Két héttel a Taigetosz-törvény elfogadása után megszólaltak a logopédusok
![D CIM20071130003](http://kep.index.hu/1/0/1750/17506/175065/17506526_3572f28704c95cd3a9ce18bdc45aea95_wm.jpg)
További Belföld cikkek
-
Megszólalt a gyereket felrúgó karateedző, épp nyaral, de állítólag utána vállalja a felelősségre vonást
- Nemritkán többgyermekes családapák kínoztak halálra kiszolgáltatott embereket
- Orbán Viktor levelet írt, a haza szolgálatát kéri a diplomásoktól
- Mit tegyünk, ha a forró napon parkoló autóban magányos gyermeket látunk?
- Örvényesen megállt az idő: nem kell eladósodni egy kellemes balatoni kiruccanáshoz
A Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége (MLSZSZ) és az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karon működő Logopédiai Szakcsoport majdnem két héttel az elfogadása után, szombat éjjel reagált a „Taigetosz-törvényként” elhíresült jogszabályra.
A két szakmai csoport közleményéből kiderül, hogy ők korábban egyeztettek a törvényt előkészítő munkacsoporttal, de a kormányoldal nem hallgatta meg őket.
Nem felmentés, támogatás kell
Pedig a törvényt nem tartják alapvetően rossznak, inkább a megvalósításához szükséges intézményrendszert hiányolják.
A korábbi rendszer, amiben a különböző tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeket egyszerűen felmentették bizonyos tantárgyakból, hibás, mert ez a gyerekek támogatásának feladásával egyenlő. A gyerekeket értékelni kell, és a jó jegyek megszerzését ösztönözni kell, de ehhez speciális, személyre szabott, felzárkóztató oktatási módszereket kell biztosítani számukra. Nem az a cél, hogy a gyerek ne kapjon jegyet matematikából, hanem az, hogy tudjon számolni.
"Az egyeztetések során azt képviseltük, hogy a felmentések kivezetésének pozitív hatásának előfeltétele, ha a törvénymódosításhoz egy jól összehangolt intézkedéscsomagban azonnal hozzákapcsolódnak azok a proaktív lépések is, melyek a tanulók nehézségeinek megsegítésére irányulnak" – írják a szakmai szervezetek.
A legfontosabb stratégiai lépések, amit a kormánytól várnának az
- a tanulási nehézségek kialakulásának megelőzését segítő oktatás,
- a szakemberhiány megszüntetése,
- a már dolgozó tanároknak szóló továbbképzések indítása,
- valamint a tanulási nehézségek diagnosztikai rendszerének fejlesztése, hogy minden gyermek időben megkaphassa a szükséges segítséget.
A törvénnyel ebben a cikkben foglalkoztunk részletesebben. Az érintett diákokat pedig ezekben a videókban szólaltattuk meg.
Nyitókép: Czimbal Gyula/MTI