Mária
0 °C
3 °C
Index - In English In English Eng

Plusz kocsikkal orvosolná a MÁV-elnök a hatalmas ceglédi zsúfoltságot

2019.09.02. 18:12 Módosítva: 2019.09.02. 19:37

Az utasok szerint tarthatatlan lett a nem ritkán több mint egy órás késéseket produkáló, hivatalos nevén 100a jelű Budapest–Monor–Cegléd–Szolnok vasútvonal, ezért a vonal utasai nemrég követeléseket adtak át a MÁV-nak a cég székházánál.

A helyzetet megvizsgálva a MÁV elnök-vezérigazgatója, Dr. Homolya Róbert szeptember 2-án levélben reagált a ceglédi, illetve a hasonló zsúfoltságot és késési problémát jelentő váci vonal esetében – órákkal a válaszlevél után mindkét vonalon ismét komolyabb meghibásodásokat, illetve késéseket tapasztalhattak az utastok.

Homolya azonnali intézkedéseket sürgetne, amik között ezek szerepelnek:

  • A 100a (Cegléd–Szolnok) vonalon a Monorig közlekedő S50-es vonat a zavarérzékenység és a csúcsidőszakokban előálló zsúfoltság csökkentése miatt szeptember 2-től dupla FLIRT egységgel közlekedik,
  • 2019. október végétől az S50-es vonat tovább két, dupla FLIRT egységből álló szerelvényt kaphat,
  • a 70-es (VÁC) és a 100a vonal mellett „vonali felelősöket” neveznek ki, akik akik minden munkanapon reggel 4 és 8 óra között személyes ellenőrzést tartanak a vonal mellett az üzemzavarok minimalizálása érdekében,
  • emellett 2019 októberétől hosszabb vonatok közlekednek majd Vác felé az S70-es járatokon, további bővítés a peronok hossza miatt viszont nem tervezhető,
  • Homolya kérte az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól (ITM) a Budapest–Vác–Szob vonalon a gyorsított vonatok üzemidejének meghosszabbítását,
  • belengette a Vác, illetve Cegléd felé az éjszakai közlekedés lehetőségének megvizsgálását, amik éjszakánként 2-3 vonatpárt jelentenének.
  • Emellett 2020-ban 6 milliárd forintot csoportosítanak át, hogy a 100a vonal kritikus szakaszain javítsanak, újabb felújításoknak köszönhetően.

Homolya azzal zárja közleményét (pdf), hogy a többletvonatok megrendeléséről csak az ITM dönthet majd, a MÁV-csoport csak javasolhat.