Vitézy Dávid: milliókat fizetett ki a BKK egy díjmentes szolgáltatásért
További Belföld cikkek
Díjfizetés nélkül, tizenöt napos átfutási idővel a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) törölhette volna a reptéri vonaljegyeket a jegyautomatákból – írta Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a Facebook-oldalán.
Vitézy nyílt levélben szólította meg a BKK Zrt. igazgatósági elnökét, Draskovics Tibort. Ebben az áll, hogy a társaságnak díjfizetés nélkül, tizenöt napos átfutási idővel joga lett volna a 100E autóbusz koronavírus-járvány megjelenését követő leállítása után – vagy éppen előzetesen – a reptéri vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából.
A terméket mégis fél éven át, egészen most októberig nem távolították el a kínálatból és közleményük szerint ezután is csak indokolatlan költséggel tették
– fogalmazott Vitézy Dávid, aki a 2013-ban a BKK akkori vezetőjeként aláírta a 300 új jegyautomata telepítésére és üzemeltetésére vonatkozó, a T-Systems Magyarországgal kötött megállapodást. Vitézy a BKK egykori vezetőjeként kifejezte, büszke arra, hogy a jegyautomaták üzembe helyezésével megszüntette az addigi rendszeres sorba állásokat, és egyúttal megemelte a BKK bevételeit.
Kérem, ne próbálják hamis visszamutogatással besározni ezt a sikeres projektet és ezzel magyarázni az elmúlt hónapok hibáit
Emlékeztetett, hogy a Közlekedő Tömeg Egyesület jelentős értékre elkövetett csalás gyanúja miatt büntetőfeljelentést is tett a BKK gyakorlata miatt, mivel a társaság több mint fél éven át értékesítette a 900 forintba kerülő, más járatra nem érvényes repülőtéri buszjegyeket egy olyan járatra, amely nem is közlekedett. Ezen túl a nem közlekedő dunai hajójáratokra értékesítettek hajójegyeket.
Vitézy tételesen cáfolta azt a BKK közleményében szereplő megállapítást, hogy a jegyértékesítő automaták 2013-ban megkötött szerződése szerint nem tud közvetlenül, saját jogosultsággal termékeket módosítani a készülékekben. Azaz, nem rendelkezik megfelelő szintű, közvetlen hozzáféréssel az automatákat irányító rendszerhez. Cáfolatként idézi a BKK és a T-Systems között 2013. szeptember 4-én aláírt, a jegykiadó automaták üzemeltetéséről szóló szerződés erre vonatkozó részeit, amely szerint a BKK számára tizenöt napos átfutási idővel, ingyenesen nyitva állt a módosítás lehetősége.
Ha Önök további milliókat fizetnek ki egy díjmentes szolgáltatásért, az további büntetőjogi tényállásokat is felvethet, érdemes lehet ezügyben tehát a BKK Igazgatóságának megvizsgálnia, mi történt pontosan
– olvasható a nyílt levélben.
A BKK közleménye
A BKK szombaton közleményében tudatta, hogy módosították a jegyautomaták szoftverét, így már nem vásárolható jegy a 100E repülőtéri buszra és a jövő héttől a koronavírus-járvány miatt nem közlekedő hajókra. A két lehetőség kiiktatása a társaság szerint 2,8 millió forintba került.
A 100E közlekedésének leállásáról tavasszal tájékoztatták az utasokat, de mivel a leállást rövid időre tervezték, továbbra is lehetett elővételben jegyet váltani a járatra.
A félreértések elkerüléséért többi között a pénztárakban tájékoztatták erről a vásárlókat, július óta pedig a fel nem használt jegyek teljes vételárát visszatérítik. Ennek ellenére az elmúlt fél évben több mint 15 ezren vásároltak repülőtéri vonaljegyet, a BKK hajókra pedig április óta 78 felnőtt és 37 gyerek jegyet adtak el – olvasható a közlekedési társaság szombati közleményében.
Közölték azt is, hogy a társaság elismeri a felelősségét, a fel nem használt jegyek eladásából származó 14 millió forint bevételt pedig jótékony célra fordítják, illetve díjmentesen visszatérítik a vásárlóknak.