Sokkolta a Gundel ügyvezetőjét a menzaügy
További Belföld cikkek
- Vörösbe borul a Lánchíd vasárnap este, fontos problémára hívják fel a figyelmet
- Kigyulladt egy autószállító kamion az M7-es autópályán
- Megmozdult a föld Pest vármegyében
- Az Építési és Közlekedési Minisztérium feljelentést tett a műemlékvédelemről kitálaló főtanácsos miatt
- Számos munkavállalójától válhat meg az ELTE kancelláriája karácsonyig
„Ha csak a menzára kerestek volna szolgáltatót, valószínűleg nem pályáztunk volna” – mondta a 24.hu-nak adott interjújában Peter Knoll, a Gundel ügyvezetője.
Az ügyvezető szerint most mindenki a menzáról beszél, de „ez a szolgáltatás számunkra csak egy nagyobb megbízás része volt", és a negatív reakciók ellenére is újra pályázna a Gundel. „Nem volt kérdés, hogy versenybe szállunk ezen a területen. A konkrét tenderkiírásban a Miniszterelnökség hivatalos rendezvényeinek étel- és italszolgáltatására és a Karmelita kolostorban működő konyha üzemeltetésére kerestek szolgáltatót" – mondta.
Azt nem árulta el, mennyit keres a Gundel a menzán, csak annyit mondott: nem buknak rajta, és ha csak arra pályáztak volna, az is „enyhén nyereséges lenne". De mint mondta, a Gundel számára a profit a rendezvénycateringen van. Ahogy fogalmazott: „Ha csak a menzára írták volna ki a pályázatot, nem indultunk volna el rajta."
A menzán és a Gundelben lévő árkülönbséget azzal indokolta, hogy a Gundelben gyönyörű környezetben lehet étkezni, ahol felszolgálók szolgálnak ki, és Zsolnay készlettel terítenek. „Az ételek tálalására nagyon sok idő és energia megy el. A Karmelita pedig egy önkiszolgáló étterem, ennek megfelelő adagokkal. Ez így mind együtt indokolja az árkülönbséget" – mondta. Beszélt arról is, hogy a menza konyháját egy sous chef vezeti majd, ami teljesen megszokott, ha egy cégnek több étterme van. „A különbséget a helyszín, a séf, az alapanyagok és az ételek elkészítése, tálalása adja. Amit a menzán felszolgálunk, az egy nagyon egyszerű somlói galuska, több helyen is látni róla képet. De ha a Gundel étteremben megnézi ugyanezt, jelentős a különbség az elkészítésben és a tálalásban" – mondta.
Az ügyvezetőt sokkolta, ahogy a gundeles sztorit fogadta a nyilvánosság. Próbálta pozitívan nézni, de amikor ez az egész kirobbant, először egyszerűen nem tudta elhinni, hogy tényleg ez történik. „Miután láttuk, hogy mekkora ügy lett ebből az egészből, először a munkatársakkal kezdtem el foglalkozni, mert ők voltak leginkább kitéve a gyűlöletnek. Nem a Gundel étterem szenvedett, hanem az emberek, akiknek fel kellett venniük a telefont, vagy szembesülni a több ezer gyűlölködő üzenettel és kommenttel. Nem tudom, el tudja-e képzelni, hogy fiatal huszonéves telefonos operátorként fogadja a hívásokat, és emberek fröcsögve szidalmazzák, személyében sértegetik" – mondta.