Újpesti rendőrbaleset: az elhunyt járőr társát gyanúsítják
További Belföld cikkek
- Viharos széllel tör be Magyarországra a hóesés
- Magyar Péter váratlanul megszólalt az „agyhalottakról”, ezzel magyarázza mondatait
- Botrányt kiáltott a Fidesz Erzsébetvárosban: Önkormányzati lakást adott saját jegyzőjének a polgármester
- Nemi erőszak miatt elfogatóparancsot adtak ki a TV2 sztárjával szemben
- Emberölés miatt köröz a rendőrség egy 16 éves lányt
Gyanúsítottja már van, de a nyomozást majdnem két év után sem zárták le azoknak a rendőröknek az ügyében, akik 2018. február 15-én Újpesten csapódtak egymásnak rendőrautóikkal. A baleset a Fóti út és a Leiningen Károly utca kereszteződésében történt és olyan erejű volt, hogy az egyik rendőr a helyszínen belehalt sérüléseibe, a másik három járőr pedig súlyosan megsérült.
Az áldozat egy 21 éves rendőr, Mátyás Balázs Tamás volt, aki a IV. kerületi Rendőrkapitányságon szolgált, az autót járőrtársa – aki egyébként jó barátja is volt – K. István vezette. A másik rendőrautóban XV. kerületi járőrök ültek.
Mivel a balesetben rendőrök voltak érintettek, a Központi Nyomozó Főügyészséghez került az ügy és halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt indítottak eljárást. Az Index megkeresésére most a főügyészségen azt válaszolták, hogy a nyomozás továbbra is folyamatban van,
az ügyben egy személy gyanúsítotti kihallgatása történt meg.
Úgy tudjuk, hogy a meghalt rendőr járőrtársát, K. Istvánt gyanúsítják a baleset okozásával, az Indexnek erről beszélt a halálos baleset után posztumusz rendőr főtörzsőrmesterré előléptetett járőr édesapja is. Mátyás Zsolt azt mondta, hogy fia társával először tavaly decemberben találkoztak, akkor a rendőr sírva kért elnézést tőlük.
Az újpesti rendőrkapitány a találkozás után úgy fogalmazott, azzal, hogy megbocsátottunk neki, visszaadtunk egy életet. A másik két rendőrrel viszont azóta sem találkoztunk, soha nem kerestek meg minket
– mondta Mátyás Zsolt.
Az apa szerint vitatható, hogy a balesetnek csak egy felelőse van. Fia társa egyébként azóta is rendőrként dolgozik, felépülése után nem szerelt le. A másik két rendőrről azóta sem tud semmit, „még a nevüket sem.”
A két megkülönböztető jelzés kioltja egymást
Arról, hogy a baleset miért és hogyan történhetett annak idején csak kevés részlet derült ki. Meg nem erősített információk szerint mindkét járőrautót ugyanarra a helyszínre riasztották és mindkét autó használta a kékjelzést. Azt viszont nem lehetett tudni, hogy a rendőrautók a kék lámpa mellett használták-e a szirénát is. Hivatalosan ugyanis az a megkülönböztető jelzés, ha a villogót és a szirénát is egyszerre használja a sofőr. Ha ezt mindkét kocsi használta, akkor
a két megkülönböztető jelzés kioltja egymást, és a KRESZ szerint ez olyan, mintha két civil autó találkozott volna a kereszteződésben.
Ezért is fontos szabály, hogy a megkülönböztető jelzést használó járműnek is meg kell győződnie arról, hogy megadták-e neki az elsőbbséget, mondta Borbély Zoltán, az elhunyt rendőr családját képviselő ügyvéd. A legtöbb szakértői vélemény, köztük a műszaki szakértői vélemény, azóta egyébként elkészült, tudtuk meg az ügyvédtől. Ma már az is tudható, hogy aznap éjjel egy garázda ellen intézkedő rendőr kért erősítést a központtól, két járőrcsapat pedig azonnal a segítségére indult a megadott címre.
Úgy tudjuk, a műszaki szakértői vélemény szerint
az Opel, amiben Mátyás Balázs Tamás is ült, 68-72 km/órás sebességgel hajtott át a piroson, a ŠKODA, amiben a XV. kerületi rendőrök voltak, 93-98 km/órás sebességgel haladt át a zöld jelzésen.
A szakértő szerint az Opel és a Škoda is alig lassult vissza az ütközés pillanatára, ami egyébként olyan erejű volt, hogy Mátyás Balázs kizuhant az autóból. Vizsgálták a térfigyelő kamera felvételeit is, ami hangot nem, csak képet rögzített. Ezek alapján egyértelmű, hogy az Opel használta a kékjelzést, a Škoda esetében ezt viszont nem lehetett egyértelműen megállapítani.
A szülők közben egyébként megegyeztek a rendőrautókat biztosító társasággal is, igaz a megállapodás csak nehezen született meg, mondta Borbély Zoltán. A társaság ugyanis kezdetben azzal érvelt, hogy Mátyás Balázs Tamás húsz százalékban felelős volt saját haláláért, mivel nem használta a biztonsági övet. „Álláspontjukon azután változtattak, miután igazságügyi szakértői véleményekkel támasztottuk alá, hogy ilyen erejű oldalirányú becsapódásnál a biztonsági öv sem védhette volna meg a Mátyás Balázst. A rendőrök pedig egy helyszínre siettek, tehát indokoltan hajtottak gyorsan”, mondta Borbély.
Az összeg egyébként annak a nem régiben bejegyzett alapítványnak a számlájára ment, amivel a szülők a szolgálatteljesítés közben elhunytak családját támogatják majd.
(Borítókép: Ütközésben összetört rendőrautó a IV. kerületben a Fóti út és a Leiningen Károly utca kereszteződésében 2018. február 16-án. Fotó: Mihádák Zoltán / MTI)
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.