A metrófelújítás bizonytalan, csak a közlekedési káosz biztos

2020.11.13. 16:13

Közösségi oldalán ismerte be a BKV, hogy nem jött létre szerződésmódosítási szándéknyilatkozat a 3-as metró középső szakaszának alagút-felújításáról. 

A BKV Zrt. felszólította a Vállalkozót az eredeti szerződés szerint történő teljesítésre – új határidők kijelölése mellett

– áll a kommünikében, ugyanakkor ezekről az új határidőkről mélyen hallgatnak. 

Nem jött létre szándéknyilatkozat a szerződésmódosításról 2020. november 9-ig a BKV Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika...

Közzétette: BKV Zrt. – 2020. november 13., péntek

A közlekedési vállalat szerint a kialakult helyzet egyelőre nem veszélyezteti a metróvonal felújításának befejezését a kitűzött határidőre, így az európai uniós forrásból történő megvalósítást sem. Nem osztja ezt a véleményt a Fidesz-KDNP fővárosi képviselőcsoportja, amely egyenesen azt követeli, hogy vizsgálják felül az elrendelt lezárásokat és metrópótlásokat. 

Az már biztos, hogy a felújítás tovább fog tartani, vagy drágább lesz. Legrosszabb esetben mindkettő lehetséges 

– hangzik a  bejegyzés.

Megrekedtek a tárgyalások a BKV és az M3 metró felújítását végző cég között, így az már biztos, hogy a felújítás tovább...

Közzétette: Fidesz Budapest – 2020. november 12., csütörtök

Magyar Nemzet megszólaltatta az ügyben Láng Zsoltot, a Fidesz városházi frakcióvezetőjét, aki szerint a  BKV-nak sem lehet érdeke, hogy a kivitelező Swietelsky otthagyja a beruházást. 

Ha nincs megállapodás, akkor újra kell tervezni a 3-as metró középső szakaszának felújítását úgy, hogy az állomásokat és az alagutat egyszerre újítsák fel

– hangsúlyozta a kormánypárti politikus. 

Kapcsolódó

Nem látni a fényt az alagút végén a 3-as metróban

Megállapodás nélkül telt le a határidő a BKV és a kivitelező cég között, újra kell tendereztetni a beruházást.

Az alagút-felújítás az eredeti tervek szerint párhuzamosan zajlott volna az állomások rekonstrukciójával, különben ugyanis a vonalat duplán kellene lezárni. Maga a BKV egyébként éppen a középső szakaszon már elkezdett állomásépítési munkákkal indokolja, hogy a Nagyvárad tér és a Lehel tér közötti szakaszon nem járatják a szerelvényeket. Ugyanakkor az állomások felújítása önmagában nem indokolná a teljes lezárás miatti közlekedési kalamajkát, hiszen a déli szakasz november 7-i átadásáig is jártak a metrók, csupán az építés alatt lévő állomásokon megállás nélkül továbbhaladtak. 

metró kálvin.PNG
Fotó: m3felujitas.hu

Mint emlékezetes, a BKV Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. 2017 szeptemberében kötött szerződést a 3-as metró rekonstrukciójára, amely tartalmazza a vágányépítési, alagúti munkákat, a biztosítóberendezések felújítását, továbbá a távközlési és diszpécserrendszerek korszerűsítését. A nagyon hasonló nevű, de másik céggel, a Swietelsky Építő Kft.-vel pedig 2019 novemberében szerződtek a középső vonalszakasz állomásainak korszerűsítésére. 

Munka Cég Szerződéses ár (Mrd Ft)
Északi szakasz Strabag Építőipari Zrt. 24,13
Déli szakasz Strabag Építőipari Zrt. 24,77
Középső szakasz Swietelsky Építő Kft. 86,59
Alagút Swietelsky Vasúttechnika Kft. 47,80

Az M3 korábbi és mostani felújításának árait összehasonlítva látható, hogy az északi és a déli szakasz összköltsége feleannyi sem volt, mint a fele akkora középső szakaszé, de az alagútépítés is duplájába kerül, mint az eddigi állomások bekerülési ára.