Akadozva indult a kötelező erős ügyfél-hitelesítés – az e-matricáknál nincs gond

2021.01.05. 11:15

Az Európai Gazdasági Övezetben 2021. január 1-jétől az uniós jogszabályoknak megfelelően minden banknak be kellett vezetnie az úgynevezett erős ügyfél-hitelesítést online bankkártyás vásárláskor. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az eddig megszokott bankkártyás fizetési eljárások kötelezően

kibővültek egy további biztonsági ellenőrző lépéssel

az elektronikus fizetési műveletek során, írja az MTI Üzleti Sajtószolgálata.

Természetesen az erős ügyfél-hitelesítés (SCA) az ügyfelek védelmét szolgálja nagyban hozzájárulva ahhoz, hogy illetéktelenek ne tudjanak jogosulatlanul visszaélni egy eltulajdonított kártya adataival. Ennek az erősebb biztonsági protokollnak a bevezetése elméletben csak pár másodperccel hosszabbíthatja meg az online fizetés folyamatát, ugyanakkor a bevezetés első időszakában, amely egybeesik az éves matricavásárlási szezonnal, előfordulhatnak problémák és  sajnos elő is fordulnak akár tömeges, több ezer tranzakciót érintő vagy több órára kiterjedő problémás időszakok.

A fennakadások különösen érzékenyen érintik az autópálya-matricát vásárlókat, hiszen

a 60 perces türelmi időszakon túl borítékolható a büntetés,

más szektorokkal ellentétben itt nem megoldás, ha az ügyfél néhány óra múlva próbálja meg újra kifizetni a rendelését.

Ennek a problémának a kiküszöbölése érdekében az e-AutópályaMatrica oldalán egy új fejlesztésnek köszönhetően az ügyfelek összeghatártól függetlenül a megszokott banki átutalással is rendezhetik az e-matrica árát, a tranzakció feldolgozása automatikusan megtörténik 5-10 percen belül, így téve gyakorlatilag a kártyás fizetéssel egyenrangú fizetési móddá a bárki számára elérhető banki átutalást.

Az erős ügyfél-hitelesítés módját az ügyfelek 

a saját bankjuknál állíthatják be

ahhoz, hogy 2021. januártól bankkártyával fizethessenek online vásárláskor.