A lámpa sötét volt, állt a sorompó, jött a vonat
„Viszonylag halk hangjelzésre lettem figyelmes, ekkor már tudtam mi lehet a gond: a vasúti átkelő fényei nem üzemeltek, és a sorompó is fel volt emelve. Ekkor kapcsoltam be a kamerát” – írta olvasónk, aki kedden, július 15-én 18:02-kor elkészítette ezt a videót a IV. kerületi Elem utcai átkelőnél.
Megkerestük a MÁV-ot, a kommunikációs igazgatóság kérdésünkre azt írta: tudomásuk volt a hibáról, „a sorompóberendezés az üzemképtelen állapotot annak bekövetkezésétől kezdve visszajelezte Rákospalota-Újpest állomásra”. A MÁV szerint a hibáról értesítést kaptak az arra járó vonatok mozdonyvezetői és jegyvizsgálói is, így az átkelőt fokozott óvatossággal, az ilyen esetben szokásos, legfeljebb 15km/h-s sebességgel közelítették meg.
A meghibásodást a MÁV tájékoztatása szerint egy ritkán előforduló pályahiba okozta, azt még akkor éjszaka, július 16-án 1:15 percre megjavították. A hiba fennállása alatt nem történt baleset, és a MÁV szerint aznap az országban nem rögzített máshol hasonló sorompómeghibásodást az erre szolgáló felügyeleti rendszer.
A MÁV összefoglalta, mi a teendő, ha sötét fénysorompóval találkozunk. Amikor a berendezés nem működik, a jelző stoptáblaként funkcionál, tehát akár kocsival, akár gyalog, vagy épp biciklivel érkezik valaki az útkelőhöz, meg kell állnia, és csak akkor kelhet át, ha meggyőződik a biztonságosságról. A MÁV magyarázata szerint a fénysorompók meghibásodáskor azért is váltanak előírás szerint önműködően sötét jelzésre, illetve azért nyílnak fel a félsorompók, hogy a hiba ne okozzon tartós dugót.