Kisebb döccenőkkel indult a hatvani vonatpótlás

D MAR20150202008
2019.02.04. 05:59
Február 4-től, azaz hétfőtől 10 hónapra lezárják a Budapest-Hatvan vasútvonalat Aszód és Pécel között. A naponta itt közlekedő 6000-8000 utast vonatpótló buszokkal szállítják majd az M3-as autópályán és a 3-as úton. Reggeltől figyeljük, lesz-e zsúfoltság a buszokon, mennyivel nő a menetidő, okoz-e dugót a pótlás az utakon, segítsenek be önök is!

Frissítés az eddigi tapasztalatokkal:

  • A Közlekedő Tömeg Egyesület is a helyszínen tartózkodik, először a vonatpótló autóbuszokat tesztelték. A buszvezető – elmondása szerint – "még sosem járt errefelé", és nem ismerte az útvonalat, így az utasok mutatták neki az irányt. Isaszegen hömpölygött a tömeg a megállóban, emiatt sokan állni kényszerültek a buszon. Később érkezett a pótlóbusz, így mindenki lekéste a csatlakozó budapesti vonatát, mely miatt legalább 20 perc késéssel érkeztek az utasok Budapestre.
    • Reggel 8-kor indultam HÉV-vel Szilasligettől az Örs felé. A szokásos mennyiségű ember volt. Semmi extra. A 3-as út Kerepes és az Örs között kihalt volt, legalábbis a várt armageddonhoz képest. Autómennyiség a szokásos. (Olvasónk, Gábor)
    • „Mint minden reggel, ma is az 5:40-es busszal jöttem, de meglepetésünkre nem szálltak fel többen Isaszegen, mint előtte. Így mi szinte időben beértünk az Örs vezér térre. Szerintem leginkább a délutáni, kora esti hazajutás lesz érdekesebb.” (Olvasónk, Zsuzsanna)
    • „A gödöllői HÉV-vonalon zökkenőmentesnek tűnik a forgalom, a 6:40-es járaton nincs a megszokottnál nagyobb tömeg. Szinte minden állomáson MÁV dolgozókat látni, gondolom, ők is megfigyelnek, és segítik az átállást.” (Olvasónk, Szabolcs)
    • „Reggeli tapasztalat Miskolc irányába: Hatvanból az első gyors már csak 22 perc késéssel tudott elindulni.” (Olvasónk, Gábor)
    • „Reggel Pécelről indultam dolgozni a korábbi megszokott 7:19 helyett 7:22-re írták a vonat indulását, Pécelen új ideiglenes peronról indítják a vonatokat sokak nem találták honnan indul a vonat, mert nem a megszokott helyről ment. Persze 5-7 percet késve indult, bevárta a pótlóbuszokat. A vonaton kevesebben voltunk a megszokottnál, volt szabad ülőhely végig, általában Rákos vagy Pécel után már nem szokott lenni.” (Olvasónk, Dániel)
    • „Én a kora reggel a Salgótarján felől érkező volánbusszal utaztam Lőrinci Petőfibánya elágazó felszállóhelytől 5:30 kor a Stadionok megállóig. Ez gyorsjárat, az M3-as autópályán megy. Ülőhely az ebben a megállóban felszálló utasoknak már nem volt, de legalább mindenkit elvittek.” (Olvasónk, Éva)
    • Ádám nevű olvasónk első útja egyórás késéssel ért véget: 6:15 helyett 7:19-re ért a Keleti pályaudvarra. A 4:52-kor induló vonatpótlója műszaki hiba miatt vesztegelt egy ideig.

    Mint arról beszámoltunk, a Budapest-Hatvan vonal 52 kilométer hosszú szakaszát 150 milliárd forintból újítják meg. A rekonstrukció már egy éve elkezdődött, de az uniós források lehívásának szoros határideje miatt fel kell gyorsítani a munkát, ezért hétfőtől kell lezárni a Pécel-Aszód közötti szakaszt.

    80a vgz hrdt web trkp

    A MÁV azt várja, hogy a felújítás után

    1. gyorsabb lesz a vonatok sebessége, egyes szakaszokon 160 km/óra.
    2. sűrűbbek lesznek a járatok, több utast tudnak majd szállítani
    3. javul a menetrend pontossága, kényelmesebb lesz az utazás

    Összesen 66 darab busz szállítja majd a kieső vonatok napi 6000-8000 utasát. Az Intercity járatokat pótló autóbuszok az M3-as autópályán közlekednek majd, a sebes- és gyorsvonat-pótlók Bag és Hatvan között fognak csak az autópályán közlekedni. A személyvonatok pótlóbuszai a 3-as úton közlekednek

    Egy vonatot 4-7 darab busz fog pótolni, azaz több helyen buszkaravánokra kell felkészülni. Kérdés, hogy mennyire fokozza majd a torlódást a csúcsidőben amúgy is forgalmas M3-as bevezetőn és 3-as úton.

    A MÁV-HÉV azzal segít be a városkörnyéki pótlásba, hogy sűríti gödöllői járatait. A megváltott vonatjegyek a H8-as járaton érvényesek lesznek. További részletes információkat a MÁV oldalán találhat.

    Hétfőn délelőtt az Index munkatársai is tesztelik a vonatpótlást. Megnézzük, hogy milyen lesz a zsúfoltság a vonatpótló buszokon, mekkora dugót okoz majd a forgalomba állításuk. Arra kérjük olvasóinkat, ha szintén ezen az útvonalon jönnek hétfőn délelőtt a városba, akár busszal, akár autóval, osszák meg tapasztalataikat velünk ezen az e-maicímen:  ugyelet@mail.index.hu .

    Borítókép: Marjai János / MTI.