Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Benyújtották az új Nemzeti alaptantervet a minisztériumnak

2018.08.06. 10:59 Módosítva: 2018-08-06 13:56:14

Információink szerint elkészült az új Nemzeti alaptanterv, amelynek szövegét a mai napon nyújtja be a minisztériumnak Csépe Valéria, a a projekt szakmai vezetője. A korábbi nyilatkozatok szerint az új szabályozást 2019-től vezetik be. 

A minden iskolában elsajátítandó közös tudásanyagot meghatározó Nemzeti alaptanterv újragondolását 2017 márciusában jelentették be. A munka irányítására Csépe Valéria akadémikust kérték fel, aki idén márciusig miniszteri biztosként látta el ezt a feladatot.

A pszichológusprofesszor akkor azt nyilatkozta: nem toldozgatni szeretnék a korábbi alaptantervet, hanem alapjaiban újra akarják gondolni azt és a XXI. század kihívásaihoz igazítani. Az új tanterv kidolgozása több munkacsoportban zajlott, amelyekben gyakorló pedagógusok,  elismert egyetemi oktatók, pszichológusok dolgoztak.

Csépe Valéria tavaly az Indexnek adott interjújában azt mondta: az iskolákban könnyebben olvasható szövegekre, az életkorhoz jobban passzoló tananyagra, a gyerekek „kütyüaffinitására” építő, mobilos vagy számítógépes játékokra, témanapokra, csoportmunkára van szükség. 

A miniszteri biztos akkor azt is ígérte: az új alaptanterv középpontjában a gyerekek állnak, a tananyagot az ő érzelmi és értelmi fejlődésük üteméhez kell igazítani, a pedagógusnak pedig ezt a folyamatot kell segítenie. Az új tantervben nagyobb hangsúlyt kap a gyakorlati szemlélet, az ismeretek alkalmazása, a tantárgyakon átnyúló szemlélet,  az anyanyelvi és idegen nyelvi kommunikáció, a matematikai, természettudományi és technológiai kompetenciák vagy a digitális írástudás.

Arról máig nincs döntés, hogy a Csépe Valéria által ígért "radikális" átalakítással valóban bevezetik-e Magyarországon a kilencosztályos iskolát. Emellett számos szakmai érv szólna. Az iskola elején több idő lenne az írás és az olvasás megtanítására, a felső tagozat és a középiskola pedig rövidebb lenne. Ehhez azonban több pénz kellene az iskolák bővítésére és tanárok képzésére. A kilencosztályos (6+3 évfolyamos) iskola bevezetése Lengyelországban jelentősen javította az oktatás eredményességét.