További Belföld cikkek
- Furcsa, szúrós szag miatt ürítettek ki egy általános iskolát Egerben
- Akár kiviteli tilalmat és állami elővásárlási jogot is bevezethet a kormány az építőanyag-piacon
- Gyurcsány Ferenc kiakadt, Kövér László és a Fidesz „suttyóságát” elemezte
- Döntött a kormány, kétéves moratórium lép érvénybe a fővárosi Airbnb-típusú lakáskiadásra
- Azt hazudta, hogy infarktusa van, majd ellopta a defibrillátort az uszodából egy férfi Budapesten
Vasárnaptól újra két vágányon járnak a vonatok Vác és Göd között, így csaknem teljesen visszaállhat a felújítások előtti menetrend. A hétvégétől ezért új vágányzári menetrendi struktúra lép érvénybe, amelyben a Budapest–Vác és Vác–Budapest közötti személyvonatok nemcsak Gödig/Gödről, hanem ismét a teljes útvonalon közlekednek.
A Budapest–Szob és Szob–Budapest közötti zónázó vonatok az – eredeti megállási rendjüknek megfelelően – Budapest-Nyugati és Vác között megállás nélkül járnak. A Budapest-Keleti pályaudvarról/ra induló egyes nemzetközi vonatok pedig Verőcén, Kismaroson és Zebegényben is meg fognak állni.
Továbbra sem közlekednek Veresegyház felől Vác-Alsóváros és Vác, Szokolya felé Vác és Kisvác között a vonatok. Helyettük vonatpótló buszok járnak, és a személyvonatokhoz/tól csatlakoznak.
A vasúttársaság tegnap óta szórólapokot oszt az utasoknak, a menetrend-módosítás részletei a MÁV-START honlapján is elérhetők. Érdeklődni lehet a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatnál a 06 40 49 49 49-es telefonszámon, illetve a személyes ügyfélszolgálatokon, az állomások pénztáraiban is kérhetők információk.
Augusztusban kezdődött el a váci vasútállomás teljes átépítése az Új Széchenyi Terv keretében. Az átalakítási munkák miatt az elmúlt hónapokban teljesen kiszámíthatatlanná vált a vonatközlekedés a Budapest-Vác-Szob vasútvonalon. A vonatok csak egy vágányon közlekedtek, több helyen vonatpótló buszokat állítottak be, de többször leszakadt a felsővezeték vagy elromlott a biztosítóberendezés is.
Emiatt előfordult, hogy egymás után több napon is fél vagy órát álltak a vonatok. Az elmúlt időszakban így a vonat általában lassabban ért Vácról Budapestre mint Petőfi idejében.
Fördős Attila, Vác polgármestere két levélben is kifogásolta, hogy a környékről Budapestre dolgozni járók nem kapnak megfelelő tájékoztatást. Rengetegen fordultak panasszal a polgármesteri hivatalhoz és a város vezetőségéhez, de információk hiányában ők sem tudtak felvilágosítást adni az embereknek.
A MÁV azzal indokolta a fennakadásokat, hogy "a korszerűsítéssel járó, megváltozott technikai körülmények időnként megterhelik a régi, fel-újításra váró vasúti berendezéseket, és azok műszaki meghibásodását okozhatják".