Áder János húga lesz a Klik új vezetője
További Belföld cikkek
- Megérkezett a havazás, baleseteket és fennakadásokat okozott az utakon
- Uszály ütközött a Margit híd lábának, több hajóban is kárt tett
- Orbán Viktor: A békéről beszélni Európában olyan volt, mintha ördögöt idéznél
- Kemény üzenetet küldött David Pressmannek lehetséges utódja: Hagyd abba ezt az ostobaságot
- Parázs vita alakult ki Magyar Péter és Fülöp Attila között
Március elsejétől Pölöskei Gábornét nevezik ki a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot (Klik) vezetőjének, közölte az emberi erőforrások minisztériumának sajtóosztálya csütörtök este. Pölöskeiné miniszteri biztosként az intézményrendszer szakmai átalakításában is részt vesz majd, tették hozzá.
Az intézményfenntartó gazdálkodási és szervezeti problémáinak megoldása, valamint az új fenntartói struktúra kialakításának feladata miniszteri biztosként Jenei Zoltáné lesz, aki a Pécsi Tudományegyetem kancellárja.
A közlemény szerint Hanesz József, a Klik jelenlegi elnöke közös megegyezéssel 2016. február 29-én távozik beosztásából.
Pölöskei Gábornének, aki egyébként történetesen Áder János köztársasági elnök húga, régóta konfliktusa volt Czunyiné Bertalan Judittal, a nemrég távozásra kényszerült köznevelési államtitkárral, akinek a helyettese volt. Egyesek szerint ez a konfliktus is szerepet játszhatott az államtitkár félreállításában.
Pölöskei Gáborné korábban kiállt amellett, hogy racionalizálni kell a Kliket. 2014 tavaszán például, miután lesújtó eredménnyel lezárult a Kliket átvilágító miniszteri biztos vizsgálata, Pölöskeiné nagy tanulmányban elemezte a rendszer működését, és tarthatatlannak ítélte a mostani, túlközpontosított formát.
Az Emmi csütörtöki közleménye szerint a kinevezett két vezetőtől a miniszter azt várja, hogy rövidtávon biztosítsák a Klik stabil, tehermentes működését, és készítsék elő a Köznevelési Kerekasztal véleményén alapuló, 2016. július 1-jétől bevezetendő új szervezeti és működési formát.
A közleményben felsorolják, hogy az elvárások szerint milyen szervezetnek kellene létrejönnie. Olyannak, amiben:
- a tanulók érdekeit tartják szem előtt,
- önállóbbak lehetnek az iskolák vezetői, és a felelősségük is nagyobb,
- az iskolát érintő döntéseket helyi szinten hozzák meg,
- csökkentik az egyenlőtlenségeket,
- biztosítják a feladatellátáshoz szükséges forrásokat,
- érdekeltté teszik az iskola vezetését a lehetőségek jobb kihasználásában,
- optimalizálják a belső adminisztratív folyamatokat a pedagógusok és vezetők tehermentesítésére.