A vasutasok kiakadtak a cégvezetők milliós béremelésén
A VSZ többször jelezte a MÁV vezetősége felé, hogy a helyzet egyre kritikusabb: szinte csak a szerencsén és egyes munkakörökben az agyonhajszolt dolgozók tapasztalatán múlik, hogy eddig nem történt tragikus baleset. Meleg János, a VSZ elnöke szerint az alacsony bérek és a rossz egyéb körülmények miatt ma már lasszóval is alig lehet az embereket a vasúthoz csábítani. Meleg attól tart, hogy egyre nehezebb lesz a cégnél tartani a felbőszült, pár százalékos béremelésért is hónapokat küzdő dolgozókat úgy, hogy a vezetőség plusz milliókat kap.
A vállalatvezetés 2016 évi béremelési ajánlata jelenleg 0,5 százalék, de csak bizonyos munkakörökben. A szakszervezet azt követeli, hogy a tulajdonos és a MÁV vezetése állítson össze egy vasutas életpálya modellt, és azt valósítsa is meg, mert a szakmát a végleges széthullástól, lecsúszástól csak így lehet megmenteni. A tulajdonos és a menedzsment azonban néhány erőtlen munkaerő toborzáson kívül nem hajlandó, vagy egyenesen képtelen eredményesebb akciókra, változtatásokra.
A vezetői bérek ilyen arányú emelése után a szakszervezet vezetése elvárja, hogy a tulajdonosi jogokat gyakorló minisztérium is lássa be végre, hogy a dolgozói bérek a nemzetgazdasági átlagtól messze lemaradtak. A VSZ felszólítja a döntéshozókat, hogy adjanak engedélyt a MÁV vállalatcsoport dolgozóinak megfelelő mértékű béremelésére.