További Belföld cikkek
- Forgalomba állhat egy új, magyar elektromos busz
- Vadmacskát engedtek vissza a természetbe Budakeszin
- „Dohányzott, alkoholt és szereket is fogyasztott a terhességek alatt, de nem tehettem semmit”
- Kizuhant egy 13 éves fiú egy III. kerületi gyermekotthon második emeletéről
- Emberekre is veszélyes fertőzéssel kell felvenniük a harcot a magyar gazdáknak
Az utasok szerint tarthatatlan lett a nem ritkán több mint egy órás késéseket produkáló, hivatalos nevén 100a jelű Budapest–Monor–Cegléd–Szolnok vasútvonal, ezért a vonal utasai nemrég követeléseket adtak át a MÁV-nak a cég székházánál.
A helyzetet megvizsgálva a MÁV elnök-vezérigazgatója, Dr. Homolya Róbert szeptember 2-án levélben reagált a ceglédi, illetve a hasonló zsúfoltságot és késési problémát jelentő váci vonal esetében – órákkal a válaszlevél után mindkét vonalon ismét komolyabb meghibásodásokat, illetve késéseket tapasztalhattak az utastok.
Homolya azonnali intézkedéseket sürgetne, amik között ezek szerepelnek:
- A 100a (Cegléd–Szolnok) vonalon a Monorig közlekedő S50-es vonat a zavarérzékenység és a csúcsidőszakokban előálló zsúfoltság csökkentése miatt szeptember 2-től dupla FLIRT egységgel közlekedik,
- 2019. október végétől az S50-es vonat tovább két, dupla FLIRT egységből álló szerelvényt kaphat,
- a 70-es (VÁC) és a 100a vonal mellett „vonali felelősöket” neveznek ki, akik akik minden munkanapon reggel 4 és 8 óra között személyes ellenőrzést tartanak a vonal mellett az üzemzavarok minimalizálása érdekében,
- emellett 2019 októberétől hosszabb vonatok közlekednek majd Vác felé az S70-es járatokon, további bővítés a peronok hossza miatt viszont nem tervezhető,
- Homolya kérte az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól (ITM) a Budapest–Vác–Szob vonalon a gyorsított vonatok üzemidejének meghosszabbítását,
- belengette a Vác, illetve Cegléd felé az éjszakai közlekedés lehetőségének megvizsgálását, amik éjszakánként 2-3 vonatpárt jelentenének.
- Emellett 2020-ban 6 milliárd forintot csoportosítanak át, hogy a 100a vonal kritikus szakaszain javítsanak, újabb felújításoknak köszönhetően.
Homolya azzal zárja közleményét (pdf), hogy a többletvonatok megrendeléséről csak az ITM dönthet majd, a MÁV-csoport csak javasolhat.