Nem tett le a kilencosztályos általánosról a kormány

2015.03.17. 06:29

Mindenképpen foglalkozni kell azzal, hogy a pedagógusok hogyan érzik magukat az iskolákban, a helyzet javítása érdekében nagyon komoly egyeztetés folyik jelenleg a Pedagógusok Szakszervezetével - mondta a Magyar Hírlapnak Czunyiné Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkár. Czunyiné beszélt arról is, hogy

a szakmával és a szülőkkel való együttgondolkodás után születhet csak döntés a kilencosztályos általános iskoláról.

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) először is most megvizsgálja a munkaidő-nyilvántartásokat. Az elsődleges vizsgálat szerint a pedagógusok hivatalosan nyilvántartott munkaideje heti huszonnégy óra alatt van - mondta az államtitkár. Jelentős ez az eltérés a PSZ felméréséhez képest, amely szerint gyakran előfordul, hogy a pedagógusok heti harminckét óránál többet dolgoznak az iskolában.

Czunyiné Bertalan Judit a kilenc évfolyamos általános iskola bevezetéséről azt mondta: tanulmányozzák egyes európai és OECD-államok iskolarendszereit, hatékonyságát, az ottani kompetenciaeredményeket. Szerinte történelmi, tradicionális okok miatt egyik modell sem adaptálható egy az egyben a magyar iskolarendszerre.

Alapos kutatások állnak rendelkezésükre, és természetesen a szakma véleményét is megkérdezik, hogy megfelelően alátámasztott javaslatot tudjanak letenni majd az asztalra. Mint arról beszámoltunk, először az idei Fidesz-frakcióülésen került szóba a kilencosztályos iskola bevezetése. Itt olvashat arról, micsoda változásokkal járna.

Arra a kérdésre, hogy mikor születhet döntés ezzel kapcsolatban, Czunyiné azt válaszolta, korai még az időpontról beszélni, "egy ilyen döntés hatásai nem három–öt évre szólnak, hanem generációkra határoznák meg az iskolarendszer kereteit". Ráadásul számtalan kapcsolódó kérdést vizsgálni kell, "az infrastruktúra rendelkezésre állását vagy a pedagógusellátottságot".