Egyszer már kirúgták miatta, most megint ugyanazt csinálhatja
További Belföld cikkek
- Matolcsy György: A korlátlan erőforrások világa felé hajózunk
- Egyetlen szóval intézte el a bíróság kérdését a férfi, aki több ember otthonát is porig égette Pécsnél
- Orbán Viktor elárulta, hogy mivel kezdett foglalkozni 2009-ben
- A csúcsforgalomban füstölt el egy villamos Budán
- Tizenhárom autó ütközött az M6-oson, teljesen megbénult a forgalom
A német Scheidt&Bachmann mintegy 27 milliárd forintos ajánlattal nyerte meg 2014-ben a BKK e-jegy-tenderét. Az eredeti terv szerint a cég 2015 és 2017 között építette volna ki az ehhez szükséges 800 kaput, 10 450 érvényesítő automatát és a számítógépes központot, valamint felállította volna a teljes rendszert, majd üzemeltette volna 5 évig. Csakhogy a befejezés először 2018-ra, majd 2019-re csúszott.
A több száz beléptetőkapu helyett csak egy tucatnyi áll, azok sem teljes üzemmódban működnek; a 11 ezer jegyérvényesítő készülékből csak néhányat szereltek fel három buszra; csipkártyákból pedig még egyet se adtak ki, még tesztelni sem
– írtuk idén májusban. Azóta annyit változott a helyzet, hogy ebben a hónapban fel kellett függeszteni az elektronikus jegyrendszer bevezetéséhez szükséges munkákat (az érvényesítő készülékek járművekbe szerelését), mert a közlekedési hatóság hiánypótlást kért a kivitelezőtől.
Az e-jegy tehát nem egy BKK sikertörténet.
Ezt érzékelte a BKK is, ezért tavaly az úszóvébé idejére időzítve kijöttek volna egy egyszerűsített online jegyértékesítési rendszerrel, aminek elkészítését a BKK-automatákat üzemeltető T-Systemsre bízták, közbeszerzés kiírása nélkül. Sajnos, ez a fejlesztés még nagyobb botrány lett.
Mint arról beszámoltunk, számos súlyos biztonsági hibát találtak abban az online jegyértékesítési rendszerben, amit a T-Systems a vizes vébé kezdetére szállított le a BKK-nak. Az ügy kipattanása után villámgyorsan megszervezett sajtótájékoztatón a két később kirúgott vezető képviselte hivatalosan a T-Systemset.
Az egyikük, Lakatos András a cég közszféráért felelős üzletági igazgatója volt, ebben a szerepében ő írta például alá a T-Systems részéről a BKK-val kötött új szerződést. Lakatos eredetileg is a közlekedési informatikai részleget vitte a cégen belül, innen léptették elő 2016 januárjában a teljes kormányzati üzletág élére.
Aztán a botrány nem maradt személyi következmények nélkül: a Magyar Telekom kirúgta a BKK megbukott online jegyértékesítési rendszeréért felelős Lakatost, és Takács Józsefet, a T-Systems informatikai biztonságért felelős igazgatóját.
Lakatos Andrásnak egy évet kellett várnia, és most LinkedIn profilja szerint ő a Scheidt & Bachmann új igazgatója (managing director). Azaz az e-jegy botrány miatt kirúgott T-Systems-vezető most azt a céget vezeti, amely a BKK-nak dolgozik az e-jegyrendszeren.