Jön az újabb kormányzati propagandakampány
További Belföld cikkek
- Megjelent a hallgatói kiválósági rangsor, kicsúszott a legjobb tízből a neves budapesti egyetem
- Senkivel sem közösködik a szürreális bulival jubiláló tízéves Kutyapárt
- Nagy bejelentést tett a MÁV vezérigazgatója, de a munka oroszlánrésze még hátravan
- Szájer József a meneküléséről: az ominózus házon nem is volt eresz
- Megkezdődik a modellváltás a BME-n, így maradna jogosult az egyetem az Erasmus-programra
Újabb 2,3 milliárd forintot költ el a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda az „állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására” - azaz immáron sorozatban a hetedik kormányzati propagandakampányra.
A G7 gazdasági portál szerint a tendert alig három nappal az ehhez szükséges keretszerződés aláírását követően írták ki, hat napra rá pedig a győztes is megvolt: a hat korábbi kampányból ötöt lebonyolító New Land Media Kft. és a Lounge Design, melyek Balásy Gyula nevéhez köthetők (róla írt portrénkat itt olvashatja). A keretszerződésben Balásy cégein kívült két másik kormányközeli vállalkozó, Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégeit is nyertesként hirdették ki, ám velük egy nappal a szerződés aláírása után szerződést bontottak, miután a Nemzeti Kommunikációs Hivatal a közbeszerzési törvény súlyos megsértését fedezte fel szerződéseikben. És mivel a rendszer úgy működik, hogy a keretmegállapodás után csak az kaphat állami kommunikációs megbízásokat, akivel ezt a szerződést aláírták, így Kuna és Csetényi cégeinek kipottyanása után egyetlen szereplő marad, aki elköltheti a kormányzati kommunikációra szánt milliárdokat, Balásy Gyula.
Az új keretszerződésre egyébként azért volt szükség, mert az eredetileg 3 évre szánt 75 milliárd forintot másfél év alatt kimerítette a kormány. Ennek megfelelően vissza is esett az állami kommunikációs költés: miközben tavaly csak decemberben 11 milliárd forint értékben kötöttek szerződéseket, és idén január, illetve április között is 3 milliárd körül volt a havi átlag, addig a választások utánra, azaz májusra és júniusra már csak fél-félmilliárd forintnyi megrendelés jutott. Részben ez állhat annak hátterében is, hogy a másfél éve tartó plakátkmapányban is szünet állt be, a legutóbbi, elvileg hatodik ilyen közbeszerzést még tavaly decemberben zárták. Előtte rendre néhány havonta követték egymást a hasonló megállapodások.