Diszpécserszolgálatos tájékoztatásra váltott a miskolci kórház
Diszpécser szolgálatot hoztak létre a miskolci kórházban a covidos betegek hozzátartozóinak, mivel a védőfelszerelésbe öltözött orvosok nem tudják fogadni a telefonokat – derült ki az RTL Klub Híradójából. Az elmúlt hetekben ugyanis egyre több panasz született amiatt, hogy a látogatási tilalom miatt a hozzátartozók szórványosan kaptak felvilágosítást szeretteik állapotáról. Végül Müller Cecília országos tisztifőorvos tette egyértelművé a helyzetet a múlt héten, amikor a kórházaknak szétküldött körlevélben írta elő, hogy az intézmények kötelesek biztosítani a láthatást és elbúcsúzást a haldoklók hozzátartozóinak, illetve rendszeresen tájékoztatni a családokat a betegek állapotáról.
Egy, az RTL által megkérdezett ügyvéd szerint a miskolci kórház eljárásrendjét bármelyik kórház alkalmazhatná. Ehhez azonban az is kell, hogy a betegek kijelöljenek egy hozzátartozót, aki a rendszeres felvilágosítást megkaphatja, és akit baj esetén a kórház értesíthet. Így nem sérülnek sem a betegjogok, sem a betegek személyiségi jogai.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma szerint a kórházak többségében van információs központ, ahova a beérkező kérdéseket rögzítik, és a tájékoztatásra jogosultaknak a kórház dolgozóinak leterheltségétől függően lehetőség szerint 24 órán belül válaszolnak. A tárca szerint adatbiztonsági okok miatt a kórházak számára is könnyebbség, ha egy családból naponta egyszer ugyanaz a családtag érdeklődik a beteg állapota felől.