Nándor
9 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Dízelvonat váltja a HÉV-et a soroksári vonalon?

2018.05.31. 13:40

Az iho.hu vasúti szaklap szerint az esztergomi vonal villamosításának befejeztével felszabaduló dízel Siemens Desiro motorvonatok kerülhetnek a Soroksári HÉV vonalára. Megkérdeztük a MÁV-ot, ahol azt mondták, hogy egyelőre csak próbajáratról van szó.

MZS 6574
Fotó: A Siemens Desiro

Mint arról a napokban beszámoltunk, egyre jobban feszíti a MÁV-ot a budapesti HÉV-ek helyzete. A BKV-ból kivált, előbb önálló BHÉV-ként működő, majd a MÁV által bekebelezett (MÁV-HÉV-vé avanzsált) vonalakon 41 év átlagéletkorú NDK-s szerelvények közlekednek. A csepeli a múzeumvonal: itt zakatol néhány 52-53 éves példány is.

Ezért nem is csoda, hogy múlt hét csütörtöktől csúcsidőben megritkult az egyébként is zsúfolt csepeli HÉV, a járművek sorozatos meghibásodása miatt ugyanis harmadával kevesebb hadra fogható szerelvény állt rendelkezésre.

Az iho.hu szerint a Desirók beállításának ötletét a kényszer szülte: a soroksári vonalról kell szerelvényeket átcsoportosítani Csepelre, hogy ne legyen fennakadás. 

Dorner Lajos, a VEKE elnöke szerint a Desirók beállítása nem rossz ötlet. A főváros eredeti terve a soroksári vonal felszabdalása lenne: Peszterzsébetig metró szárnyvonalként, onnan a Soroksárig villamosként, majd a városhatáron túl nagyvasútként működhetne a HÉV a jövőben.

Frissítés: A MÁV válaszolt

Eszerint június elsején a H6-os (ráckevei) HÉV-vonalon egy Siemens Desiro típusú dízelmotorvonat közlekedik tesztjelleggel. A MÁV-HÉV és a MÁV-START által kidolgozott és hatóságilag engedélyezett próbameneten a szerelvény utasokat nem szállít.

A hatóságok által is engedélyezett próbamenetre induló, két egységből álló Desiro motorvonat a Budapest–Kunszentmiklós-Tass vasútvonalról Soroksári út állomásnál halad át a HÉV-pályára. A próbamenet során vizsgálják a jármű, a vasúti pálya és annak környezetének a kapcsolatát, kölcsönhatását. A csúcsidőn kívüli próbamenet nem befolyásolja sem a vasúti, sem a HÉV-járatok menetrendjét.

Egyelőre nincs tervben, hogy a – főként a lajosmizsei, az észak-balatoni és (a villamosítás előtt) az esztergomi vonalon megszokott – dízelmotorvonatok rendszeresen utasokat szállítsanak a HÉV-vonalakon. A teszteléssel az a cél, hogy a tapasztalatok révén gyorsan élesíthető technológiai terveket, megoldásokat dolgozzanak ki olyan rendkívüli helyzetekre, amikor esetleg motorvonatokkal kell pótolni a HÉV-eket. A szakemberek rugalmasan és gyorsan elő tudták készíteni a próbajáratot, ami annak is köszönhető, hogy a HÉV tavaly óta a MÁV-csoport tagjaként működik, írta a MÁV.