolásokra felnőttként tekintenének.
A korábban az ELTÉ-t és a SOTE rektori hivatalát is megszálló HaHa nevében beszélő Kóbor Andrea szintén a társadalmi mobilitás csökkentéséről beszélt az oktatáspolitika kapcsán. Szerinte a keretszámok a hallgatói szerződés bevezetésével csak az ország elhagyásának időpontját hozzák korábbra. Ezzel pedig még inkább lecsökken annak az esélye, hogy visszajöjjenek az országot elhagyó fiatalok. Azt is hozzátette, hogy szerinte az új jogszabály tovább mélyíti a társadalmi szakadékot. A jogszabálynak köszönhetően még többen kezdik majd meg eladósodva munkával töltött éveiket. A természettudományos és mesterszakokat nem lehet így feltölteni – mondta.
Nahalka István, a pedagógusokat, szülőket és közoktatási szakembereket képviselő harmadik szervezet nevében arról beszélt, hogy az új köznevelési törvénnyel megkötik a pedagógusok kezét: egyrészt a tananyag megválasztásában, másrészt a tanítás módszertanában is sokkal kötöttebb pályán kell mozogniuk ezután.