Befalaztak egy éttermet az Árkádban, a tulajt rendőrök vitték el

2021.02.03. 17:33

A Freshland salátabár kedden posztolta Facebookra, hogy a győri és budapesti Árkád bevásárlóközpont

üzemeltetése kizárt minket az éttermeinkből, és a budapesti egységet az éjszaka leple alatt be is falaztatta. Hiába kértünk türelmet és megértést a jelenlegi helyzetre való tekintettel, nem kommunikáltak velünk.

A Freshland franchise részéről Ádám Ákos az Index érdeklődésére elmondta, hogy

az alkalmazottak reggel mentek nyitni az üzletet, de egy gipszkarton-fallal találkoztak, ami előző este került oda.

Először a műszaki osztályt keresték, de a jogi részleghez irányították őket, közben a helyszínre érkezett a salátabár egyik tulajdonosa is, aki felfújta a falra, hogy

Mi is élni akarunk!! Engedjetek dolgozni!!! 5 ember munkahelye ez!

A bevásárlóközpont biztonsági szolgálata értesítette a rendőrséget, akik elvitték a kapitányságra a férfit, azóta ügyvédi közbenjárásra kiengedték.

Mi az előzmény?

Ádám Ákos azt állítja, hogy gyakorlatilag minden plázában jól haladtak az egyeztetésekkel, de az Árkád nem fogadta el a javaslatukat:

Felmondták a szerződésünket a bérleti díjas elmaradásaink miatt. Mi olyan megállapodást kötöttünk volna, hogy hosszabbítsunk, a jövőt terheljük meg, és később fizetünk, csak ezt az időszakot éljük túl valahogy. Ezt nem fogadták el, két hetet adtak a kiürítésre, de már a határidő lejárta előtt befalazták az üzletet. Értetlenül állunk a helyzet előtt, kommunikálni sem igazán tudunk az Árkáddal, ráadásul nem férünk hozzá a berendezésekhez és a romlandó árukhoz.

Mit mond az Árkád?

Kerestük az Árkádot is az ügyben, a bevásárlóközpont igazgatósága, valamint az üzemeltetéssel és bérbeadással megbízott cég leszögezte, hogy a kérdésekre kimerítő választ az üzleti titokra tekintettel nem tudnak adni, de egy állásfoglalást így is küldtek:

A tavaly év folyamán együttműködési kötelezettségünknek eleget téve a Freshlandot üzemeltető céggel is többször felvettük a kapcsolatot, és fizetéskönnyítő megoldásokat kínáltunk fel neki. A Freshlandot üzemeltető cég az erre vonatkozó megállapodást nem kötötte meg. Miután azonban tetemes kintlévőséget halmozott fel, részben már a pandémia kirobbanás előtt, kénytelenek voltunk szerződésszegés okán a szerződést felmondani.

Az Árkád szerint az utolsó pillanatig vártak, de kénytelenek voltak lépni:

A felmondás kimondásával és a kintlévőség behajtásával az utolsó utáni pillanatig vártunk. De tekintettel arra, hogy bő félévnyi tárgyalás is eredménytelennek bizonyult, kénytelenek voltunk a tetemes tartozás növelésének elkerülése és további károk megelőzése érdekében a bérbeadói felmondás jogával élni. Az üzemeltető a szerződés megszűnése ellenére tovább üzemeltette az üzletét, ezért megtettük a szükséges lépéseket.

A rendőrségi ügyről elárulták,

2021.02.02-án a biztonsági szolgálatunk jelezte, hogy rongálás történt a bevásárlóközpont tulajdonában, értesítették a rendőrséget. A rendőrség rövid időn belül a helyszínen volt, és az eljárást megindította.