Messze a Fidesz költötte a legtöbbet a Facebookon
Több mint háromszor annyit költött a Fidesz a Facebookon fizetett hirdetésre az önkormányzati választás kampányában, mint az utána következő párt. A kormánypárt 96 millió forintjával szemben a Momentum 28 milliója áll – derült ki az RTL Klub Híradójából.
Hiába célzott azonban a Fidesz külön a 18 év feletti budapestiekre, a kormánypárt látványosan gyengült a fővárosban az októberi helyhatósági választáson, nemcsak a főpolgármesteri pozíciót elveszítve, de a közgyűlés többségét is bukva.
Kövér szerint a Fideszt elnyomta a Facebook
Az külön érdekesség, hogy Kövér László, a parlament fideszes elnöke a választás után azt mondta, nem volt tiszta a választás, „ mert a kormánypárti hirdetéseket nem engedte a Facebook”. Miközben az ellenzéki képviselőjelöltek arca, feje félóránként villant föl mindenki előtt, aki a mobiltelefonját vagy számítógépét használta, aközben Kövér szerint őket kiirtották onnan.
Karácsony 30, Tarlós 0
A pénz tehát nem döntött el mindent, igaz, ellenérvet is lehet találni: Karácsony Gergely kampánya során 30 millió forint ment el a Facebook-hirdetéseire, eközben Tarlós István saját oldalán semmit sem költött.
Ugyanakkor szoros összefüggés nincs a költés és a siker között: a VIII. kerületben a fideszes Sára Botond hiába költött 3,6 milliót a Facebookon, a polgármester mégis veszített a közösségi oldalon egymillió forintot felhasználó Pikó Andrással szemben.
Botka László Szegeden úgy védte meg 2002 óta betöltött polgármesteri pozícióját, hogy a Fidesz által támogatott független jelölt, Nemesi Pál tizenegyszer többet költött a Facebookon: a 780 ezerrel szemben 8,7 millió forintot.