Mit kell tudni az önkormányzati választásról?
További Belföld cikkek
- Olyat tett az Üllői úton egy mercis, amitől megállt a forgalom
- Tömeges elbocsátás zajlik a főváros marketingcégénél
- Megszólalt az ügyészség a Till Tamás meggyilkolásával gyanúsított férfi letartóztatásáról
- Kijöttek az adatok: csaknem 20 ezren fordultak orvoshoz a múlt héten
- Csak óvatosan a Budai alsó rakparton, ha nem figyel, könnyen büntetés lehet a vége
Október 13-án, vasárnap az önkormányzati választások napján könnyen érthető cikkekkel jelentkezik az Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége (ÉFOÉSZ) az Indexen. Így a választással kapcsolatos információk és friss hírek a megértési nehézségekkel élő olvasók számára is akadálymentesen hozzáférhetők lesznek.
Ma van az önkormányzati választás.
Ma reggel 6 óra és este 7 óra között
lehet szavazni.
Magyarországon több, mint 8 millió ember szavazhat.
A mai napon délelőtt 11 óráig
másfélmillió ember ment el szavazni.
Ez majdnem 18,25 százalékos részvételi arány.
Ez azt jelenti, hogy azok közül az emberek közül,
akik szavazhatnak,
kicsit kevesebb, mint a negyedük
ment el szavazni.
Magyarországon utoljára
2014-ben volt önkormányzati választás.
Akkor 11 óráig
16,5 százalék szavazott.
Vagyis ma eddig
többen szavaztak,
mint 5 évvel ezelőtt.
Magyarország miniszterelnöke
Orbán Viktor
és felesége
Lévai Anikó
már voltak szavazni.
Karácsony Gergely
budapesti
főpolgármester-jelölt
és Tarlós István
budapesti főpolgármester
is szavazott már.
Sok látássérült ember
is el tud menni ma szavazni.
Azok,
akik nem látnak,
kérhettek maguknak
egy különleges szavazólapot.
Ezen a szavazólapon
nem betűk vannak,
hanem olyan
különleges pöttyök,
amit a kezünkkel lehet
olvasni.
Így azok sincsenek kizárva
a szavazásból,
akik nem látnak.
Sajnos történtek ma
szomorú dolgok is.
Pécsen
verekedés volt
az önkormányzat épületénél.
Megvertek
egy újságírót.
Az újságírót
Szalai Péternek hívják.
Az ATV-nél dolgozik.
Az ATV egy hírcsatorna.
Egy politikust is bántalmaztak.
Lökdösték,
a falhoz szorították őt.
A politikust
Gyimesi Gábornak hívják.
A Jobbik nevű párt politikusa.
Azért bántották őket,
mert be akartak menni
az önkormányzat épületébe.
Nem engedték be őket.
A verekedést felvette az újságíró kamerája.
Ha szeretné újra elolvasni, hogy
- hogyan kell szavazni
- vagy, hogy miről szavazunk
az önkormányzati választáson,
kattintson ide: https://index.hu/belfold/2019/10/11/konnyen_ertheto_tajekoztato_efoesz/
(A szöveg könnyen érthetőségét Sallai Ilona ellenőrizte.)