A Népszava birtokába került jelentés szerint komoly bajok merültek fel az orosz metrókocsikkal kapcsolatban. Karácsony Gergely főpolgármester január elején rendelte el az M3-as vonalon futó orosz metrókocsik beszerzésének átfogó vizsgálatát. A jelentést a BME Viking Zrt. határidőre el is készítette, ám a BKV felügyelőbizottsága még nem tárgyalta.
A jelentés szerint a kocsik élettartamának végére akár 36 százalékkal is nőhet az üzemeltetési költség. Összesen 18 sorozathibára derült fény, amelyek közé tartozik a
rozsdásodás, a pocsék hegesztés és az ülések törése is.
A legnagyobb probléma a rozsdásodás: az első három szerelvény padlólemezei három év alatt teljesen átlyukadtak, a rozsda már elérte az oldallemezeket, a tartóoszlopokat, és megjelent a tetőn is. Ráadásul az azóta javított kocsikon újra megjelentek a rozsdafoltok.
Az orosz gyártó, a Metrowagonmash által harminc évre felemelt élettartam a szakértők szerint csak akkor teljesíthető, ha a gyártási anomáliák kezelésének haladéktalanul nekikezdenek és a javítás megfelelő színvonalon történik.
A problémák jelentős részét az okozza, hogy nem a régi kocsivázakat újították fel, hanem újakat gyártottak, majd ebbe próbálták beilleszteni az elemeket. A szakértők szerint a tartókonzolok anyaga nem alkalmas hegesztett szerkezethez, ami töréses balesetet eredményezhet. Az oroszok azóta javították a hibát, de ez csak ideiglenes megoldásként fogadható el.
Nem látni a fényt az alagút végén a 3-as metróban
Megállapodás nélkül telt le a határidő a BKV és a kivitelező cég között, újra kell tendereztetni a beruházást.