Lánykérés a Futárral
2010-ben indult a BKK 6 és fél milliárdos megalogisztikai átalakítása, a Futár projekt. A projekt keretében az autóbuszok GPS-t kapnak, egyenletesebben indítják őket, megszűnik a vonatozás, amikor az összetorlódott járművek egymás után érkeznek be a megállóba. A rendszerben mobilról lehet majd követni, hogy hol járnak éppen a buszok, a megállóban ácsorgó utasok pedig elméletileg kivetítőkön láthatják, hogy mennyit kell várniuk a következő járatra.
Bár eredeti funkcióját betöltő táblát még nem nagyon lehet látni a városban, egy olvasónk fotója azt bizonyítja, hogy valamire mégis jó a rendszer. (Fotó: Szilágyi Károly)
A Futár-projekt, amellett hogy folyamatos és aktuális információkat közöl majd az utasokkal, abban is segít, hogy az emberek jobban megszeressék és bízni kezdjenek a budapesti közösségi közlekedésben - hangzott el egy júliusi sajtótájékoztatón.
A Futár-táblákat április elején kezdték el kirakni, és a legfrissebb információk szerint augusztus végétől a buszokon és a trolikon, októbertől pedig a villamosokon is működhet az új fővárosi utastájékoztatási rendszer.