Könnyen érthető választási közvetítés
További Belföld cikkek
-
Elmosta a vihar a Ferihegyi repülőteret, több órás késésekre lehet számítani
- Lecsapott a jégeső Magyarországra, diónyi darabok hullottak az égből
- Érdemes résen lenni, csalók küldenek SMS-t a rendőrség nevében
- Dübörög a paksi beruházás, Szijjártó Péter a Roszatom vezetőivel tárgyalt Isztambulban
- Négyes karambol volt Pilisvörösvár és Piliscsaba között, teljes az útzár
Október 13-án, vasárnap az önkormányzati választások napján könnyen érthető cikkekkel jelentkezik az Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége (ÉFOÉSZ) az Indexen. Így a választással kapcsolatos információk és friss hírek a megértési nehézségekkel élő olvasók számára is akadálymentesen hozzáférhetők lesznek.
-
Ma van az önkormányzati választás.
Ma reggel 6 óra és este 7 óra között
lehet szavazni.
-
Magyarországon több, mint 8 millió ember szavazhat.
A mai napon délután 5 óráig
majdnem 3 és félmillió ember ment el szavazni.
Ez 42,69 százalékos részvételi arány.
Ez azt jelenti,
hogy azok közül az emberek közül,
akik szavazhatnak,
kicsit kevesebb, mint a fele
ment el szavazni.
Másképpen megfogalmazva,
minden olyan 10 fős csoportból,
akik szavazhatnak,
4 ember ment el szavazni.
-
Magyarországon utoljára 2014-ben volt
önkormányzati választás.
Akkor délután 5 óra 30 percig
39,82 százalék szavazott.
Vagyis ma eddig
többen szavaztak,
mint 5 évvel ezelőtt.
-
Van egy kis falu Magyarországon,
Zala megyében,
amit Iborfiának hívnak.
Itt már délután
100 százalékos volt a részvételi arány.
Ez azt jelenti, hogy a faluban
minden választópolgár elment szavazni.
Iborfián összesen 13 ember
szavazhat.
-
A délután során sok minden történt
az országban a választások alatt.
Például
Budapesten, a 8. kerületben
a rendőrségen feljelentést tettek,
mert többen azt látták,
hogy valaki pénzért akart
szavazatokat venni.
Ez azt jelenti,
hogy fizetnek egy választópolgárnak
azért, ha arra az emberre vagy pártra szavaz,
akit mondanak neki.
Ez bűncselekmény.
-
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében,
Kispaládon több szavazó
összeszólalkozott egymással.
Azért vesztek össze,
mert sok olyan szavazó
ment el választani,
akik nem Kispaládon
hanem Ukrajnában élnek.
Ez azért lehetséges, mert ők
ukrán-magyar kettős állampolgárok.
Ez azt jelenti,
hogy nem élnek ott a településen,
mégis szavazhatnak
a választásokon.
Sok ott élő embert zavart,
hogy olyanok szólnak bele
a település ügyeibe,
akik nem élnek ott.
Emiatt szólalkoztak össze.
-
Az önkormányzati választásnak
este 7 órakor lesz vége.
Ezután elkezdik összeszámolni
a szavazatokat.
A szavazás eredményeit folyamatosan
lehet majd figyelni,
de hivatalos végeredmény csak akkor lesz,
ha az összes szavazatot összeszámolták.
A hivatalos végeredményt
a Nemzeti Választási Iroda fogja elmondani,
de itt az Indexen is látható lesz.
A hivatalos végeredmény késő estére
vagy éjszakára lesz meg.
-
Ha szeretné újra elolvasni, hogy
- hogyan kell szavazni
- vagy, hogy miről szavazunk
az önkormányzati választáson,
kattintson ide: ----> Könnyen érthető tájékoztató
-
(A szöveg könnyen érthetőségét Sallai Ilona ellenőrizte.)